Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 21:29

3
آبان
مشکلات و راه حل های پیدا کردن کار

مشکلات و راه حل های پیدا کردن کار

پسرم 27 ساله است. یك مدت دنبال كار بود. بعضی جاها برای كار رفت. نتیجه خوب نگرفت. سرخورده شد. دو سال است كه جایی كار می‌کند اما نه بیمه است و نه آینده‌ای دارد. الان هرچه به او پیشنهاد می‌دهیم به حرف من و پدرش اصلا گوش نمی‌كند. تحصیلاتش هم كاردانی است و برای كار در جایی خوب باید حتما پارتی داشته باشد. لطفا ما را راهنمایی كنید. آیا باید از طریق دوستانش اقدام كنیم یا خیر؟ ضمن اینكه او راضی به مراجعه به روانشناس نمی‌شود.

پاسخ ارائه شده توسط: ركسانا خوشابی؛ كارشناس ارشد مشاوره

سلام دوست عزیز. گاهی پیدا نکردن کار علامت خوبی است. معنایش این است که فرد باید استعداد و خلاقیت خودش را بارور کند و به فکر کار برای دیگران نباشد. از این جهت خوب است که بازنگری در علائق پسرتان انجام شود که به کمک مشاور می‌تواند به این مهم برسد. اما راه‌های شغل‌يابی معمولا مراجعه به اینترنت و روزنامه و دوست و آشنا است. همچنین سر زدن به جاهایی که شاید آگهی نداده‌اند اما با تخصص پسرتان همخوانی دارند. گاهی رزومه کاری پسرتان ناقص است که باید با مشورت با متخصص این کار آن را کامل‌تر و جذاب‌تر کند. همچنین اگر سابقه کار ندارد می‌تواند در جایی موقتا به عنوان کارآموز و بدون حقوق حضور یابد و کار یاد بگیرد تا سابقه‌ای برایش فراهم شود.

تعداد بازديد: 686 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سؤالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز