Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 1 آبان 1403 - 05:18

28
مهر
ایده‌های کاربردی برای دکور اتاق کودک و نوجوان

ایده‌های کاربردی برای دکور اتاق کودک و نوجوان

به فضای این اتاق توجه کنید! شما را به یاد طراحی‌های دهه هفتاد (1970) نمی‌اندازد؟ صفحه سفیدی که روی دیوار نصب شده است، احتمالا کودک بازیگوش شما را جذب خواهد کرد. روی این صفحه می‌تواند بعضی از وسایل ریزش را جا بدهد.

مترجم : اعظم اسلامی مجد‌

azameslamimajd2008@yahoo.com

 

تحریریه زندگی آنلاین : 1- استفاده از اشیا و وسایل نمادین

 به فضای این اتاق توجه کنید! شما را به یاد طراحی‌های دهه هفتاد (1970) نمی‌اندازد؟ صفحه سفیدی که روی دیوار نصب شده است، احتمالا کودک بازیگوش شما را جذب خواهد کرد. روی این صفحه می‌تواند بعضی از وسایل ریزش را جا بدهد. طراحی‌های کلاسیک اتاق کودک یک امتیاز ویژه دارند. اینکه همراه با فرزند شما رشد می‌کنند و به روزتر می‌شوند. هر بار بخشی از آن را حذف می‌کنید و بخش دیگری را اضافه می‌کنید، ولی طرح اصلی همیشه هست و به بخشی از زندگی فرزندتان تبدیل می‌شود.

2- کمی جذابیت و جلوه قدیمی به اتاق اضافه کنید

 این اتاق کودک با قطعات و وسایل قدیمی و جذاب طراحی شده است. ترکیب سایه‌بان بالای تخت تا صندلی و میز تحریر و حتی نقاشی روی دیوار همگی سبکی قدیمی دارند، ولی جلوه ویژه‌ای به این اتاق بخشیده‌اند.

3- استفاده از فرش و قالیچه کلاسیک

 احتمالا شما نیز با این موضوع موافق هستید که پوشش مناسب موکت و قالیچه‌هایی که ابعاد بزرگ‌‌‌تری دارند و کف اتاق را می‌پوشانند، حس امنیت و راحتی بیشتری به ساکنان خانه القا می‌کنند، درست مثل این اتاق. ما از ترکیب آبی و سفید راه‌راه استفاده کرده‌ایم که هم به قالیچه‌ها و موکت‌های کلاسیک نزدیک باشد و هم متناسب با سایر وسایل اتاق، فضا را تثبیت کند. این طرح با توجه به چنین فضایی، کمی بازیگوشانه و متفاوت به نظر می‌رسد.

 بیشتربخوانید:

دکوراسیون اتاق کودک

 

 

 

4- از تابلوهای سفید و سیاه استفاده کنید

 روی دیوار این اتاق از دو تابلوی سفید و سیاه استفاده شده است. تم نقاشی هر دو تابلو، اتومبیل است. دیوار اتاق آبی بافت‌دار است (آبی نفتی که با رگه‌های سفید، بافت‌دار شده است). یک آباژور با پایه سبز رنگ که شکل کروی دارد، دو تختخواب فلزی هماهنگ با دکوراسیون اتاق و یک میز پاتختی کوچک بین آن دو، فضای این جا را از اتاق‌هایی با دکوراسیون کودکانه به سمت اتاق‌هایی که دکوراسیون آنها مناسب نوجوانان است، تغییر داده است.

 

5- کمی به سمت سیاهی برویم

 گاهی اوقات رنگ‌های بسیار تیره، سایه‌روشن‌های شگفت‌انگیزی در فضا ایجاد می‌کنند. ما در طراحی این اتاق رنگ مشکی غلیظ می‌بینیم که اصطلاحا به آن مشکی کربنی می‌گوییم. ببینید در ترکیب با رنگ سفید چه اتفاقات خوشایندی در فضا ایجاد شده است. در کاور روتختی و کفپوش اتاق نیز ترکیب هر دو رنگ به صورت راه‌راه بسیار جلوه دارد. همان دو آیِتم کوچک قرمز رنگ (عروسک) روی تخت و پاتختی نیز تفاوت چشمگیری در فضای دو رنگ این اتاق ایجاد نموده است.

6- نوبت رنگ‌های روشن و درخشان است

 

به این تختخواب مخملی و سایه‌بان‌دار با روکش زرد درخشانش نگاه کنید. به نظرتان شبیه خورشید روشن صبحگاهی نیست؟ ترکیب این درخشش متفاوت با کاغذ دیواری رنگی و خال‌خالی دیوارها و تم سفید بقیه وسایل اتاق چقدر جذب‌تان می‌کند؟ راجع به این طراحی متفاوت نظرتان چیست؟

 

7- یک فضای دوست‌داشتنی برای نشستن و لَم دادن

 این اتاق کودک در واقع یک جور اتاق نشیمن جذاب و دوست‌داشتنی است. یک جفت پاف مکعبی، یک صندلی راحت، یک کاناپه شیک در کنار سایر وسایل اتاق که بیشترشان رنگ سورمه‌ای (آبی) و سفید دارند، بسیار چشمگیر شده است. این اتاق از هر لحاظ مناسب مطالعه کردن، بازی و استراحت کردن است.

 بیشتربخوانید:

دکوراسیون اتاق کودک در شرایط خاص

 

 

 

8- کمی جلب توجه با رنگ زرد

 طراحی این اتاق نسبتا بزرگ و مشترک کودک، به گونه‌ای است که فضای کافی برای بازی، مطالعه و استراحت ایجاد کرده است. اتاق نوعی حس سرزندگی و نشاط را تلقین می‌کند. گاهی از رنگ زرد در برخی گوشه‌های دکوراسیون سفید و سیاه اتاق استفاده شده است (برای جلوه بیشتر). شما می‌توانید رنگ دیگری را جایگزین رنگ زرد کنید و حال و هوای اتاق را تغییر دهید.

 

9- به کاغذ دیواری سایه‌روشن نیز فکر کنید

 طراح این اتاق از یک کاغذ دیواری سایه‌روشن بسیار ملیح و ملایم برای پوشش دیوارها استفاده کرده است. بخش‌های بالایی کمی تیره و بخش‌های پایینی روشن. سایه‌روشن روی دیوارها با سایه‌روشن فضای زیبای بیرون از اتاق هماهنگی دلچسبی ایجاد کرده است (گویی در امتداد زیبای فضای بیرون است). تخته بالای تختخواب‌ها نیز با رنگ صورتی ملایم زیبایی و ملاحت اتاق را دو چندان نموده است.

10- استفاده از تختخواب بلندتر از سطح زمین

 طراح این اتاق، با یک تختخواب فاصله‌دار از سطح زمین و نردبان فانتزی و استفاده از کاغذ دیواری گل درشت مدرن به رنگ آبی و سفید، دست به انجام یک کار هنری مدرن زده است. این اتاق بسیار شیک و جذاب است و مطمئن هستم همه کودکان آن را دوست خواهند داشت.

 

11- ترکیب رنگ آبی، مشکی و سفید

 اگر به ترکیب سفید و سیاه پر کاربرد یک رنگ دیگر مثل آبی اضافه کنید، به همین اندازه به طراحی اتاق بُعد بیشتر خواهید بخشید. پتوی روی تختخواب و گلدوزی روی بالش کودک را درگیر حروف الفبا و فعالیت‌های مدرسه می‌کند. این اتاق در عین سادگی بسیار شیک و جذاب است.

12- استفاده از وسایل آنتیک و قدیمی در اتاق

 

فکر نکنید که وسایل آنتیک تناسبی با اتاق کودک ندارند. اتفاقا گاهی اوقات ترکیب زیبایی درست می‌کنند، مثل کاری که این دراوِر (کشویی) کوچک با گوشه این اتاق انجام داده است. این فضای مدرن و بسیار روشن احتمالا همین کشویی آنتیک را کم داشت تا دوست‌داشتنی و جذاب شود.

 

13- به لهجه دکوراسیون‌های مراکشی

 یک کلبه بلند و باریک با تزئینات الهام گرفته از سبک مراکشی در این اتاق مورد استفاده قرار گرفته است. شکل و طرح قالیچه و پاف گرد آن طرف اتاق نیز همین سبک دکوراسیون را دنبال می‌کند. سبک زیبایی به نظر می‌رسد.

 

14- یک جفت زیبایی به رنگ‌های آبی و نارنجی

 این ترکیب متضاد را خیلی‌ها دوست دارند. نارنجی و آبی به این اتاق و با این تختخواب‌های دوقلو، بسیار نشسته است. همه چیز در این اتاق دو به دو است و فضای تمیز و شادابی که ایجاد شده به مدد رنگ آبی و نارنجی و خال‌خالی‌های کاغذ دیواری کودک را شاد و باطراوت می‌کند.

 

15- بیایید به یک فضای ایده‌آل برای نشستن فکر کنیم

 با اضافه کردن یک جفت صندلی و یک میز گرد کوچک به فضای اتاق کودک، می‌توانید جایگاهی برای نقاشی کشیدن، نوشتن و بازی کردن برای فرزند خود ایجاد نمایید. طراح این اتاق از چند توپ (حباب) رنگی در این فضا استفاده کرده است که شما می‌توانید به دلخواه آنها را حذف کرده یا از رنگ‌های دیگری استفاده کنید.

تعداد بازديد: 41 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز