Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 01:33

13
مرداد
تغذیه نوزادان با این غذا بهره هوشی کودک را افزایش می‌دهد

تغذیه نوزادان با این غذا بهره هوشی کودک را افزایش می‌دهد

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: مادران باید بدانند که‌ هیچ چیز جایگزین شیر مادر نمی‌شود و شیر مادر علاوه بر تغذیه در افزایش بهره هوشی کودک نیز موثر است.

محمد جعفرزاده، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به مناسبت هفته جهانی شیر مادر اظهار کرد: اهمیت تغذیه طبیعی نوزادان به اندازه‌ای است که همه ساله هفته‌ای به عنوان هفته جهانی و روز جهانی شیر مادر تعین شده و شعار امسال این هفته، قدمی به جلو برای تغذیه شیرخوار با شیرمادر، آموزش و حمایت اعلام شد.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: تغذیه با شیر مادر، یک تغذیه مناسب در بهبود امنیت غذایی و کاهش نابرابری‌ها و مطلوب‌ترین و ایمن‌ترین روش تغذیه شیرخواران حتی در بحران‌هاست.

جعفرزاده تصریح کرد: تغذیه با شیر مادر، زمینه‌ساز سلامت جامعه، توانمندسازی والدین و حق اساسی همه کودکان تا ۲ سالگی است، به طوری که تغذیه نوزاد با شیر مادر از ساعت اول تولد با حمایت از مادر و تماس پوست با پوست در اتاق زایمان سبب کاهش خطر ابتلا به عفونت در ساعت اول عمر می‌شود.

وی گفت: مادران با اولویت دادن به تغذیه انحصاری با شیر مادر تا ۲ سالگی در کنار اجرای مهارت‌های فرزندپروری و دریافت به موقع مراقبت‌های کودکان از مراکز و پایگاه‌های بهداشتی باید بتوانند نقش همیشگی خود را در تحویل نسلی جوان و پرنشاط و آینده‌ساز به کشور ایفا کنند.

 بیشتربخوانید:

بخور ، نــخــورهـای بــارداری و شـیـردهــی

بایدها و نبایدهای مصرف همزمان شیرخشک و شیرمادر

شیر همه مادران کافی است مگر ... 

وضعیت ‌صحیح شیردهی

چرا استفاده از بطری و پستانک در شیرخواران منع می‌شود؟

 

 

برچسب ها: شیردهی، شیر مادر، شیرخوار، سیستم ایمنی بدن، افزایش هوش، فرزندپروری، شیرخشک، فواید شیرمادر تعداد بازديد: 209 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز