Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 10:15

11
آذر
چگونه در ایام کرونا اعتماد به نفس کودکان را افزایش دهیم؟

چگونه در ایام کرونا اعتماد به نفس کودکان را افزایش دهیم؟

والدین باید بدانند اعتماد به نفس کودکان رابطه تنگاتنگی با روابط والدین، مهارت‌های اجتماعی آنها و مهارت‌های فرزند پروری آنها دارد، بنابراین والدین باید تشویق و تنبیه مناسب با سن و استعداد فرزند را بیاموزند

تحریریه زندگی آنلاین : گوهریسنا انزانی؛ روانشناس در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: والدین باید بدانند اعتماد به نفس کودکان رابطه تنگاتنگی با روابط والدین، مهارت‌های اجتماعی آنها و مهارت‌های فرزند پروری آنها دارد، بنابراین والدین باید تشویق و تنبیه مناسب با سن و استعداد فرزند را بیاموزند، احترام متقابلی در خانواده میان خود و کودک ایجاد کنند و جو گرم و مملو از محبت و عشق میان خود و فرزند ایجاد کنند. والدین باید اجازه تجارب جدید را به کودک خود بدهند و به نیازهای جسمانی کودک بیشتر رسیدگی کنند، از طرفی اجازه دهند کودکان خودشان کارهای ساده را انجام دهند. والدین باید اجازه معاشرت کودکان با دوستانشان را به آن‌ها بدهند و تا جایی که ممکن است از مقایسه آنها با هم‌سالان بپرهیزند. والدین می‌توانند از کتب مناسب و اسباب‌بازی‌های مناسب برای کودکان استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

والدین با کودکان مبتلا به کرونا چگونه برخورد کنند؟

خطر ابتلای کودکان به ویروس کرونا کمتر است، ولی صفر نیست

علائم کرونا در کودکان را جدی بگیرید

خطر ابتلا به کرونا در کمین کودکان

راهکار‌های کنترل اضطراب کودکان در بحران

آیا ویروس کرونا بر کودکان زیر 6سال هم تاثیر می‌گذارد؟

 

 

برچسب ها: کودکان، اعتماد به نفس، اضطراب، ویروس کرونا تعداد بازديد: 286 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز