Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 15:50

17
فروردین
سایه روشن‌های بلفاروپلاستی

سایه روشن‌های بلفاروپلاستی

بیشتر افراد با افزایش سن در پلک‌های بالایی خود احساس سنگینی می‌کنند. این امر ممکن است به علت پایین آمدن ابرو، ایجاد پوست‌های اضافه در پلک بالا یا هردو اتفاق بیفتد. بلفاروپلاستی پلک بالا یک عمل نه

تحریریه زندگی آنلاین : بیشتر افراد با افزایش سن در پلک‌های بالایی خود احساس سنگینی می‌کنند. این امر ممکن است به علت پایین آمدن ابرو، ایجاد پوست‌های اضافه در پلک بالا یا هردو اتفاق بیفتد. بلفاروپلاستی پلک بالا یک عمل نه چندان سنگین برای جوان‌سازی و زیباتر کردن چشم‌ها است. با کمک این عمل می‌توانید افتادگی پلک‌های بالای خود را که چه در اثر افزایش سن چه سایر دلایل ایجاد شده است، از بین ببرید. با گذشت چند ماه از بلفاروپلاستی، ورم پلک‌ها از بین می‌رود و می‌توانید نتیجه آن را به وضوح ببینید. فقط کافی است در این مدت به خوبی از پلک‌ها مراقبت کنید و مانع برخورد مستقیم نور خورشید به آن‌ها شوید.

 بیشتربخوانید:

باید و نبایدهای جراحی زیبایی پلک

آنچه درباره جراحی زیبایی پلک باید بدانید

 

 

 

نحوه انجام بلفاروپلاستی پلک بالایی

در جراحی پلک بالایی، پوست اضافی، عضله و کیسه‌های چربی (که به صورت پف‌کردگی خصوصاً در قسمت داخلی تظاهر می‌کند)، بر اساس امکانات و انتخاب جراح، توسط چاقوی جراحی، لیزر یا امواج رادیویی برداشته می‌شود. به علاوه درصورتی که افتادگی پلک نیز وجود داشته باشد می‌توان آن را در حین عمل اصلاح کرد. جراحی پلک بالایی باعث بهبودی شکل و موقعیت پلک شده و اگر این پوست اضافی یا افتادگی پلک باعث محدودیت میدان دید شده باشد، آن را نیز برطرف می‌کند و در مجموع ظاهری جوان‌تر به فرد می‌بخشد. گاهی عمل جراحی بالا کشیدن ابرو نیز همراه با جراحی پلک فوقانی انجام می‌شود.

 

مزایای بلفاروپلاستی پلک بالایی

 با انجام این عمل، ظاهر شخص جوان‌تر و شاداب‌تر می‌شود.

 عمل جراحی پلک سبب از بین رفتن پف‌ها و بهبود برآمدگی زیر چشم‌ها می‌شود.

 بینایی شخص را بهبود می‌بخشد.

 باعث از بین رفتن چروک‌های بالای پلک‌ها می‌شود.

 با بهبود ظاهر پلک‌ها و چشم‌ها شخص اعتماد به نفس بالاتری را کسب می‌کند.

  بیشتربخوانید:

جراحی پلاستیك و زیبایی پلك

 

 

 

نتایج پس از بلفاروپلاستی پلک بالایی

در رابطه با نتایج بلفاروپلاستی برای درمان افتادگی پلک بالا و پایین می‌توان گفت که این نوع جراحی اگر توسط پزشک ماهر و دارای تجربه لازم صورت پذیرد، نتایج بسیار ماندگاری خواهد شد. اگرچه ممکن است جهت دستیابی به نتیجه‌ی مطلوب از عمل، پزشک مجبور به درمان‌های تکمیلی نظیر جراحی لیفت ابرو نیز باشد؛ اما در کل انجام چنین عمل پیچیده و دشواری توسط پزشک حاذق منجر به نتایج دلخواه بیمار با ماندگاری بالا می‌شود، به‌گونه‌ای که به طور مؤثر و قابل قبولی می‌توان مشکلات مربوط به پلک بالا را درمان نمود و فرد از چهره‌ی جوان‌تری برخوردار گردد.

درمان افتادگی پلک بالا به کمک عمل زیبایی جراحی پلک (بلفاروپلاستی) مانند دیگر عمل‌های زیبایی که روزی اثر خود را از دست می‌دهند؛ در گذر زمان با چروک شدن پوست و تشکیل کیسه‌های چربی زیر پوست برای همیشه و دائمی نخواهد بود. از این رو ماندگاری چنین عمل زیبایی بسته به ژنتیک جسمانی فرد، نحوه‌ی مراقبت از ناحیه‌ی چشم، سبک زندگی، میزان فعالیت‌ها و تغذیه‌ی فرد، در افراد مختلف، متفاوت خواهد بود و هر چه فرد بیشتر به خود و وضعیت سلامت خود رسیدگی نماید، نتایج حاصل از عمل ماندگاری بیشتری خواهند داشت و بازگشت مجدد عوارض پلک نیز بیشتر به تأخیر خواهد افتاد.

 

مراقبت‌های بعد از بلفاروپلاستی پلک بالایی

 دوره بهبودی بعد از بلفاروپلاستی در مقایسه با سایر جراحی‌ها نسبتاً کوتاه و از فرد تا فرد متفاوت است. بلافاصله بعد از عمل شما به اتاق ریکاوری منتقل خواهید شد، از نظر عوارض جانبی تحت کنترل قرار می‌گیرید و در صورت عدم بروز عوارض، همان روز به خانه خواهید رفت. بسیار مهم است که بلافاصله پس از عمل پلک چند روز استراحت کنید؛ زیرا ممکن است دچار تورم یا درد شوید، برای رفع این علائم پزشک برای شما استفاده از مسکن‌هایی تجویز می‌کند. همچنین به بیمار توصیه می‌شود تا سه روز اول بعد از انجام بلفاروپلاستی از کمپرس یخ استفاده کند تا تورم بعد از عمل به حداقل برسد. برای از بین رفتن کامل عوارض و علائم باید یک یا دو هفته صبر کنید.

 بعد از انجام بلفاروپلاستی نمی‌توانید از لنزهای چشمی استفاده کنید. در صورت نیاز عینک را جایگزین کنید.

 نیازی نیست که در کل مراحل بهبودی چشمان خود را پوشانده باشید؛ اما ممکن است برای محافظت در روز اول با چشم‌بند (گاز استریل) به خانه فرستاده شوید.

 تا چند روز باید به‌آرامی صورت و مخصوصاً نواحی اطراف چشم را بشویید.

 بعد از گذشت چند روز در صورت لزوم، مجدداً جراح را برای ارزیابی و برداشتن بخیه مشاهده خواهید کرد.

 تا یک هفته از انجام فعالیت‌های شدید یا ورزش و بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید.

 تا چند روز بعد از انجام بلفاروپلاستی باید در زمان خواب زیر سر خود را بلندتر کنید به طوری که سر بالاتر از سینه قرار گیرد.

 برای محافظت از پوست پلک خود در برابر باد و آفتاب از عینک‌های آفتابی تیره استفاده کنید.

 بیشتر بخوانید:

تیرگی دور چشم را با این روش های ساده از بین ببرید

کربوکسی تراپی چیست؟

همه چیز درباره میکرو نیدلینگ صورت

 

 

عوارض بلفاروپلاستی پلک بالایی

خطرات احتمالی بلفاروپلاستی می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

 عفونت و خونریزی

 چشم خشک و سوزش دار

 دشواری بسته شدن چشم و یا سایر مشکلات مربوط به پلک

 اسکار قابل توجه

 آسیب به عضلات چشم

 تغییر رنگ پوست

 نیاز به جراحی ترمیم

برچسب ها: عمل زیبایی، جراحی زیبایی، جوانسازی پوست، چین و چروک پوست، بلفاروپلاستی، افتادگی پلک، لیفت صورت، جراحی پلک تعداد بازديد: 198 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز