Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 14:19

بارداری و زایمان

بازدید: 78167

  • توصیه‌های مراقبتی هفته 36 تا 39 بارداری

    توصیه‌های مراقبتی هفته 36 تا 39 بارداری

    اکنون شما ماه نهم حاملگی را سپری می‌کنید و کمتر از ۴ هفته دیگر تا زایمان زمان دارید. شما از هفته 36 به بعد احتمالا تمام‌مدت زیر نظر هستید و باید هر هفته با پزشک خود ملاقات داشته باشید.

  • ورودممنوع های غذایی در دوران بارداری

    ورودممنوع های غذایی در دوران بارداری

    زمانی که باردار هستید، خوردن انواع غذاهای سالم برای شما و جنین‌تان مفید است. با این حال، برخی از مواد غذایی هستند که نباید در دوران بارداری بخورید، زیرا ممکن است

  • یک هوس لاکچری؛ تاریخ تولد ۰۳/۰۳/۰۳

    یک هوس لاکچری؛ تاریخ تولد ۰۳/۰۳/۰۳

    تنظیم تاریخ لاکچری برای زایمان نه تنها غیرعقلانی است، بلکه غیرقانونی است و وزارت بهداشت، نیز تا حد ممکن با افراد متخلف (از کادر درمان تا افرادی که والدین را به این کار ترغیب کنند) برخورد می‌کند.

  • آیا سن من بر باروری ام تأثیر دارد؟

    آیا سن من بر باروری ام تأثیر دارد؟

    قدرت باروری مردان و زنان در امر بارداری بسیار حائز اهمیت است. قدرت باروری مردان با سن آنها قطعاً تغییر می‌کند. هرچند تغییر در میزان باروری با افزایش سن در زنان شدیدتر است، اما مردان نیز از این قاعده مستثنا نیستند.

  • هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

    هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

    رئیس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت ضمن هشدار نسبت به انجام زایمان‌ها و سزارین‌های تقویمی، گفت: انجام زایمان‌های زودرس باعث افزایش خطر عفونت و انتقال نوزاد به بخش ICU می‌شود.

  • تأثیر بارداری و زایمان در وضعیت موها

    تأثیر بارداری و زایمان در وضعیت موها

    به‌طورمعمول خانم‌ها هنگام بارداری به دلیل تغییر میزان هورمون استروژن، موهای زیبا و ضخیمی دارند؛ زیرا این هورمون از ریزش فولیکول مو جلوگیری می‌کند. بااین‌حال، این حالت برای همه زنان باردار

  • ۱۰ خاصیت شگفت انگیز اسفناج در بارداری

    ۱۰ خاصیت شگفت انگیز اسفناج در بارداری

    اسفناج یک منبع غنی از اسید فولیک است، که به عنوان فولات یا ویتامین B9 نیز شناخته می‌شود. این ویتامین برای جلوگیری از خطر سقط جنین و کمک به رشد نخاعی و شناختی جنین اهمیت فراوانی دارد.

  • تصاویر شگفت انگیز از روند کامل شدن جنین +عکس

    تصاویر شگفت انگیز از روند کامل شدن جنین +عکس

    این تصاویر نتیجه همکاری عکاس سوئدی لِنِرت نیلسون با پروفسور اکسِل اینگِلمن سوندبرگ است و فرآیند و مراحل رشد جنین یک انسان را شفاف و واضح به تصویر کشیده است.

  • نحوه دریافت وام فرزندآوری

    نحوه دریافت وام فرزندآوری

    وام فرزندآوری در سال ۱۴۰۳ در مقایسه با سال گذشته، تغییراتی مانند افزایش مبلغ و حذف کارت پایان خدمت به عنوان یکی از شروط دریافت وام را دارد.

  • آیا مصرف استامینوفن در دوران بارداری برای نوزادان خطرناک است؟

    آیا مصرف استامینوفن در دوران بارداری برای نوزادان خطرناک است؟

    مصرف زیاد استامینوفن در دوران بارداری، به ویژه در سه ماهه سوم، با اختلال در بیان واژگان و جملات کوتاه در ۲ سالگی مرتبط است.

  • بایدها و نبایدهای کافئین در بارداری

    بایدها و نبایدهای کافئین در بارداری

    کافئین یک آلکالوئید گیاهی است که در انواع غذاها و نوشیدنی‌ها از جمله قهوه، چای، شکلات، فرآورده‌های کاکائو، نوشابه‌ها و نوشیدنی‌های انرژی‌زا یافت می‌شود. علاوه بر این، به طور فزآینده‌ای به عنوان یک عنصر در داروهای تجویزی و بدون نسخه

  • شرایط مادر و جنین در هفته‌های  32 تا 35

    شرایط مادر و جنین در هفته‌های 32 تا 35

    با ورود به هفته 32 بارداری، مادر وارد ماه هشتم بارداری می‌شود و تا هنگام زایمان کمتر از 2 ماه یا 8 هفته دیگر زمان دارد. از این هفته به بعد، میزان مایع آمنیوتیک به بیشترین سطح خود در بدن می‌رسد، سرعت پمپاژ خون در قلب بالا می‌رود

فیلم روز
تصویر روز