Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 6 مرداد 1403 - 05:31

تازه‌های سلامت

بازدید: 80903

  • پنج بیماری نادر که از وجود آن خبر نداشتید

    پنج بیماری نادر که از وجود آن خبر نداشتید

    گسترش آگاهی افراد را قادر می سازد تا درک کنند که آیا چیزی که از آن رنج میبرند قابل درمان است یا خیر؟ متاسفانه ، بسیاری از بیماری های نادر در این برهه از زمان بدون درمان هستند، زیرا برای مطالعات علمی افراد لازم در دسترس نیستند.

  • علائم و نشانه های پولیپ مجاری ادراری

    علائم و نشانه های پولیپ مجاری ادراری

    دستگاه ادراری، به مجموعه اندام ها، مجراها، ماهیچه ها و اعصابی که برای تولید، ذخیره و انتقال ادرار با هم، همکاری می کنند گفته می شود. دستگاه ادراری شامل دو کلیه، دو مجرای ادراری یا میزنای، مثانه، دو عضله اسفنکتر و مجاری ادراری است.

  • ۵ ترفند فوق‌العاده برای تقویت حافظه

    ۵ ترفند فوق‌العاده برای تقویت حافظه

    در حالی که فراموش کردن برخی موارد یک امر طبیعی در زندگی روزمره است، با کمی تلاش می‌توانید از این اتفاق پیشگیری و حافظه خود را مدیریت کنید.

  • ویروس «چیکونگونیا»، علائم و راه‌های تشخیص

    ویروس «چیکونگونیا»، علائم و راه‌های تشخیص

    ویروس چیکونگونیا از طریق نیش پشه آلوده به افراد منتقل می‌شود. شایع‌ترین علائم این عفونت نیز تب و درد مفاصل است.به گزارش سایت اطلاع رسانی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا (CDC)

  • آشنایی با انواع عفونت گلو و راهکارهای درمانی آن

    آشنایی با انواع عفونت گلو و راهکارهای درمانی آن

    عفونت گلو یا التهاب گلو ، هم می تواند باکتریایی باشد و هم ویروسی که باعث التهاب بافت های گلو شده و آن نواحی را قرمز، دردناک و ملتهب می کند.گلو یا حلق، ساختاری لوله مانند است که هم غذا را به مری و هم هوا را به نای می رساند.

  • درد استخوان ساعد و راهکار درمانی

    درد استخوان ساعد و راهکار درمانی

    ساعد در طیفی از حرکات روزمره بازو یا دست درگیر است و در نتیجه آسیب یا ناراحتی در ساعد می‌تواند تأثیر گسترده‌ ای بر تحرک داشته باشد و در عملکرد روزانه اختلال ایجاد کند. معمولاً شایع‌ ترین علت درد ساعد استفاده بیش از حد از مفاصل بالا و پایین ساعد

  • ۱۲ علامت ساده که می‌تواند هشدار حمله قلبی باشد

    ۱۲ علامت ساده که می‌تواند هشدار حمله قلبی باشد

    زمانی که چیزی در دهان شما قرار ندارد، اما با احساس خفگی مواجه هستید، به‌سرعت به بیمارستان مراجعه کنید. یک حمله قلبی می‌تواند در قالب احساس خفگی یا سوزش در گلو خود را نشان دهد.

  • 14 علت مهم برای تیر کشیدن سر

    14 علت مهم برای تیر کشیدن سر

    چرا سرم تیر میکشه؟ این سؤالی است که ممکن است برای هر کسی اتفاق افتاده و به صورت های مختلفی مثل ضربان دار بودن یا سوت کشیدن توصیف شود. از لحاظ زمانی هم ممکن است مداوم بوده یا برای چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد.

  • روایت مینو محرز از چگونگی ورود پشه آئدس به ایران

    روایت مینو محرز از چگونگی ورود پشه آئدس به ایران

    مینو محرز گفت:مردم اصلا نگران نباشند، چون این مثل کووید۱۹ نیست، ولی در هر صورت گزش پشه باعث انتقال می شود. الان هم که تابستان است و پشه هم فراوان. این پشه مخصوصی است که باید فرد آلوده را بگزد، بعد برود و یک فرد دیگر را بگزد تا به او انتقال دهد.

  • چرا دندان‌ها زرد می‌شوند و چه باید کرد؟

    چرا دندان‌ها زرد می‌شوند و چه باید کرد؟

    گاهی‌اوقات دندان‌هایمان بسیار زرد و خجالت‌آور می‌شوند. اخیرا دندانپزشکان دنتال‌کر ماوسان در استرالیا، ۷ دلیل اصلی زرد شدن دندان‌ها را شمرده‌اند.

  • جولان پشه آئدس در این ۶ استان ؛ علت عمده شیوع تب دنگی چیست؟

    جولان پشه آئدس در این ۶ استان ؛ علت عمده شیوع تب دنگی چیست؟

    کارشناس اداره کنترل بیماری‌های منتقله توسط ناقلین وزارت بهداشت آخرین وضعیت تب دنگی در کشور را تشریح کرد.

  • ۵ اقدام ساده برای سلامت مغز

    ۵ اقدام ساده برای سلامت مغز

    فعالیت‌های ورزشی جریان خون در مغز بهبود می‌بخشد و توصیه می‌شود که حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط یا ۷۵ دقیقه ورزش شدید در هفته انجام شود. به همین دلیل یک پیاده‌روی ساده که چنین علائمی را در فرد ایجاد نمی‌کند

فیلم روز
تصویر روز