Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 08:46

18
آذر
خواص بی نظیر ماسک قهوه برای پوست

خواص بی نظیر ماسک قهوه برای پوست

ماسک تفاله قهوه را می‌توانید با یکی از بخش‌های قهوه که شاید تا به حال نسبت به آن بی‌توجه بوده‌اید، یعنی تفاله آن تهیه کنید.

با استفاده از تفاله قهوه ماسک‌های ساده، اما مفیدی برای پوست صورت و دور چشم خود تهیه کنید که زیبایی و طراوت را برای شما به ارمغان خواهند آورد.

قهوه از جمله نوشیدنی‌های پر طرفدار و خوش عطر و طعم است و برخی از افراد عادت دارند که روزانه چند لیوان قهوه بخورند. اگر شما نیز از جمله این افراد هستید، شاید همیشه تنها قهوه خود را نوشیده‌اید و به تفاله آن توجهی نداشته‌اید؛ اما باید بدانید که تفاله قهوه نیز سرشار از خاصیت بوده و می‌توانید از آن استفاده‌های زیادی ببرید. تفاله سیاه رنگ قهوه دارای فواید و خواص بسیاری برای سلامت پوست است و احتمالا بعد از خواندن این متن وآشنایی با ماسک تفاله قهوه دیگر آن را دور نمی‌ریزید.

خواص تفاله قهوه

این ماده دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است. یعنی بدن را در برابر رادیکال‌های آزاد که دائما در بدن تولید شده و می‌توانند اثرات نامطلوبی مانند پیری و آسیب به سلول‌ها و سرطان ایجاد کنند، محافظت می‌کند. علاوه بر این تفاله قهوه می‌تواند به سلامت پوست و مو کمک کند و به راحتی به عنوان یک ماده در دسترس به عنوان ماسک پوست و مو و خیلی موارد دیگر استفاده شود که در این متن به شما برخی از آنها را خواهیم آموخت.

ماسک تفاله قهوه برای شادابی پوست

پوست سطحی‌ترین لایه بدن است که دائما در معرض دید است. داشتن پوستی سالم و شفاف و شاداب باعث می‌شود که فرد ظاهر بهتر و حس خوشایندتری نسبت به خود پیدا کند. شما می‌توانید برای زیبایی پوست‌تان از ماسک تفاله قهوه استفاده کنید، چرا که تفاله قهوه می‌تواند نقش لایه برداری داشته باشد و پوست شما را جوان و شاداب سازد. ضمن اینکه اسید کافئیک موجود در آن هم به تولید کلاژن پوست کمک می‌کند. همانطور که می‌دانید کلاژن موجب می‌شود که پوست بهتر و بیشتر تجدید شود و از چین و چروک شدن پوست جلوگیری می‌کند.

 طرز تهیه ماسک تفاله قهوه با تخم مرغ

برای تهیه این ماسک باید یک قاشق تفاله قهوه را با یک تخم مرغ مخلوط کرده و به طور کامل هم بزنید. سپس این مخلوط را برای حدود ۱۰ دقیقه روی صورت‌تان بگذارید و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید.

این ماسک باعث می‌شود که پوست شما شاداب، شفاف و نرم شود و ظاهری درخشنده پیدا کند. آلبومین موجود در سفیده تخم مرغ که در این ماسک استفاده می‌شود نیز موجب کم شدن چروک‌های پوست می‌شود. شما می‌توانید هفته‌ای یک نوبت از این ماسک استفاده کنید.

طرز تهیه ماسک تفاله قهوه و پودر کاکائو

یک ماسک دیگر برای پوست صورت به این شیوه تهیه می‌شود که پودر کاکائو و تفاله قهوه را به همراه سه قاشق خامه و یک قاشق عسل مخلوط کنید تا ماسکی خمیری به دست آورید (می‌توانید به جای خامه از ماست هم استفاده کنید). پس از تهیه ماسک؛ آن را بر روی پوست صورت خود قرار دهید و پس از گذشت ۲۰ دقیقه پوست‌تان را بشوئید.

این ماسک خاصیت لایه برداری و پاکسازی داشته و همچنین به دلیل دارا بودن عسل، خواص ضد التهابی و آنتی باکتریالی پیدا می‌کند که در جلوگیری از جوش زدن پوست صورت شما نقش دارد. علاوه بر این، این ماسک ساده خاصیت آبرسانی پوست را نیز دارد.

ماسک تفاله قهوه برای رفع سلولیت

سلولیت پوست به وضعیتی گفته می‌شود که پوست انعطاف پذیری خود را از دست داده و حالتی شل و افتاده پیدا می‌کند. کرم‌های آرایشی و بهداشتی متعددی نیز در بازار وجود دارند که مدعی رفع سلولیت پوست هستند اما معمولا نتیجه مطلوبی را به همراه ندارند. اما شاید باورتان نشود که ماسک تفاله قهوه می‌تواند فرو رفتگی و سلولیت پوست را ترمیم کند.

برای این منظور و تهیه ماسک رفع سلولیت، تفاله قهوه را با زنجبیل و عسل مخلوط نمایید و پس از مرطوب کردن پوست، آن را بر روی پوست‌تان بمالید و با آن پوست خود را به آرامی ماساژ بدهید. پس از ۱۵ دقیقه می‌توانید پوستتان را بشوئید.

اگر این ماسک را به طور مرتب استفاده کنید پس از مدتی متوجه خواهید شد که پوست شما سفت و صاف‌تر شده است.

ماسک تفاله قهوه برای لایه برداری پوست بدن

لایه برداری یعنی برداشتن لایه شاخی و مرده پوست که باعث می‌شود پوست درخشنده و شفاف‌تر شود. علاوه بر این با لایه برداری، پوست روشن‌تر و جوان‌تر نیز به نظر خواهد آمد. پس توصیه می‌کنیم که لایه برداری کردن را به طور مرتب جزء برنامه‌های حفاظت از بهداشت و سلامت و زیبایی پوستتان قرار دهید. کرم‌های بهداشتی و تجاری زیادی به عنوان لایه بردار پوست در بازار به فروش می‌رسند، اما شما می‌توانید از ماسک تفاله قهوه هم به عنوان لایه بردار استفاده کنید و نتایج بی‌نظیری را مشاهده کنید.

برای تهیه ماسک لایه بردار می‌توانید تفاله قهوه را با کمی آب مخلوط کرده و بر روی پوست بدن خود قرار دهید یا اینکه آن را با روغن نارگیل یا روغن زیتون مخلوط کرده و استفاده کنید.

پس از تهیه ماسک، آن را بر روی پوست بدن مالیده و پوستتان را با آن ماساژ دهید. از جمله نقاطی که برای این ماسک مناسب‌تر می‌باشند، آرنج و سر زانوها است پوست آن دارای سلول‌های مرده و چروک شده بیشتری است و با استفاده از این ماسک می‌توانید پوست این نواحی را احیا کنید. 

رفع پف چشم با ماسک قهوه

پف چشم حالت ناخوشایندی است که اغلب صبح‌ها شاهد آن هستیم و این حالت می‌تواند باعث ایجاد چین و چروک دور چشم در دراز مدت بشود. چرا که پف کردن موجب کشیده شدن پوست دور چشم می‌شود و در دراز مدت بافت پیوندی دور چشم را ضعیف و شل می‌کند که در نهایت به چین و چروک منجر می‌شود.

ماسک تفاله قهوه باز هم به عنوان یک ماسک معجزه آسا و یک درمان خانگی می‌تواند این مشکل شما را رفع کند و موجب رفع پف چشم و افزایش طراوت پوست شما شود. تفاله قهوه آب جمع شده در زیر پوست شما را جذب می‌کند و آن را به حالت عادی بر می‌گرداند.

برای این منظور، چشمان خود را بسته و مقداری تفاله قهوه روی آن بگذارید، و پس از ۱۵ دقیقه آن را با آب شستشو دهید تا اثر شگفت انگیزش را مشاهده کنید.

رفع حلقه سیاه دور چشم

سیاهی دور چشم علل مختلفی دارد، از جمله تغذیه ناسالم، عوامل ژنتیک و بیماری‌ها. از آنجا که چشم‌ها نقطه عطف چهره هستند و در میان اجزای صورت بیشترین توجه را به خود جلب می‌کنند،  سیاهی دور چشم تاثیر نامطلوبی بر ظاهر چهره فرد خواهد داشت. استفاده از تفاله قهوه تا حدی این حالت را کمرنگ‌تر می‌کند و کافئین موجود در آن این خاصیت و قدرت را دارد تا سیاهی دور چشم را بهبود بخشد.

برای این منظور می‌توانید چشمان خود را بسته و برای حدود ۱۵-۱۰ دقیقه تفاله قهوه را بر روی چشمان خود بگذارید. سپس چشمان خود را بشوئید و با دستمال کاغذی رطوبت دور چشمتان را به آرامی بگیرید. می‌توانید مشاهده کنید که سیاهی دور چشمان‌تان کمرنگ‌تر شده است.

برچسب ها: ماسک لایه بردار، ماسک های خانگی، ماسک قهوه، ماسک ضد چروک، ماسک های گیاهی، خط اخم، ماسک روشن کننده، از بین بردن جای جوش، ماسک پودر کاکائو، تیرگی دورچشم، پف پشت چشم، از بین بردن خط خنده تعداد بازديد: 553 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز