Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 6 مرداد 1403 - 05:18

سلامت روان

بازدید: 54714

  • راهکارهای تخلیه هیجانات منفی

    راهکارهای تخلیه هیجانات منفی

    هر یک از ما از احساسات و هیجانات متعددی برخوردار هستیم که نیاز است این هیجانات را در زمان مناسب به شیوه درستی ابراز نموده یا تخلیه کنیم.در صورتی که انسان از روش های تخلیه هیجانی درست و صحیح به خوبی آگاه نباشد ممکن است

  • شناسایی افراد سمی  و ویژگی های آنها

    شناسایی افراد سمی و ویژگی های آنها

    برای همه ما پیش آمده که متاسفانه با افرادی معاشرت و تعامل داشته ایم که احساس کردیم بعد از تعامل با آنها ، کوهی از بار و خستگی و انرژی منفی بر دوشمان سنگینی می کندو احساس خستگی یا کرختی می کنیم.

  • تشخیص اختلال خود کم بینی و راه های درمان

    تشخیص اختلال خود کم بینی و راه های درمان

    خود کم بینی یا عقده حقارت یک مفهوم روانشناختی است که باور فرد نسبت به دیگران را پست و ناکافی می داند. این احساس بی کفایتی می تواند با جنبه های مختلف زندگی مانند موقعیت اجتماعی، ظاهر، هوش یا مهارت ها مرتبط باشد.

  • ۴ نکته برای بهبود حافظه

    ۴ نکته برای بهبود حافظه

    تعامل اجتماعی به دفع افسردگی و استرس کمک می‌کند. هر دوی اینها می‌توانند باعث از دست رفتن حافظه شوند. تعامل با دوستان و آشنایان در برنامه هفتگی خود جای دهید.

  • با ۱۱ تفاوت افسردگی و تنبلی آشنا شوید

    با ۱۱ تفاوت افسردگی و تنبلی آشنا شوید

    در ادامه به بررسی دقیق تفاوت‌های این دو وضعیت می‌پردازیم تا به شما کمک کنیم خود یا عزیزانتان را بهتر درک کنید.

  • راه حل های ترک عادت پوست و  مو کندن

    راه حل های ترک عادت پوست و مو کندن

    یکی از مواردی که این روزها در رفتار برخی از دختران جوان دیده شده و می شود، مقوله ای است تحت عنوان: اختلال مو _ کندن یا در اصطلاح روان شناسی تریکو تیلومانیا ! این اختلال ،یکی از بیماری هایی است

  • بیماری لوپوس چه تاثیری بر سلامت روان دارد؟

    بیماری لوپوس چه تاثیری بر سلامت روان دارد؟

    مشکلات قابل مشاهده مانند بثورات پوستی یا افزایش وزن ناشی از کورتیکواستروئیدهای مورد استفاده برای درمان لوپوس می‌تواند بر ظاهر و عزت‌نفس بیمار تأثیر بگذارد.

  • ۸ عبارت نشان دهنده ناامنی شدید درونی

    ۸ عبارت نشان دهنده ناامنی شدید درونی

    اگر لحظات خودتردیدی در روزهای شما زیاد شده است، می‌توانید آن را نشانه‌ای از ناامنی‌های عمیق‌تر بدانید. نکته اینجاست که واژگان ما اغلب به احساسات‌مان خیانت می‌کنند و حتی تلاش می‌کنیم این احساسات را مخفی کنیم.

  • راهکارهای مناسب برای مدیریت عصبانیت

    راهکارهای مناسب برای مدیریت عصبانیت

    عصبانیت می تواند پاسخ ما به فشارهای روانی جامعه و زندگی فردی باشد که اگر به شکل درست کنترل نشود می تواند بر سلامتی و روابط و حتی اوضاع شغلی شما اثر بگذارد

  • وسواس فکری و دلایل آن

    وسواس فکری و دلایل آن

    به طور کلی می توان گفت اختلال وسواس فکری یا OCD یکی اختلال رایج در بین افراد مختلف به شمار می رود و در هر فرد به شکلی متفاوت بروز می کند.در حقیقت وسواس فکری اغلب ناخواسته و نگران کننده هستند.

  • استرس و اضطراب چه تفاوتی دارند؟

    استرس و اضطراب چه تفاوتی دارند؟

    « اضطراب » واکنش بدن به استرس است. بسیاری از افراد، اضطراب را به عنوان احساس پریشانی، ناراحتی یا ترسی که فرد قبل از یک رویداد مهم دارد، می‌شناسند؛ که آنها را هوشیار و آگاه نگه می‌دارد.

  • روانشناسی زرد چه بلایی سر جامعه آورده است؟

    روانشناسی زرد چه بلایی سر جامعه آورده است؟

    یکی دو تا نیستند؛ کافی‌ست سری به فضای مجازی بزنید تا ردپایی از آن‌ها پیدا کنید. آن‌ها همه‌جا هستند؛ در صفحه‌های اینستاگرامی یا کانال‌های تلگرامی یا حتی رسانه‌های صوتی و تصویری.

فیلم روز
تصویر روز