Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 02:24

20
دی
لطفا عادت کنید!

لطفا عادت کنید!

خوردن یک صبحانه سالم و مغذی، نکته‌ای کلیدی برای سالم ماندن و مفید بودن برای جامعه در طول روز محسوب میشود؛ علاوه بر این، مدیریت وزن شما را نیز بر عهده دارد.

رقيه بهشتی

 

 

خوردن یک صبحانه سالم و مغذی، نکته‌ای کلیدی برای سالم ماندن و مفید بودن برای جامعه در طول روز محسوب میشود؛ علاوه بر این، مدیریت وزن شما را نیز بر عهده دارد. مطالعات حتی نشان داده‌اند که خوردن وعده‌های غذایی صبحانه به طور منظم، با مصرف بیشتر مواد مغذی در طول روز و رژیم غذایی متعادل‌تر، رابطه مستقیم دارد.   

تامین انرژی

همان‌طور که خوابیده‌اید، بدن علاوه بر آنکه با استراحت به بازیابی خود میپردازد، به سوزاندن کالری نیز ادامه میدهد. پس از 8 تا 12 ساعت خواب، سطح گلوکز خون شما پایین بوده و مغز و بدن به دریافت انرژی نیاز دارد.

گلوکز، به عنوان تامین کننده اصلی انرژی، برای مغز ماده‌ای حیاتی به‌شمار میآید و سوخت عضلات را برای فعالیت فیزیکی در طول روز تامین میکند. صبحانه را در حدود یک ساعت پس از بیدار شدن میل کنید، و برای آنکه واقعاً سوخت و ساز بدن خود را افزایش دهید، حتما پیش از خوردن صبحانه، کمی ‌نرمش کنید.  

خوردن غذاهای سالم

حذف صبحانه ممکن است سبب شود تا شما در اواسط صبح به دنبال میان‌وعده بروید و اینجا است که در دام میافتید.

میان‌وعده‌های فوری یا به اصطلاح سَرِ پایی، غالب اوقات از غذاهای فرآوری شده تشکیل شده است که شامل انبوهی از کربوهیدرات‌های تصفیه شده میباشد؛ کلوچه‌های مافینی، دونات‌ها، بسته‌های شکلات و آب نبات، این مواد شبیه روزنامه‌ای است که با جرقه‌ای در بدن میسوزند، نوری درخشان از انرژی را در بدن رها میکنند، و سپس هیچ! همه چیز تمام میشود و شما احساس تهی بودن میکنید.

در نتیجه این امر، قند خون شما دچار نوسان‌های شدید شده و سبب میشود تا برنامه غذایی سالم خود را رها نموده و به ورود غذاهای بد و ناسالم به معده خود در ادامه روز سلام بگویید.  

افزایش تمركز

تحقیقات صورت گرفته در این زمینه نشان داده است که خوردن صبحانه، تمرکز، حافظه و توانایی شما را برای حل مسائل، بهبود میبخشد. کودکان مدرسه‌ای که صبحانه میخورند، در امتحانات نتایج بهتری کسب میکنند و در کلاس عملکرد رفتاری و درسی بهتری دارند.  

كاهش وزن

آیا در برنامه کاهش وزن خود با مشکل برخورد کرده‌اید؟ در مدیریت یک برنامه کاهش وزن، صبحانه نقش کلیدی را بازی میکند. صبحانه فرایند سوخت و ساز بدن را روشن میکند؛ فرآیندی که غذا را به انرژی تبدیل میکند و هنگامیکه سوخت و ساز بدن فرآیند خود را آغاز نمود، بدن شروع به سوزاندن کالری میکند.   

چه بخوریم؟ 

نیاز نیست صبحانه، خوراکی خاص و استثنایی باشد. با این وجود، به عنوان مهم‌ترین وعده غذایی ما، بهتر است برای صبحانه، انتخاب‌های غذایی مناسبی داشته باشیم. یک صبحانه سالم و مغذی، باید شامل میوه‌ها، سبزیجات، لبنیات کم چرب، و غلات کامل باشد.

این غذاهای سرشار از فیبر، به شما اجازه میدهند تا بیشتر بخورید، امّا کالری کمتری مصرف کنید.  

خوردن صبحانه سالم و مغذی، یکی از آسان‌ترین تغییراتی است که میتوانید برای بهبود زندگی خود انجام دهید. پیاده‌سازی این تغییر کاری بسیار آسان است، زمان کمی ‌میبرد و فوایدی ماندگار و طولانی را نصیب شما و بدنتان میکند. 

 

برچسب ها: مدیریت وزن، خوردن صبحانه سالم، وعده غذایی صبحانه، تامین انرژی با صبحانه، خوردن غذاهای سالم تعداد بازديد: 638 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز