Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 16:42

6
تیر
اشتباهات بزرگ در پخت جوجه کباب

اشتباهات بزرگ در پخت جوجه کباب

اگر شما هم از طرفداران جوجه کباب هستید مراقب پنج اشتباه رایجی باشید که جوجه کباب خوشمزه شما را خراب می‌ کند

جوجه کباب یکی از معروف‌ ترین غذاهای ایرانی است که طرفداران بسیار زیادی دارد و پای ثابت تفریح، گردش و مهمانی خیلی از ما ایرانی‌ هاست. اگر شما هم از طرفداران جوجه کباب هستید مراقب پنج اشتباه رایجی باشید که جوجه کباب خوشمزه شما را خراب می‌کند:

 

اول آب لیمو و نمک می‌ زنید

قبل از اضافه کردن آب لیمو و نمک، ابتدا روغن به آن اضافه کنید تا جوجه‌ ها با روغن پوشانده شوند و بعد آب لیمو و نمک بزنید. به این شکل جوجه‌ بعد از پخت خشک نمی‌ شود.

 بیشتربخوانید:

جوجه کباب هاوایی + طرز تهیه

 

 

پیاز را رنده می‌ کنید

اگر پیاز را رنده کنید به تکه‌های جوجه می‌ چسبد و موقع کباب کردن پیاز سیاه  می شود و شما به اشتباه فکر می‌ کنید جوجه آماده است؛ در حالی که جوجه هنوز کمابیش خام است. ضمن این‌ که پیاز مرغ را تلخ می کند. پس بهتر است پیاز را خلالی کنید.

زعفران را با مواد ترکیب می‌ کنید

هرگز زعفران دم شده را با دیگر مواد ترکیب نکنید. در این‌ صورت فقط مواد جوجه رنگ می‌ گیرد و جوجه رنگ کمی دارد. بهتر است ابتدا زعفران را به سطح مرغ بزنید و بگذارید یک ساعت روی آن باشد سپس بقیه مواد را اضافه کنید.

 بیشتربخوانید:

جوجه کباب سرکه‌ای + طرز تهیه

طرز تهیه جوجه کباب رستورانی با ماست


اشتباهات بزرگ در پخت جوجه کباب

از ادویه‌ ها غافل می‌ شوید

مرغ بوی نامطبوعی دارد و اضافه کردن پیاز و زعفران تا حد زیادی این بو را می‌ گیرد با این‌حال با اضافه کردن ادویه‌ هایی مانند پودر سیر، فلفل سیاه و پودر پیاز می‌توانید طعم جوجه را خوشمزه‌ تر کنید.

کره را جایگزین روغن مایع می‌ کنید

کره در اثر سرما سفت می‌ شود و حتی اگر آن را گرم کنید چون مرغ سرد است و در نهایت مواد جوجه در یخچال قرار می‌ گیرد کره هیچ تاثیری بر نرم ماندن جوجه ها ندارد. پس اگر بخواهید می‌توانید برای عطر و طعم آن یک قاشق کره آب شده را به جوجه‌ های پخته شده اضافه کنید.

 

بیشتربخوانید:

پخت جوجه کباب حرفه ای خانگی با 4 نکته اصلی

روش مزه دار کردن گوشت جوجه کباب

 

 

 

برچسب ها: کباب، جوجه کباب، مزه دار کردن جوجه کباب، جوجه کباب رستورانی تعداد بازديد: 161 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز