Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 13:19

تغذيه و بیماری‌ها

بازدید: 35099

  • معجزه دانه کتان در دیابتی‌ها

    معجزه دانه کتان در دیابتی‌ها

    مصرف تخم‌کتان ممکن است بتواند به فرد در مقابله با سرطان‌هایی مثل روده بزرگ و سرطان پستان کمک نماید. این دانه حاوی لیگنان می‌باشد که تأثیرات ضد سرطانی و مقابله با رادیکال‌های آزاد آن به اثبات رسیده است.

  • تأثیر  حالات روحی بر تغذیه سالمندان

    تأثیر  حالات روحی بر تغذیه سالمندان

    پروتئین مصرفی سالمندان به عللی که قبلاً ذکر شد لازم است از نوع پروتئین‌های باکیفیت بالا انتخاب شود. در صورت مصرف پروتئین‌های گیاهی، باید دو نوع از این پروتئین‌ها مثلاً مخلوط حبوبات و غلات یا غلات و مغز دانه‌ها یا حبوبات و مغز دانه‌ها استفاده شود تا کیفیت

  • آلودگی مواد غذایی، دغدغه سلامتی

    آلودگی مواد غذایی، دغدغه سلامتی

    برخی کپک‌های مضر، سمومی به نام مایکوتوکسین از خود ترشح می‌کنند که می‌توانند باعث ابتلا به انواع سرطان‌ها و تولد نوزادان ناقص‌الخلقه شوند.

  • سندرم متابولیک؛ قاتل خاموش

    سندرم متابولیک؛ قاتل خاموش

    سندرم متابولیک شامل مجموعه‌ای از اختلالات متابولیک از جمله فشار خون بالا، چاقی خصوصاً چربی دور شکمی، تری گلیسیرید بالا، کاهش چربی خوب خون (HDL) و افزایش مقاومت به انسولین گفته می‌شود.

  • سرطان در تور تغذیه

    سرطان در تور تغذیه

    مطالعات نشان می‌دهند که سطوح بالاتر ویتامین D با شیوع پایین‌تر برخی سرطان‌ها و از سوی دیگر با افزایش خطر برخی سرطان‌های دیگر ارتباط دارد. لذا نیاز به مطالعات بیشتر می‌باشد.

  • مهار روده تحریک شده با تغذیه

    مهار روده تحریک شده با تغذیه

    مبتلایان به سندرم روده تحریک‌پذیر غالبا نمی‌توانند فرآورده‌های لبنی و برخی غلات مانند گندم را استفاده کنند. برای آنان رژیم‌های حذفی توصیه می‌شود و مراجعه به مشاور تغذیه کمک کننده است.

  • وقتی کبد خون به جگر می‌شود!

    وقتی کبد خون به جگر می‌شود!

    عملکردهای مختلفی از کبد توسط سلول‌های کبدی یا هپاتوسیت‌ها انجام می‌شود، بطوریکه تخمین زده می‌شود کبد مسئول ۵۰۰ عملکرد جداگانه در ترکیب با دیگر سیستم‌ها و اندام‌ها می‌باشد.

  • نارسایی قلبی با منشاء ریزمغذی ها

    نارسایی قلبی با منشاء ریزمغذی ها

    نارسایی قلبی نوعی اختلال پرهزینه و مهلک است که حدود 2 درصد از بزرگ‌سالان در کشورهای در حال‌توسعه بدان مبتلا هستند. البته این میزان در افراد بالای 65 سال، به 6 تا 10 درصد افزایش می‌یابد.

  • رابطه تغذیه با تپش موزون قلب

    رابطه تغذیه با تپش موزون قلب

    بیماری‌های قلبی عروقی یکی از علل مرگ‌ومیر و ناتوانی در جوامع مختلف بشری است. شناسایی زودهنگام افراد در معرض خطر ابـتلا بـه آترواسکلروز از اهداف اصلی سلامت در بسـیاری از جوامع است.

  • میگرن؛ پیامد کم خونی‌

    میگرن؛ پیامد کم خونی‌

    سر دردهای تنشی، از اصلی‌ترین علل مراجعه به پزشکان در سراسر جهان بوده و آنمی فقر آهن نیز از شایع‌ترین علل اختلالات خونی و کمبود اصلی تغذیه‌ای به خصوص در زنان سنین باروری می‌باشد.

  • ترفندهای تغذیه ای برای مهار سلیاک

    ترفندهای تغذیه ای برای مهار سلیاک

    در حال حاضر تنها درمان بیماری سلیاک پیروی از رژیم غذایی بدون گلوتن می‌باشد و باید از خوردن غذاهای حاوی گندم، جو، جوی دوسر، چاودار و یک غله هیبرید به نام تریتیکاله پرهیز کرد.

  • تغذیه در سرطان

    تغذیه در سرطان

    در نگاهی به جنبه‌های پیشگیرانه ارتباط بین تغذیه و خطر سرطان، توجه به نوع سبک زندگی، الگوهای غذایی، چاقی و تعادل انرژی، فعالیت فیزیکی، اجزای رژیم غذایی و مواد مغذی اهمیت دارد.

فیلم روز
تصویر روز