Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 25 آذر 1398 - 12:20

مبانی تغذيه

بازدید: 50505

  • ارزش تغذیه ای انواع نان

    ارزش تغذیه ای انواع نان

    گندم از غنی‌ترین غلاتی است که در طبیعت یافت می‌شود و اغلب ویتامین‌های گروه B و مواد معدنی ازجمله آهن، کلسیم، منیزیوم و روی در این نعمت الهی وجود دارد.

  • بشقاب من

    بشقاب من

    در بشقاب این هفته ترکیبی را برای شما در نظر گرفته‌ایم که در تابستان مناسب وعده شام و حتی ناهار نیز هست. استفاده از دانه‌ها و مغزها به‌عنوان منبع فیبر کامل، بسیار مفید بوده و گنجاندن آن در رژیم غذایی فواید زیادی برای سلامتی به همراه خواهد داشت.

  • روش اجرای رژیم غذایی GAPS (قسمت دوم)

    روش اجرای رژیم غذایی GAPS (قسمت دوم)

    برای دنبال کردن رژیم غذایی GAPS، غلات، شکر، سویا، لبنیات پاستوریزه، سبزیجات نشاسته‌ای و غذاهای فراوری‌شده را در رژیم غذایی‌تان محدود کنید. این رژیم بسیار محدودکننده است و به پایان رساندن آن ممکن است تا ۲ سال طول بکشد.

  • مخاطرات بلوغ زودرس

    مخاطرات بلوغ زودرس

    نوجوانی یکی از پرچالش‌ترین دوران ‌های تکامل انسان است که در فاصله سنی 12 - 21 سالگی اتفاق می‌افتد. نوجوانی دوران گذر عظیم فیزیولوژیک، روانی و شناختی است که در طول آن یک کودک به یک جوان بالغ تکامل می‌یابد.

  • تغذیه آنلاین

    تغذیه آنلاین

    به‌طورکلی رژیم غذایی سالم و سرشار از فیبر برای همگان توصیه می‌شود، اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که در دوران بارداری این ماده مغذی می‌تواند نقش پررنگ‌تری در سلامت مادر و کودک داشته باشد.

  • تخمه کدو و یک دنیا خاصیت!

    تخمه کدو و یک دنیا خاصیت!

    تخمه کدو نسبتاً کم کالری و در عین حال سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، پروتئین و فیبر است. این تخمه‌های خوشمزه برای روزهای سرد مناسب هستند و توصیه می‌شود بدون اینکه دچار افراط شوید از این تخمه‌های مغذی میل کنید.

  • واکنش به غذاها مبنای ژنتیکی دارد

    واکنش به غذاها مبنای ژنتیکی دارد

    آیا تابه‌حال برای شما این سؤال پیش‌آمده است که «چرا دوستتان می‌تواند یک پیتزای کامل را بخورد بی آنکه چاق شود اما شما حتی با گرفتن رژیم‌های غذایی سخت و طاقت‌فرسا بازهم از اضافه‌وزن رنج می‌برید؟

  • چرایی ضعف، بی حالی و خستگی مداوم

    چرایی ضعف، بی حالی و خستگی مداوم

    یکی از شایع‌ترین و بارزترین اختلالات رفتاری در ارتباط با تغذیه، بدخوری است که متاسفانه اشکالی پوشیده است و مردم جامعه آگاهی صحیح و دقیقی درباره آن ندارند.

  • معجزه میکروبیوتا در شفافیت پوست (قسمت سوم)

    معجزه میکروبیوتا در شفافیت پوست (قسمت سوم)

    همان‌طور که می‌دانید امروزه نقش مهم میکروبیوتا در جنبه‌های زیادی از سلامتی به اثبات رسیده است. در ادامه مطلب، اشاره‌ای هم به رژیم گیاه‌خواری و تأثیر آن بر پوست خواهیم داشت.

  • میزان ویتامین C موجود در مواد غذایی

    میزان ویتامین C موجود در مواد غذایی

    ویتامین C موجب محافظت پوست در مقابل آثار مخرب اشعه ماورای بنفش نور خورشید می‌شود. همچنین این ویتامین به افزایش قدرت ایمنی بدن استحکام لثه‌ها و دندان‌ها کمک می‌کند.

  • رژیم غذایی مناسب برای کنترل تنبلی تخمدان

    رژیم غذایی مناسب برای کنترل تنبلی تخمدان

    سندرم تخمدان پلی کیستیک یا به اختصار،(PCOS (polycystic ovary syndrome، با میزان شیوع حدود 11 درصد در جوامع مختلف ظاهراً شایع‌ترین بیماری اندوکرین در زنان در سن باروری است.

  • رابطه نوشیدن آب و کاهش وزن

    رابطه نوشیدن آب و کاهش وزن

    حتی اگر احساس تشنگی نمی‌کنید، ممکن است روزانه با کمبود مصرف آب مواجه باشید. شاید زیاد به نظر برسد اما مقدار حداقلی مصرف آب ۳.۷ لیتر برای مردان و ۲.۷ لیتر برای زنان توصیه شده است.

فیلم روز
تصویر روز