Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 22:14

19
تیر
دنیای سنگی رنگ ها

دنیای سنگی رنگ ها

آستروفیلیت، این سنگ به عقیده مردم مصر باستان سنگ اعتماد به نفس است. بنابراین همراه داشتن این سنگ باعث افزایش اعتماد به نفس در فرد می‌شود.

مهتاب خسروشاهی

 

 

سیاه، مرموز و زیبا

ترومالین سیاه

در روم باستان این سنگ را نماد شادی و خوشبختی می‌دانستند. رنگ اصلی این سنگ، سیاه است اما در رنگ‌ها و طرح‌های دیگری هم وجود دارد. قرمز، صورتی، سبز و آبی با ترومالین هندوانه‌ای كه از نظر طرح و رنگ شبیه به هندوانه است، از دیگر رنگ‌های این سنگ است.

انیكس

این سنگ از نظر مصریان باستان سنگی است كه باعث می‌شود خطر، بلا و شر از فرد دور شوند اما نشان دهنده نكته دیگری هم هست. افرادی كه رابطه‌ عاطفی‌شان با فردی تمام می‌شد برای نشان دادن این مساله این سنگ را به گردن می‌آویختند.

جاسپر سیاه

مردم مصر باستان عقیده داشتند همراه داشتن این سنگ، بدن را در مقابل ابتلا به مشكل لرزش محافظت می‌كند. علاوه بر اینكه معتقد بودند همراه داشتن این سنگ مانع از تاثیر انرژی‌های منفی بر بدن می‌شود.

شانگیت

لقب این سنگ، «سنگ زندگی» است. این سنگ خاصیت درمانی و به ویژه ضد باكتریایی دارد.  در مصر باستان این سنگ را، سنگ جوانی می‌دانستند. بعضی پژوهش‌ها نشان می‌دهد وجود این سنگ در خانه خطر تاثیر اشعه‌های نامناسب مانند ماكروویو، تلویزیون و موبایل را از بین می‌برد.

آستروفیلیت

این سنگ به عقیده مردم مصر باستان سنگ اعتماد به نفس است. بنابراین همراه داشتن این سنگ باعث افزایش اعتماد به نفس در فرد می‌شود.

آبی، پیام خلوص

 فیروزه

این سنگ در فرهنگ ما و بسیاری از فرهنگ ها نماد سلامت و آرامش است. مصری‌ها اولین قومی بودند كه از این سنگ برای ساخت وسایل تزیینی استفاده كردند.

 كوارتز آبی

چینی‌ها معتقدند همراه داشتن یك قطعه از این سنگ باعث آرامش فرد می‌شود. دلیل آن نیز رنگ این سنگ است. معمولا این سنگ را به شكل تراش نخورده و ساده استفاده می‌كنند.

 سنگ لاجورد

مردم یونان باستان بناهایی از این سنگ برای افراد خاص می‌ساختند و معتقد بودند این سنگ ساكنان این بناها را از شر حوادث دور می‌كند. آنها حتی عقیده داشتند این سنگ از طلا با ارزش‌تر است. اما مصری‌ها این سنگ را با طلا كار می‌كردند و عقیده داشتند همراهی این دو، صلح، آرامش و زیبایی را به جهان هدیه می‌كند.

 كریسكولا

سرخپوستان این سنگ را سنگ دفع بلا می‌دانند و معتقدند، همراه داشتن یك قطعه از این سنگ باعث آرامش و امنیت فرد می‌شود اما بیشتر آن را به عنوان سنگی برای دفع بلا و خطر همراه دارند.

 اوپال آبی

از آنجائی كه آب یكی از مواد اولیه تشكیل دهنده آن است، در یونان باستان همراه داشتن آن را راهی برای كسب آرامش می‌دانستند.

 

برچسب ها: سنگ، رنگ، ترومالین سیاه، انیكس، جاسپر سیاه، شانگیت، كوارتز آبی، فیروزه، سنگ لاجورد، كریسكولا تعداد بازديد: 1452 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز