Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 6 مهر 1399 - 15:45

مبانی تغذيه

بازدید: 57102

  • آلرژی‌های غذایی

    آلرژی‌های غذایی

    سیستم ایمنی بدن از ساختارهای دفاعی متعددی تشکیل شده است که بدن را در برابر باکتری‌ها، ویروس‌ها و مواد محرکی که به بدن حمله می‌کنند، محافظت می‌نماید. پوست، غشاء‌ مخاطی بینی و گلو

  • تغذیه مناسب برای کنکوری‌ها ؛ ویتامینی برای کاهش اضطراب

    تغذیه مناسب برای کنکوری‌ها ؛ ویتامینی برای کاهش اضطراب

    متخصص تغذیه به داوطلبان کنکور توصیه کرد: کاهش مصرف همبرگر، سوسیس، کالباس، کله پاچه و مواد غذایی حاوی چربی های اشباع نشده دارای فرم ترانس را از وعده غذایی خود حذف کنند.

  • نسخه تغذیه  برای بیماری کرونا

    نسخه تغذیه برای بیماری کرونا

    کروناویروس‌ها خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که در دهه‌های اخیر عامل عفونت‌های ویروسی دستگاه تنفسی با علائم خفیف تا متوسط و اغلب به صورت سرماخوردگی‌های معمول بوده‌اند.

  • نسخه تغذیه‌ای برای تقویت و  سلامت سیستم تنفسی

    نسخه تغذیه‌ای برای تقویت و سلامت سیستم تنفسی

    تمام سلول‌های بدن برای انجام فعالیت‌های خود به اکسیژن نیاز دارند. گاز اکسیژن از طریق مجرای تنفسی وارد جریان خون می‌شود و دی‌اکسید کربن از جریان خون برداشته می‌شود. اکسیژن از طریق سرخرگ‌ها به دیواره ریه انتشار می‌یابد.

  • گرسنگی پنهان در گیاهخواران

    گرسنگی پنهان در گیاهخواران

    رژیم غذایی گیاهخواری گرسنگی پنهان را که شکلی از سوءتغذیه است، افزایش می‌دهد. سازمان جهانی بهداشت (WHO) تاکید کرده که گرسنگی پنهان از کیفیت غذای مصرفی ناشی می‌شود.

  • ارزش تغذیه ای انواع نان

    ارزش تغذیه ای انواع نان

    گندم از غنی‌ترین غلاتی است که در طبیعت یافت می‌شود و اغلب ویتامین‌های گروه B و مواد معدنی ازجمله آهن، کلسیم، منیزیوم و روی در این نعمت الهی وجود دارد.

  • بشقاب من

    بشقاب من

    در بشقاب این هفته ترکیبی را برای شما در نظر گرفته‌ایم که در تابستان مناسب وعده شام و حتی ناهار نیز هست. استفاده از دانه‌ها و مغزها به‌عنوان منبع فیبر کامل، بسیار مفید بوده و گنجاندن آن در رژیم غذایی فواید زیادی برای سلامتی به همراه خواهد داشت.

  • روش اجرای رژیم غذایی GAPS (قسمت دوم)

    روش اجرای رژیم غذایی GAPS (قسمت دوم)

    برای دنبال کردن رژیم غذایی GAPS، غلات، شکر، سویا، لبنیات پاستوریزه، سبزیجات نشاسته‌ای و غذاهای فراوری‌شده را در رژیم غذایی‌تان محدود کنید. این رژیم بسیار محدودکننده است و به پایان رساندن آن ممکن است تا ۲ سال طول بکشد.

  • مخاطرات بلوغ زودرس

    مخاطرات بلوغ زودرس

    نوجوانی یکی از پرچالش‌ترین دوران ‌های تکامل انسان است که در فاصله سنی 12 - 21 سالگی اتفاق می‌افتد. نوجوانی دوران گذر عظیم فیزیولوژیک، روانی و شناختی است که در طول آن یک کودک به یک جوان بالغ تکامل می‌یابد.

  • تغذیه آنلاین

    تغذیه آنلاین

    به‌طورکلی رژیم غذایی سالم و سرشار از فیبر برای همگان توصیه می‌شود، اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که در دوران بارداری این ماده مغذی می‌تواند نقش پررنگ‌تری در سلامت مادر و کودک داشته باشد.

  • تخمه کدو و یک دنیا خاصیت!

    تخمه کدو و یک دنیا خاصیت!

    تخمه کدو نسبتاً کم کالری و در عین حال سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، پروتئین و فیبر است. این تخمه‌های خوشمزه برای روزهای سرد مناسب هستند و توصیه می‌شود بدون اینکه دچار افراط شوید از این تخمه‌های مغذی میل کنید.

  • واکنش به غذاها مبنای ژنتیکی دارد

    واکنش به غذاها مبنای ژنتیکی دارد

    آیا تابه‌حال برای شما این سؤال پیش‌آمده است که «چرا دوستتان می‌تواند یک پیتزای کامل را بخورد بی آنکه چاق شود اما شما حتی با گرفتن رژیم‌های غذایی سخت و طاقت‌فرسا بازهم از اضافه‌وزن رنج می‌برید؟

فیلم روز
تصویر روز