Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 05:36

13
آبان
تغذیه دانش‌آموزان را جدی بگیرید

تغذیه دانش‌آموزان را جدی بگیرید

دکتر غزاله اسلامیان؛ متخصص تغذیه و رژیم درمانی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اظهار کرد: اینکه کودکان در منزل و مدرسه از چه الگوی غذایی پیروی کنند، اهمیت بسیار زیادی دارد.

تحریریه زندگی آنلاین : به گزارش کودک سالم به نقل از خبرگزاری مهر، دکتر غزاله اسلامیان؛ متخصص تغذیه و رژیم درمانی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اظهار کرد: اینکه کودکان در منزل و مدرسه از چه الگوی غذایی پیروی کنند، اهمیت بسیار زیادی دارد. وعده صبحانه یکی از مهم‌ترین وعده‌های غذایی است. اختصاص زمان کافی و مناسب و بدون استرس برای صرف صبحانه اهمیت زیادی دارد، ضمن اینکه همکاری والدین می‌تواند در ایجاد میل دانش‌آموز برای دریافت مناسب این وعده مهم غذایی اثر داشته باشد. اگر والدین یا کودک به هر دلیلی نمی‌توانند وعده صبحانه را در زمان مقرر و در منزل در اختیار کودک قرار دهند، بهتر است صبحانه‌ای سالم برای مصرف در مدرسه به‌همراه داشته باشد. همراه کردن کودکان برای خرید می‌تواند راهکار مناسبی برای آشنایی فرزند ما برای انتخاب و آموزش مواد غذایی باشد. کودک خود را با برچسب مواد غذایی، تاریخ تولید و انقضا و اطلاعات تغذیه‌ای مواد غذایی آشنا کنید، چرا که این مسئله کمک می‌کند تا دانش‌آموز با آگاهی بیشتری از بوفه مدرسه ماده غذایی سالم انتخاب کند. بهتر است میان‌وعده‌های سالم غذایی را والدین و بزرگ‌ترها در اختیار کودکان قرار دهند، مغز دانه‌ها مثل بادام، گردو و یا فندق می‌تواند گزینه مناسبی باشد. شیر به عنوان منبع غذایی غنی پروتئین و کلسیم نیز گزینه مناسبی به عنوان میان‌وعده است. برای کودکانی که تحمل لاکتوز ندارند، توصیه می‌شود از شیرهای بدون لاکتوز استفاده شود. نان و پنیر و خرما، نان و پنیر و گردو و انواع املت‌ها و یا تخم مرغ می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای مصرف باشند.

بیشتربخوانید:

دو سالگی نقطه عطف تغذیه کودک

خواص طلایی تغذیه کودک با شیر مادر

تغذیه نوزادان با این غذا بهره هوشی کودک را افزایش می‌دهد

 

 

برچسب ها: تغذیه، کودکان، تخم مرغ، شیر، میان وعده، لاکتوز، کلسیم، دانش آموز، وعده غذایی، صبحانه، پروتئین، بادام تعداد بازديد: 160 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز