Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 05:17

29
بهمن
با اضطراب کودک زمان رفتن به مهد چکار کنیم؟

با اضطراب کودک زمان رفتن به مهد چکار کنیم؟

هتر است در روزهای ابتدایی مادر به‌عنوان پایگاه اصلی تأمین امنیت فرزند، شخصاً کودک را به مهد ببرد و شخصاً او را برگرداند. در صورتی‌که کودک به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند تنها ماندن در مهد را تحمل کند

تحریریه زندگی آنلاین : به گزارش کودک سالم به نقل از ایسنا، ندا هوشیار؛ روانشناس بالینی و عضو سازمان نظام روانشناسی اظهار کرد: بهتر است در روزهای ابتدایی مادر به‌عنوان پایگاه اصلی تأمین امنیت فرزند، شخصاً کودک را به مهد ببرد و شخصاً او را برگرداند. در صورتی‌که کودک به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند تنها ماندن در مهد را تحمل کند، می‌توانید روزهای اول حضور داشته باشید؛ اما به‌مرور باید زمان حضورتان را کم و کمتر کنید و در نهایت به صفر برسانید. حضور در روزهای اولیه صرفاً به معنای بودن شما در محل بوده و به معنای چسبیدن کودک به شما نیست. هدیه‌ای برای کودک‌تان در نظر بگیرید و به او بگویید هنگامی‌که برگشتید تا او را به منزل ببرید یا زمانی که کلاسش تمام شد هدیه را به او می‌دهید. به‌این‌ترتیب کودک مطمئن می‌شود که شما بازخواهید گشت. این هدیه می‌تواند یک بستنی، کتاب، کارتون و یا حتی رفتن به پارک باشد. چیزی که در اینجا اهمیت دارد فراموش نکردن قولی است که به او داده‌اید. زمان بازگشت خود را با توجه به ادراک کودک به او توضیح بدهید، چراکه کودکان درک درستی از زمان ندارند.

بیشتربخوانید:

اضطراب جدایی چیست؟ علائم آن را بشناسید

مدرسه و اضطراب جدایی کودکان از والدین (2)

مدرسه و اضطراب جدایی کودکان از والدین (1)

آسیب های مجبور کردن کودکان به شجاع بودن

رشد عاطفی و عزت نفس در کودکان

 

 

برچسب ها: کودک، ترس، والدین، افسردگی، اضطراب، مهد کودک، اضطراب جدایی، وابستگی تعداد بازديد: 197 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز