Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 15:03

26
مهر
نمی توانم سرِ هر کاری بیش از 2 ماه طاقت بیاورم

نمی توانم سرِ هر کاری بیش از 2 ماه طاقت بیاورم

با سلام. مشکل من بطرزی عجیب است. سر هیچ کاری نمی‌توانم دوام بیاورم. همه کارها را نیم روز، 1 روز، دو روز و خیلی زیاد دو هفته انجام داده ام. در زندگی عادیم خوبم ولی سر کار شدیدا بی قرارم. نمی‌توانم تحمل کنم که مدتی یه جا وایسم. حالا نمیدونم از  دمدمی مزاج بودنمه یا از بی حوصلگی و بی صبری. خیلی خیلی زود هم خسته می‌شوم که فکر می‌کنم در اثر کم‌خونیم باشه.

دوست دارم یه کار پاره وقت هم داشته باشم ولی سر هر کاری که میرم متاسفانه وضع همینه. الان اگر هم پیشنهاد کار شود، از ترس دوام نیاوردن اصلا نمی‌پذیرم. تو محیط کاری هر جا و هر جور هم که باشد نمی‌توانم تحمل کنم و اذیت میشم. فقط لحظه شماری می‌کنم از آنجا بیرون بیایم. باور کنید یه موقع‌ها با گریه می‌رفتم سر کار. نمی‌دونم چرا انقدر برام غیر قابل تحمله! وقتی می‌بینم دختر و پسرهای دیگه سال‌هاست کار می کنن، هم حسرت میخورم هم تعجب می کنم.

خواهش می کنم کمکم کنید.

پاسخ ارائه شده توسط: ركسانا خوشابی،‌ كارشناس ارشد مشاوره

سلام. مشکلی که شما دارید چندان هم عجیب نیست. چند احتمال وجود دارد که شما دچار این حالت شده باشید. اول این که ممکن است شما از کودکی کم تمرکز بوده‌اید و بیش فعال محسوب می‌شدید اما این بیش فعالی تشخیص داده نشده و تاکنون باقی مانده و الان در محیط کار خود را نشان می‌دهد. در این صورت حتما باید به روانپزشک مراجعه کنید و داروی متناسب را دریافت و مصرف فرمایید. همچنین ممکن است دچار اضطراب یا حملات اضطرابی باشید که خود به خود ربطی به محیط کار هم ندارد.

این حملات که پانیک نامیده می‌شود بی‌قراری و بی‌حوصلگی را در شما شدید کرده و این نیز نیاز به دارو درمانی دارد. در این صورت هم باید روانپزشک شما را ویزیت کند. یک دلیل دیگر هم که احتمالش ضعیف‌تر است این است که شما نوع کار و شغل خود را دوست ندارید. در این صورت لازم است حتما به دنبال کار جدید بگردید و هر چه زودتر شغلتان را عوض کنید و یا با مشاور صحبت کنید تا شغل متناسب با شما را پیدا کند. گاهی اختلالاتی مانند دوقطبی یا افسردگی نیز این حالت را در ما ایجاد می‌کنند که در این صورت هم روانپزشک می‌تواند به شما کمک کند. نگران نباشید و هر چه زودتر به روانپزشک متخصص مراجعه بفرمایید.

 

 

تعداد بازديد: 629 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سؤالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز