Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 6 مرداد 1403 - 05:40

مشكلات سالمندان

بازدید: 33070

  • عوامل دخیل در افزایش احتمال بروز آلزایمر

    عوامل دخیل در افزایش احتمال بروز آلزایمر

    بیماری آلزایمر شایع‌ترین نوع دمانس (اختلال شناخت و حافظه) با شروع تدریجی و پیشرفت مداوم است که به مرور حافظه و توانایی‌های ذهنی دیگر مانند تفکر، استدلال و قضاوت فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد

  • ۷ عاملی که باعث ابتلا به آلزایمر می شوند؛ از دیابت تا افسردگی

    ۷ عاملی که باعث ابتلا به آلزایمر می شوند؛ از دیابت تا افسردگی

    افسردگی باعث کاهش فعالیت‌های اجتماعی و جسمی می‌شود که این امر نیز می‌تواند به افزایش خطر آلزایمر منجر شود. تشخیص و درمان به موقع افسردگی در سالمندان می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از آلزایمر داشته باشد.

  • پارکینسون در چه کسانی با جراحی درمان می‌شود؟

    پارکینسون در چه کسانی با جراحی درمان می‌شود؟

    بیماری پارکینسون بر اثر کاهش ترشح دوپامین در مغز ایجاد می شود که باعث بروز علایمی چون لرزش، کندی حرکات و سفتی اندام ها می‌شود، می‌گوید: در ابتدا درمان این بیماری را با داروهای خوراکی شروع می‌کنیم

  • موثرترین ویتامین در درمان پارکینسون

    موثرترین ویتامین در درمان پارکینسون

    در پژوهشی که به تازگی انجام شده است، محققان پی بردند که کاهش ژن‌های باکتری‌ روده که مسئول سنتز ویتامین‌های گروه B مانند B2 و B7 هستند، در ابتلا به پارکینسون نقش مهمی دارند.

  • ۲ نشانه درخواب که علائم اولیه ابتلا به آلزایمر است!

    ۲ نشانه درخواب که علائم اولیه ابتلا به آلزایمر است!

    تحقیقات قبلی یکی از رایج‌ترین علائم یائسگی، یعنی گرگرفتگی را با عملکرد ضعیف حافظه و با تغییرات در ساختار، عملکرد و اتصال مغز مرتبط دانسته است با این حال، مشخص نیست که گرگرفتگی با نشانگر‌های زیستی آلزایمر مرتبط است یا خیر.

  • ارتباط تنهایی با خطر سکته مغزی در سالمندان

    ارتباط تنهایی با خطر سکته مغزی در سالمندان

    تنهایی فقط منجر به افزایش خطر سکته مغزی نمی‌شود. به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده، انزوای اجتماعی با حدود ۵۰ درصد افزایش خطر ابتلا به زوال عقل و ۲۹ درصد افزایش خطر بیماری‌های قلبی همراه است.

  • نقش خواب با کیفیت در کنترل آلزایمر

    نقش خواب با کیفیت در کنترل آلزایمر

    بر اساس تحقیقات جدید دانشگاه «مرداک»، داشتن بیش از شش ساعت خواب با کیفیت در شب ممکن است به پیشگیری از آلزایمر یا کُند کردن روند پیشرفت این بیماری کمک کند.

  • توصیه های ورزشی برای افراد ۶۰ سال به بالا

    توصیه های ورزشی برای افراد ۶۰ سال به بالا

    بسیاری از سالمندان تصور می‌کنند که برای شروع ورزش خیلی پیر هستند، اما آنها نمی‌دانند که اگر ورزش در هر سنی از زندگی حذف شود، بروز و تشدید افسردگی و دیگر اختلالات روانی و نیز ضعیف شدن جسم حتمی است.

  • شناسایی آسیب های اختلال اضطراب سالمندان

    شناسایی آسیب های اختلال اضطراب سالمندان

    اختلال های اضطرابی در سالمندان ‌شایع هستند ولی در اغلب موارد تشخیص داده نشده و درمان هم نمی شوند! هر چند گزارشات اولیه حاکی از کاهش میزان شیوع اضطراب با افزایش سن بودند، مطالعات اخیر نشان می دهند

  • داروهای فشارخون خطر شکستگی استخوان در سالمندان را افزایش می دهد

    داروهای فشارخون خطر شکستگی استخوان در سالمندان را افزایش می دهد

    یک مطالعه جدید هشدار می دهد که به نظر می رسد داروهای فشارخون بیش از دو برابر خطر شکستگی استخوان تهدید کننده جان را در میان ساکنان خانه سالمندان افزایش می دهد.

  • توصیه‌های تغذیه‌ای برای مبتلایان به اختلالات بلع

    توصیه‌های تغذیه‌ای برای مبتلایان به اختلالات بلع

    بلع ممکن است یک حرکت ساده به نظر برسد، اما در واقع شامل هماهنگی دقیق چندین عضله، تعداد زیادی از اعصاب، حنجره و مری است. کلیه موارد ذکر شده باید با هم کار کنند تا غذا را در دهان جمع‌آوری

  • افسردگی در میانسالی و راه‌های درمان آن

    افسردگی در میانسالی و راه‌های درمان آن

    با اینکه زنان و مردان هر دو به افسردگی دچار می‌شوند، اما به‌طور خاص مردان میانسال یا سال‌خورده آسیب‌پذیرتر هستند. مردانی که اکنون در ابتدای کهنسالی هستند.

فیلم روز
تصویر روز