Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 15:53

26
شهریور
مرغ را با این روش مرینیت کن و لذت ببر!

مرغ را با این روش مرینیت کن و لذت ببر!

«مرغ باید بوی خوب بده، وگرنه خوردنی نیست!» یکی از اصول آشپزی و خوشمزه درست کردن غذاها این است که آنها را خوب مرینیت کنید. مرینیت کردن به معنی مزه دار کردن مواد غذایی قبل از پخت است.

برای اینکه طعم غذای شما منحصربه فرد و دوست داشتنی باشد خیلی مهم است که با چه موادی آن را مخلوط کنید و اجازه بدهید بماند و مزه بگیرد. این کار به علاقه شما به ادویه‌های مختلف بستگی دارد.

مرغ یکی از مواد غذایی است که به خودی خود دارای بوی اذیت کننده‌ای است. اگر آن را خوب مزه دار نکنید وقتی پخته بشود هم طعم و بوی خوبی نخواهد داشت و همچنان بوی زهم آن باقی خواهد ماند.

راه‌های مختلفی برای مرینیت کردن مرغ وجود دارد که چند مورد آن را معرفی می‌کنیم:

مرینیت کردن مرغ به سبک ایرانی

کره آب شده یک چهارم فنجان

آبلیمو 2 قاشق چایخوری

نمک یک قاشق چایخوری

زعفران دم کرده 3 قاشق غذاخوری

پودر سیر یک قاشق چایخوری

آویشن یک قاشق چایخوری

موسیر خشک 5 عدد

سیر رنده شده یک قاشق چایخوری

فلفل قرمز یک قاشق چایخوری

پودر دارچین نصف قاشق چایخوری

آب پیاز یک فنجان

روغن زیتون بی بو مقدار لازم

سیر و موسیر را خیلی ریز خرد یا رنده کنید. روغن زیتون را به آن اضافه کنید و همه مواد را به همراه ادویه‌ها داخل مخلوط کن بریزید و خوب با هم مخلوط کنید. این مواد باید کاملا یکدست باشد.

مرغ‌ها را با این مواد خوب مخلوط کنید و ماساژ بدهید و در نایلون یا ظرفی دردار قرار بدهید تا طعم سس به خورد مرغ‌ها برود.

بیشتربخوانید:

اشتباهات بزرگ در پخت جوجه کباب

 

 

 

مرینیت کردن مرغ با خردل

آب لیمو، خردل ملایم، نمک و روغن زیتون را با هم حسابی مخلوط کنید و قطعات مرغ را به آن آغشته کنید و بگذارید داخل ظرفی در بسته یا نایلون بماند تا طعم بگیرد.

مرینیت کردن مرغ به روش چینی

سس سویا، سیر خرد شده، شکر قهوه‌ای، روغن کنجد، زنجبیل تازه خرد شده‌ی تازه و فلفل سیاه را با هم مخلوط کنید. اگر زنجبیل تازه در دسترس ندارید پودر زنجبیل اضافه کنید.

مرغ را با این سس ترکیب کنید و بگذارید بماند تا مزه دار شود. غذاهای چینی کمی شیرینی در خود دارند که شکر قهوه ای به این علت استفاده می‌شود. سس سویا شور است پس از نمک استفاده نکنید.

مرینیت کردن مرغ به سبک ایتالیایی

روغن زیتون، سرکه قرمز یا سیب، نمک، پودر سیر و پونه کوهی خشک شده از مواد اصلی این سس هستند. آنها را با هم مخلوط کنید و به مرغ‌ها بمالید تا مزه دار شوند. در آشپزی ایتالیایی پودر سیر حرف اول را می‌زند. حتی می‌توانید به جای پودر سیر از سیر تازه له شده هم استفاده کنید.

مرینیت کردن مرغ به شیوه مکزیکی

فلفل سبز تند، روغن زیتون، سیر، پیاز، فلفل قرمز، زیره سبز و نمک را در ظرفی ترکیب کنید و مرغ‌ها را به آن آغشته سازید. در آشپزی مکزیکی طعم اصلی و غالب تندی است. روغن زیتون را بنابه سلیقه خودتان بی بو یا با بو انتخاب کنید.

طعم دار کردن مرغ گریل

مرغ گریل شده طرفداران زیادی دارد ولی خیلی مهم است که چطور مزه‌دار بشود. برای اینکه یک مرغ تنوری خوشمزه داشته باشید این سس را برایش درست کنید:

سس سویا، عسل، فلفل، نمک و آب پیاز را با هم مخلوط کنید. سس شما حاضر است و می‌توانید مرغ‌ها را قبل از اینکه در فر بگذارید با آن مخلوط کنید و مدتی بگذارید بماند تا مزه دار شود. اگر از طعم آب پیاز خوشتان نمی‌آید می‌توانید پیاز را حلقه‌ای کنید و روی مرغ‌ها قرار بدهید.

بیشتربخوانید:

جوجه کباب سرکه‌ای + طرز تهیه

طرز تهیه جوجه کباب رستورانی با ماست

 

 

 

چند نکته در مورد مرینیت کردن مرغ:

در استفاده از روغن زیتون براساس علاقمندی خودتان عمل کنید. روغن زیتون با بو و بدون بو موجود است و از هر کدام دوست دارید استفاده کنید.

هرجا سیر هست می‌توانید از پودر آن استفاده کنید یا حتی برعکس به جای پودر سیر از سیر له شده بهره بگیرید.

مدت زمان مرینیت کردن به اندازه مواد بستگی دارد. اگر تکه‌های مرغ نازک و کوچک باشد زمانی که برای مزه دار کردن صرف می‌کنید یک تا 2 ساعت کافی است ولی اگر اندازه مرغ‌ها بزرگتر است زمان بیشتری برایش قائل بشوید اما آنچه مهم است نباید این زمان بیش از 24 ساعت باشد.

حتما موادی که در سس مرینیت قرار می‌دهید در ظرف دربسته باشد. استفاده از نایلون‌های زیپ کیپ هم گزینه مناسبی هستند.

برچسب ها: مرغ، روغن زیتون، سس سویا، زعفران، دارچین، سیر، آویشن، مزه دار کردن مرغ تعداد بازديد: 124 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست ؟

فیلم روز
تصویر روز