Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 07:31

6
دی
چگونه از یک تی‌شرت، کوله‌پشتی بدوزیم؟

چگونه از یک تی‌شرت، کوله‌پشتی بدوزیم؟

آیا دوست دارید که یاد بگیرید از یک تی‌شرت، یک کوله‌پشتی درست کنید؟ اگر به انجام این کار تمایل دارید، در این پروژه خیاطی با ما همراه باشید تا با هم یک کوله‌پشتی ساده برای فرزندان‌مان آماده کنیم.

مترجم: اعظم اسلامی مجد‌

 

تحریریه زندگی آنلاین : آیا دوست دارید که یاد بگیرید از یک تی‌شرت، یک کوله‌پشتی درست کنید؟ اگر به انجام این کار تمایل دارید، در این پروژه خیاطی با ما همراه باشید تا با هم یک کوله‌پشتی ساده برای فرزندان‌مان آماده کنیم. بچه‌های کوچک علاقه زیادی به استفاده از کوله‌پشتی دارند. آنها دوست دارند وسایل شخصی خود را در کوله بریزند و با خودشان به این ور و آن ور بکشند. شاید با انجام این کار احساس بزرگی به آنها دست می‌دهد. به هر حال هر چه که باشد، این کوله‌پشتی می‌تواند منجر به خوشحالی و سرگرمی آنها شود. باور کنید که آماده کردن این کوله‌پشتی راحت‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید. تقریبا همه ما با کوله‌پشتی و شکل و فضای کلی آن آشنا هستیم. با انجام این پروژه، می‌توانید در حوصله و فرصت مناسب، کوله‌پشتی‌های بیشتری درست کنید و آنها را به کودکان دیگر در اطراف خود هدیه دهید. این کوله‌پشتی‌ها بسیار سبک هستند و به راحتی با چند آرم و برچسب، تزئین می‌شوند. با این اوصاف اگر دوست دارید که این کار را انجام دهید، با ما همراه شوید:

وسایل مورد نیاز

* تی‌شرت بزرگسال

* وسایل دوخت و دوز

(بله، به همین اندازه راحت و دم‌دستی می‌توانید کار را شروع کنید).

بیشتربخوانید:

توپ پارچه ای

 

دستورالعمل

 ابتدا اگر تی‌شرت مورد نظر، تگ دارد، آن را جدا کنید.

 تی‌شرت را روی میز یا سطح کار خود پهن کنید. از قسمت بالای آن به اندازه یک مستطیل یا مربع برش بزنید. شکل مربع آن بهتر است. پس ابعاد 35 * 35 سانتیمتر را از قسمت بالای تی‌شرت که یقه در آن بخش است، جدا کنید، طوری که یقه درست وسط لبه بالایی مربع باشد.

 از قسمت آستین‌ها نیز به اندازه دو تا مستطیل جدا کنید، از هر کدام یکی. طرف بلند مستطیل (طول مستطیل) بخش لبه دور دوزی شده سر آستین باشد.

 لبه پایین تی‌شرت که دور دوزی شده را نیز با قیچی برش بزنید تا از آن به جای یک حلقه بزرگ و یک تکه استفاده کنید.

 بخش بدن تی‌شرت را که جدا کرده بودید، روی میز پهن کنید، البته آن را از پشت پارچه پهن نمایید. انتهای طول مستطیل‌ها را از لبه به اندازه یک و نیم سانتیمتر تا بزنید و زیر پایین و بالای مربع بزرگ قرار دهید.

هر دو بخش را با سنجاق به مربع اصلی وصل کنید. لبه دور دوزی مستطیل‌ها (آستین‌ها) روی مربع قرار می‌گیرند و لبه خام تا می‌خورد. این دو بخش، قرار است که جیب کوله‌پشتی باشند.

 لبه پایین هر دو جیب را که تا زده بودید، به دو ضلع بالا و پایین بخش مربع بدوزید.

بیشتربخوانید:

چگونه از یک پیراهن مردانه یک سرهمی برای نوزادتان درست کنید؟

 

 

 دو طرف (عرض) مستطیل را هم به بدنه کیف دوخت بزنید.

 در قسمت یقه لباس و از پشت آن دو شکاف کوچک در اندازه‌های یک و دو و نیم سانتیمتر ایجاد کنید.

با کمک یک سنجاق قفلی، بند سجاف (لبه پایین تی‌شرت) را از میان دو شکاف دور یقه تی‌شرت عبور دهید.

 بند را بکشید تا از هر دو طرف برابر باشد و آن را در قسمت جلوی یقه روی هم قرار دهید تا بند از هر دو طرف به یک اندازه شود (در شکل کاملا مشخص است).

 وقتی که مربع تی‌شرت را از قسمت روی پارچه نگاه می‌کنید، بند از هر دو طرف یک اندازه دارد. هر دو سر آن را تا لبه پایین مربع بکشید و هر کدام را به یک طرف پایین مربع سنجاق کنید تا بند از هر دو سر به بدنه کوله‌پشتی وصل شود.

 دو سر بند را در محل مورد نظر به بدنه دوخت بزنید (فقط لبه پایین بند).

  دقت داشته باشید که بندها را از روی پارچه دوخت زده‌اید، ولی جیب‌ها به بخش پشت پارچه دوخته شده‌اند.

 مربع بدن تی‌شرت را تا بزنید، طوری که دو طرف راست کوله‌پشتی روی هم قرار بگیرند و طرف پشت پارچه روبروی شما باشد (طرفی که جیب دارد). لبه‌ها را روی هم قرار داده و مربع را مرتب کنید تا دو ضلع چپ و راست آن را هم دوخت بزنید. یک سانتیمتر جای دوخت را هم در نظر بگیرید. گوشه را مرتب کنید و کار را به رو برگردانید.

 در انتها، کوله‌پشتی دو بند از پشت، دو جیب در داخل و یک دایره در قسمت بالایی دارد که با کشیدن بندها، جمع می‌شود.

بیشتربخوانید:

کیف دوچرخه

 

برچسب ها: سرگرمی، آموزش خیاطی، خیاطی، الگو، کوله پشتی، پارچه، تی شرت، کیف پارچه ای تعداد بازديد: 77 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز