Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 09:19

20
اردیبهشت
کودکان و اختلالی به نام اضطراب جدایی

کودکان و اختلالی به نام اضطراب جدایی

یشتر اوقات اضطراب کودکان در مورد والدین بوده، اما می‌تواند شامل یک مراقب دیگر مثل پدر یا مادربزرگ هم شود. کودکان از شش ماهگی تا دو سالگی به شکل به‌هنجار و طبیعی

تحریریه زندگی آنلاین : امیر گرافر؛ دکترای روانشناسی در رابطه با اختلال اضطراب جدایی، اظهار کرد: بیشتر اوقات اضطراب کودکان در مورد والدین بوده، اما می‌تواند شامل یک مراقب دیگر مثل پدر یا مادربزرگ هم شود. کودکان از شش ماهگی تا دو سالگی به شکل به‌هنجار و طبیعی دچار اضطراب جدایی می‌شوند و چنانچه مادر به‌موقع به نیازهای کودک پاسخ ندهد، ممکن است عوارض بلند مدتی برای کودک داشته باشد. به گزارش کودک سالم، این روانشناس در گفتگو با ایسنا، تصریح کرد: همه افراد در طول زندگی خود ترس از دست دادن یا جدا شدن از عزیزان خود را در طول پاندمی کرونا تجربه کرده‌ایم که این ترس برای کودکان می‌تواند خیلی بیشتر حس شود. اضطراب جدایی برای ورود به مدرسه طبیعی است، اما اگر این اضطراب شدید و طولانی شود و به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی آسیب بزند تبدیل به اختلال اضطراب جدایی می‌شود. والدین برای اینکه بتوانند به کودک بیاموزند آرام آرام تنهایی و جدایی را تمرین کند، باید اگر به کودک قول دادند بعد نیم ساعت برمی‌گردند،  حتماً رأس ساعت بازگردند، اگر اینکار را نکنید، احتمالاً اضطراب کودک بیشتر می‌شود، بنابراین به کودک اطمینان دهید که هیچ اتفاقی در نبود شما نخواهد افتاد.

بیشتربخوانید:

آسیب های مجبور کردن کودکان به شجاع بودن

رشد عاطفی و عزت نفس در کودکان

نسخه‌ تــقــویت اعتماد بــه نـفس کودکان ( بخش اول )

پرخاشگری، پیامد تنبیه کودکان

ده روش برای تربیت بهتر کودک

 

 

برچسب ها: کودک، ترس، افسردگی، اضطراب، اضطراب جدایی، وابستگی، ویروس کرونا تعداد بازديد: 227 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز