Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 2 شهریور 1396 - 07:20

تغذيه و بیماری‌ها

بازدید: 9899

  • چگونه با تغذیه از عفونت پیشگیری کنیم؟

    چگونه با تغذیه از عفونت پیشگیری کنیم؟

    عفونت باعث دفاع کم بدن و کم اشتهایی میشود بنابراین عفونت شدید تر و طولانی تر می شود که خود باعث مصرف ذخایر بدن،کاهش جذب غذا و عادات غذایی میشود.

  • پرخوری عصبی و تبعات آن

    پرخوری عصبی و تبعات آن

    امروزه چاقی یک از اختلالات بسیار مهم و ناگواری است که گریبانگیر عده کثیری از افراد در سنین و شرایط مختلف است. شواهد علمی نشان می‌دهد که این مشکل مبتلابه زن و مرد، پیر و جوان و حتی درصد بالائی از کودکان می‌باشد.

  • فاکتورهای رژیمی تاثیرگذار بر فشارخون

    فاکتورهای رژیمی تاثیرگذار بر فشارخون

    مطالعات DASH نشان داد که یک رژیم سرشار از میوه و سبزی و مواد لبنی بدون چربی و یا محدود از چربی‌های اشباع، فشار خون سیستولیك را به طور متوسط 11-6 میلی متر جیوه کاهش می‌دهد.

  • پیشگیری و تغذیه درمانی در سکته مغزی

    پیشگیری و تغذیه درمانی در سکته مغزی

    در حال حاضر سکته مغزی از دلایل عمده مرگ و میر در بزرگسالان و یکی از دلایل عمده ناتوانی در سراسر جهان می باشد. از جمله عوامل خطر سکته مغزی می توان به افزایش سن، چاقی، بیماری عروق کرونر قلب، دیابت، عدم فعالیت بدنی، و ژنتیک اشاره کرد.

  • عوامل خطر زمینه ساز پرفشاری خون

    عوامل خطر زمینه ساز پرفشاری خون

    در اینجا به بررسی برخی از عوامل تغذیه‌ای و عادات غذایی که می‌توانند به بروز فشار خون بالا بینجامند، می‌پردازیم. با ایجاد تغییرات ساده در شیوه زندگی می‌توان فشار خون را کاهش داد.

  • پیکا  را بیشتر بشناسید

    پیکا  را بیشتر بشناسید

    کلمه پیکا در لاتین به معنی پرنده ای است که غذاهای فراوان و مختلفی می خورد و در واقع تمایل به خوردن مواد درهم و برهم دارد.

  • توصیه های غذایی، رفتاری و دارویی برای افراد مبتلا به فشار خون

    توصیه های غذایی، رفتاری و دارویی برای افراد مبتلا به فشار خون

    كاهش وزن و حفظ وزن طبیعی از اركان اساسی هر برنامه طراحی شده جهت مقابله با پرفشاری خون است. مطالعات نشان می‌دهند كه شاخص توده بدن بیشتر از 27، رابطه مستقیم با فشار خون بالا دارد.

  • توصیه های تغذیه ای برای افراد مبتلا به پرفشاری خون

    توصیه های تغذیه ای برای افراد مبتلا به پرفشاری خون

    در میان میوه‌ها، سیب، پرتقال، گریپ‌فروت، آلو، انگور و موز و در بین انواع سبزیجات، كرفس، هویج، سیر، پیاز و گوجه‌فرنگی در كاهش شدت پرفشاری خون بسیار موثرند.

  • تازه های علم تغذیه در پيشگيري از سرطان

    تازه های علم تغذیه در پيشگيري از سرطان

    روزانه هزاران ملکول DNA در بدن انسان دچار آسیب شده و مجدداً بوسیله آنزیم هایی به نام پلی مراز دربدن تعمیر می شوند، سلامت ما تا زمانی حفظ می شود که این دو کفه ترازو یعنی آسیب به DNA  و تعمیر ملکول DNA با هم مساوی باشند.

  • خوراکی ها و ضربان قلب

    خوراکی ها و ضربان قلب

    نرخ ضربان قلب (تعداد دفعاتی که قلب در یک دقیقه می زند) تحت تاثیر عوامل بسیار و از جمله رژیم غذایی، مقدار تحرک، حالت ذهنی و احساسی و داروهای مصرفی است.

  • ارتباط تغذیه و بیماری ام اس

    ارتباط تغذیه و بیماری ام اس

    بیماری ام اس یک اختلال درگیر کننده سیستم اعصاب مرکزی است که تا کنون هیچ درمان قطعی جهت برای این بیماری شناخته نشده است. تقریبا تمام بیماران ام اس از انواع درمان های مکمل از جمله رژیم غذایی استفاده می‌کنند.

  •  با تغذیه از بیماری التهابی روده پیشگیری کنیم

     با تغذیه از بیماری التهابی روده پیشگیری کنیم

    بیماری التهابی روده شامل بیماری کرون و کولیت اولسراتیو است. بیماری کرون ممکن است هر قسمت از دستگاه گوارش را درگیر کند اما تقریباً در 50 تا 60 درصد موارد هر دو بخش ایلئوم دیستال و کولون درگیر می‌شوند.

فیلم روز
تصویر روز