Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 18:24

3
مرداد
كودك و تعطیلات تابستان (2)

كودك و تعطیلات تابستان (2)

در این مقاله به شما راه‌هایی را برای سرگرم کردن کودکان در روزهای تعطیل تابستان پیشنهاد می‌کنیم تا بتوانید تعطیلاتی مفید و به یاد ماندنی را برای کودکتان رقم بزنید.

آشپزی كنید

تقریباً همه بچه دوست دارند كه در آشپزخانه به مادرشان كمك كنند و بخشی از كار آشپزی را انجام دهند.

بگذارید یك غذای ساده انتخاب كنید (حتی می‌توانید دستور آن را از اینترنت به دست آورید) و بگذارید كودك‌تان مشغول درست كردن آن شود و بر كار او نظارت داشته باشید.

بگذارید برنامه آشپزی كردن یك برنامه روتین هفته‌ای باشد. خودتان متعجب خواهید وقتی كه می‌بینید كودكتان چقدر چیزهای جدید و آموزنده یاد گرفته است.

با او به پیك‌نیك و تفریح بروید

همه بچه‌ها پیك‌نیك رفتن را دوست دارند فقط باید آنها را مشتاق‌تر كنید.

یك غذای مختصر بردارید و به همراه فرزندتان به پارك بروید

از تم مخصوص استفاده كنید مثلا یك بار با هم تصمیم بگیرید كه كلا خوراكی‌های قرمز با خود همراه ببرید و یك بار دیگر خوراكی‌های سبز – اگر كودكتان یكبار تفریحی غذاهایی كه خیلی مفید و سودمند نیستند، نخورند، چیزی نمی‌شود پس همیشه هم لازم نیست درگیر ارزش غذایی و مواد مغذی باشید.

با آنها بازی كنید هر نوع بازی كه ممكن است

- آخرین باری كه با فرزندتان كرده‌اید، چه وقت بوده است مثلا قایم باشك بازی، گل یا پوچ و...

- گاهی اوقات دلقك‌بازی در بیاورید تا كودكتان را به خندیدن وا دارید. بچه‌ها كیف می‌كنند وقتی می‌بینند كه والدین‌شان نمی‌توانند چیزی كه درست جلوی پایشان است را ببینند.

البته این فقط یك مثال است و شما می‌توانید كاریهای دیگری بنا به شرایط و محیطی كه در آن قرار دارید انجام دهید تا كودكتان را به خنده بیندازید.

- نقش بازی كنید مثلا به خودتان یك نقش بدهید و به فرزندتان یك نقش دیگر و شروع به بازی كردن كنید گاهی اوقات دوست یا دوستان فرزند خود را به منزلتان دعوت كنید تا با هم بازی گروهی راه بیندازید.

یكی از بچه‌ها شروع می‌كند به گفتن یك قصه و كودك بعدی آن را ادامه می‌دهد. می‌توانید وارد جمع آنها شوید و شروع كننده قصه خودتان باشد.

- به جای اینكه به كودكتان بگویید نه حالا نمی‌شود بهتر است یك ساعت برای او وقت بگذارید شاید این یك ساعت تغییری در زندگی شما ایجاد نكند.

ولی در زندگی كودكتان تغییر ایجاد خواهد كرد و او هر بار به عقب برمی‌گردد و به گذشته فكر می‌كند یاد آن روزی می‌افتد كه شما با او بازی كردید و برایش وقت گذاشتید.

بعدازظهرها با او به پیاده‌روی بروید

در حین راه رفتن كار دیگری نكنید مثلا خرید نكنید. فقط دست او را در دست بگیرید و راه بروید قبل از اینكه به پیاده‌روی بروید، حتما لباس و كفش مخصوص به تن فرزندتان كنید تا اذیت نشود.

در فصل تابستان آنقدر فرصت دارید كه بتوانید كم‌وكاستی‌های سایر روزهای اول را جبران كنید. فقط سعی كنید قول بیهوده به فرزندتان ندهید و او را با وعده وعید‌های زیاد، به انجام كاری امیدوار نكنید كه اساساً قصد انجامش را ندارید.

 

 

برای خواندن بخش اول -كودك و تعطیلات تابستان- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: آشپزی با کودک، کودک و تابستان، کودک و والدین، بازی با کودک، اوقات فراغت کودک، کودک و تعطیلات، برنامه ریزی برای کودک، سرگرم کردن کودک تعداد بازديد: 792 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز