Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 14:47

25
دی
آموزش دوخت کفش نوزاد

آموزش دوخت کفش نوزاد

یاد گرفتن ساخت کفش مخصوص کودک، تجربه‌ای عالی است. هم می‌تواند به عنوان هدیه به کارتان بیاید و هم برای مصرف کودک خودتان. کفش چرم برای کودک، یکی از ساده‌ترین الگوها را دارد

تحریریه زندگی آنلاین : یاد گرفتن ساخت کفش مخصوص کودک، تجربه‌ای عالی است. هم می‌تواند به عنوان هدیه به کارتان بیاید و هم برای مصرف کودک خودتان. کفش چرم برای کودک، یکی از ساده‌ترین الگوها را دارد و در مجموع با اختصاص دادن 30 دقیقه از زمان خود می‌توانید این کار را انجام دهید.

 

چه نوع چرمی برای تهیه این کفش مناسب است؟

در میان چرم‌ها، چرم طبیعی با ضخامت 2/1 تا 6/1 میلی‌متر مناسب است. این نوع چرم تقریبا سبک و همچنان محکم و با دوام است. از همه مهم‌تر قابلیت دوخت با چرخ خیاطی را هم دارد و به اندازه کافی نرم است و پای کودک را اذیت نمی‌کند.

 اگر پارچه شما، چرم مصنوعی است، اما چرم آن به همین اندازه سبک و نرم می‌باشد و ضخامت زیادی ندارد، می‌تواند جایگزین چرم طبیعی شود، ولی در کل چرم مصنوعی امکان نفس کشیدن پاهای کودک را کاهش می‌دهد.

نکاتی برای دوخت چرم

 چرم به راحتی با قطعات الگو که روی آن قرار می‌گیرد، برش می‌خورد و مشکلی در قیچی کردن نخواهید داشت. استفاده از سنجاق، به بافت چرم آسیب می‌رساند. پس به جای سنجاق از گیره استفاده کنید.

 بهتر است که سوزن خیاطی‌تان کمی ضخیم باشد، مانند سوزن شماره 16/100. به هنگام دوخت دقت کنید که اشتباه نکنید، زیرا چرم توسط سوزن چرخ خیاطی سوراخ می‌شود و دیگر به حالت قبل باز نمی‌گردد.

 اگر پارچه چرم به سختی در زیر چرخ خیاطی حرکت می‌کند، یک تکه نوار چسب در هر طرف آن (سطح خیاطی) بچسبانید تا میزان لغزندگی سطح بیشتر شود و چرم روی سطح و زیر سوزن راحت‌تر حرکت کند.

بیشتربخوانید:

چگونه از یک تی شرت کوله پشتی بدوزیم؟

وسایل مورد نیاز

 الگوی دوخت کفش

 چرم طبیعی یا چرم مصنوعی نرم چیزی حدود 55×22 سانتیمتر

 25 سانتیمتر کش نیم سانتیمتری (ضخامت)

 خودکار یا مداد برای علامت‌گذاری

 ابزار و وسایل خیاطی

بیشتربخوانید:

توپ پارچه ای

مراحل کار

تکه‌های مشخص شده الگو را با مداد روی پشت تکه پارچه چرم بکشید. بخش پایینی را در جهت مخالف بکشید.

از روی خطوطی که کشیده‌اید، با دقت قیچی کنید تا تکه‌های مربوط به کفش جدا شوند.

دو تکه مستطیل شکل را از لبه طول مستطیل در جهت پشت پارچه تا بزنید. دقت کنید که اندازه تا خوردگی 1 سانتیمتر باشد.

 بخش تا خورده را با گیره سفت کنید. دقت نمایید که نباید از سوزن ته‌گرد استفاده کنید.

 با نیم سانتیمتر فاصله از لبه، یک دوخت صاف در خط طول مستطیل و بخش تا خورده، ایجاد کنید. سر و ته آن را یک بار دیگر دوخت عقب و جلو بزنید تا دوخت‌ها باز نشوند. دقت کنید که خط دوخت صاف باشد، زیرا امکان شکافت و دوخت مجدد نیست.

بیشتربخوانید:

چگونه از یک پیراهن مردانه یک سرهمی برای نوزادتان درست کنید؟

 

 

 دو مستطیل کوچک را روی لبه صاف دو نیم‌دایره قرار داده و با گیره سفت کنید. هر دو بخش (هم بخش نیم‌دایره و هم مستطیل) باید به روی پارچه باشند، نه به پشت.

 حالا مستطیل‌ها را در امتداد همان ضلع صاف نیم‌دایره‌ها، دوخت بزنید. یک دوخت از بالا و یک دوخت از پایین. سر و ته دوخت را دوباره کور کنید.

 تکه‌های پشتی را با گیره به بخش پایینی کفش‌ها وصل کنید. این بخش از دوخت کار، سخت‌ترین بخش آن است، زیرا حرکت دوخت صاف نیست و روی موج است و جفت کردن لبه‌های دو بخش کفش کمی حوصله و دقت بیشتر می‌طلبد.

همان قسمت را که گیره زده‌اید، دوخت بزنید تا این دو بخش نیز به هم وصل شوند. دقت کنید که به پشت باشند تا با برگرداندن، جای دوخت پنهان شود.

 حالا بخش رویی کفش‌ها (همان نیم‌دایره‌ها) را از قسمت پشت پارچه به قسمت‌های دیگر آن با گیره وصل کنید. دقت کنید که لبه‌ها روی هم باشند.

  این بخش را نیز با دقت و حوصله بدوزید. سپس کفش‌ها را به رو برگردانید. قبل از این کار بخش‌های اضافی لبه‌ها را مرتب کنید.

  25 سانتیمتر کفش را دو قسمت کنید. با یک سنجاق قفلی، کش را از لبه دوخته شده پشت کفش عبور دهید. بعد آن را از قسمت مستطیل کوچک روی کفش که شبیه پُل شده است، عبور دهید (از زیر آن).

 کش را کمی بکشید تا دو سر ابتدا و انتهای آن به هم برسد. با 1 سانتیمتر همپوشانی دو سر کش، آنها را به هم وصل کرده و بدوزید. بخش وصله خورده کش را رد کنید تا پشت کفش بیفتد و جلوی چشم نباشد.

 کارتان تمام شد و می‌توانید از نتیجه آن لذت ببرید.

برچسب ها: کفش، آموزش خیاطی، الگو، کفش پارچه ای، چرم، پارچه تعداد بازديد: 71 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز