Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 2 خرداد 1403 - 12:31

15
اردیبهشت
نشانک کتاب با جیب

نشانک کتاب با جیب

این پروژه خیاطی بسیار ساده و آسان است و راحت‌تر از آن چیزی که فکرش را بکنید، درست می‌شود. فقط چند نوار 6 سانتیمتری نیاز دارید، آن هم با پارچه‌های دور ریختنی و بدون استفاده.

مترجم: اعظم اسلامی مجد‌

azameslamimajd2008@yahoo.com

 

تحریریه زندگی آنلاین : این پروژه خیاطی بسیار ساده و آسان است و راحت‌تر از آن چیزی که فکرش را بکنید، درست می‌شود. فقط چند نوار 6 سانتیمتری نیاز دارید، آن هم با پارچه‌های دور ریختنی و بدون استفاده. برای آنکه امضای شخصی خودتان پای کار باشد، می‌توانید آن را به هر شکلی که دوست دارید، تزئین کنید. درست کردن این پروژه خیاطی ساده، خالی از لطف و سرگرمی نیست، البته تا خودتان دست به کار نشوید، باور نخواهید کرد. در اینجا ما به دو سر نوار، کش وصل کرده‌ایم تا استفاده از آن را آسان کند.

 

وسایل مورد نیاز

  دو نوار پارچه‌ای 6 ×20 سانتیمتری

 یک تکه کش 35 × 5/2 سانتیمتری

 یک تکه نوار پارچه‌ای 6 × 25 سانتیمتری

 

 وسایل دوخت و دوز

 توجه داشته باشید که اگر دفترچه شما اندازه متفاوتی دارد، می‌توانید با تغییر اندازه کش، آن را تنظیم نمایید. ما در اینجا از کش 1 سانتیمتری (عرض کش) استفاده کرده‌ایم، ولی شما می‌توانید از هر سایزی که دوست دارید، استفاده کنید.

باز هم تاکید می‌شود که اگر می‌خواهید این کار منحصر به فرد باشد، می‌توانید روی نوارها را گلدوزی کنید یا هر تزئین دیگری که دوست دارید، به کار ببرید.

بیشتربخوانید:

آموزش دوخت کفش نوزاد

 

 

 

 

 مراحل انجام کار

ابتدا نوار پارچه‌ای 6 × 25 سانتیمتری را از وسط تا بزنید و خط تا خوردگی را اتو بکشید تا صاف و مرتب شود.

لبه بخش تا خورده را یک دوخت صاف و ساده بزنید.

نوار تا خورده را روی یکی از نوارهای 6 ×20 سانتیمتری قرار دهید و روی آن نیز کش را بگذارید. کش حتما در وسط عرض نوارها قرار بگیرد.

به این ترتیب: نوار زیری، نوار تا خورده و کش.

حالا نوار دوم 6 × 20 سانتیمتری را روی کش بگذارید. به این ترتیب که: نوار زیری، نوار تا خورده، کش و نوار رویی.

این بخش‌ها را با سوزن ته‌گرد به هم متصل کنید تا هنگام دوخت لبه‌ها از هم جدا نشوند. لبه‌های کار را که روی هم منطبق شده‌اند، به هم بدوزید (توجه داشته باشید که نوار رویی به پشت پارچه است).

این چهار بخش را بدوزید، طوری که یک سرِ کش که لب به لب نوارها قرار دارد، با دوخت زدن به آنها وصل شود. این لبه را برای محکم کاری دو بار دوخت بزنید. سر دیگر کش که از میان نوارها عبور کرده است را طبق شکل فقط از دو طرف، دوخت بسیار کوتاه بزنید تا بتوانید از درز مربوط به این بخش (درز به اندازه عرض کش) نوارها را به رو برگردانید.

حالا نوارها را به رو برگردانید. دور تا دور لبه کار را اتو بزنید تا صاف و مرتب شود.

گوشه‌های کار را مرتب کنید تا نوار جیبی‌تان مرتب شود.

لبه‌ها را نیز اتو کنید.

لبه‌ای که کش از آن عبور کرده و دوخته نشده را مرتب کنید و سپس آن بخش را نیز دوخت بزنید. حالا هر دو سر کش به جیب وصل شده است.

دور تا دور جیب خودکار را دوخت بزنید (با فاصله نیم تا یک سانتیمتر از لبه). در انتها یک دوخت صاف و ساده از وسط جیب بزنید تا به دو بخش تفکیک شده و بتوانید دو تا خودکار یا مداد را در آن جای دهید. کار تمام است و خودتان دیدید که این پروژه چقدر ساده و آسان بود.

بیشتربخوانید:

چگونه از یک تی شرت کوله پشتی بدوزیم؟

تعداد بازديد: 40 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز