Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 19:42

28
اسفند
اصول چیدن میز در مهمانی‌های نوروزی

اصول چیدن میز در مهمانی‌های نوروزی

تعداد شمعی كه روی میز ناهارخوری قرار می‌گیرد به اندازه میز و نور اتاق پذیرایی بستگی دارد.

سودابه الموتی

 

تزئین هنرمندانه گل‌ها در اتاق پذیرایی زیبایی خاصی به میهمانی می‌دهد برای قرار دادن گل از ظروف شیشه، چینی، كریستال می‌توان استفاده كرد. میوه‌ها را می‌توان به طرق زیبایی تزئین كرد. همچنین می‌توان با تركیب میوه و گل به سالن پذیرائی لطافتی خاص داد، تعداد شمعی كه روی میز ناهارخوری قرار می‌گیرد (در میهمانی‌های رسمی) به اندازه میز و نور اتاق پذیرایی بستگی دارد. 

1- باید دقت كرد كه ظروف و اشیایی كه در میهمانی‌ها به كار می‌رود همه با هم هماهنگ باشند ترتیب و تنظیم آنها روی میز حائز اهمیت است. 
2- میز و صندلی غذاخوری را طوری قرار دهید كه نزدیك به دیوار نباشد تا میزبان بتواند به آسانی به هر یك از میهمانان نزدیك شود. 
3- اگر بخواهید صدای ظروف روی میز كاسته شود بهتر است روی میز یك پارچه ضخیم مثل ماهوت به اندازه سطح میز پهن كنید و در اطراف میز حدود 45 سانتی‌متر از لبه میز به پائین آویزان باشد در وسط میز از گل استفاده كنید. بعد شمع و ظروف پایه‌دار را قرار دهید. 
4- ظرف را به تعداد مناسب در قسمت راست قرار دهید. برای فاصله بین بشقاب‌ها در حدود 60 سانت كافی می‌باشد. 
5- در كنار بشقاب چاقوها را در خط صاف قرار دهید. طوری كه تیغه تیز آنها به طرف بشقاب باشد و قاشق در سمت راست چاقو قرار می‌گیرد. و چنگال‌ها در سمت چپ بشقاب قرار دارند. 

طریقه چیدن از چپ به راست

چنگال ماهی، چنگال گوشت، چنگال سالاد، بشقاب، چاقوی سالاد، چاقوی گوشت، چاقوی ماهی، قاشق سوپ، نباید بیش از 3 چاقو و 3 چنگال در روی میز قرار گیرد. بقیه چنگال و چاقوی اضافی مورد نیاز را بعداً در روی میز قرار دهید. دسر را در كنار سرویس دسر قرار دهید. دسر را با بشقاب‌های مربوط به هر نفر می‌آوریم هر ظرف دسری كه سرو می‌شود باید قاشق دسر نیز همراه آن باشد. لیوان آب بالای چاقوی میز شام و گیلاس شربت در طرف راست آن قرار گیرد. دستمال سفره را تا نموده و در حلقه و یا به صورت عادی در سمت چپ هر میهمان و نمكدان و فلفل را بین هر دو بشقاب قرار 
دهید. 
ظرف‌های غذا از طرف چپ میهمان سرو می‌شود و از طرف چپ هم ظروف اضافی را برمی‌دارند. 

بشقاب برای شام: 25 تا 30 سانتی‌متر می‌باشد. 

بشقاب برای اردور: 20 تا 22/5 سانتیمتر كه برای سالاد و ماهی یا احتمالاً دسر استفاده می‌شود. 

بشقاب دسر: 18 تا 20 سانتی‌متر كه برای دسر یا سالاد یا برای كیك عصرانه استفاده می‌شود. 

بشقاب برای كره و پنیر: 13 تا 15 سانتی‌متر به جز شام رسمی برای همه موارد استفاده می‌شود و نیز برای عصرانه كه ساندویچ‌های كوچك یا كیك سرو می‌شود. 

فنجان بویون: این فنجان كه دو دسته دارد برای سوپ‌های صاف‌شده و كنسومه‌ها استفاده می‌شود. 

لیوان: برای انواع نوشیدنی‌ می‌توانید از گیلاس‌های كریستال پایه‌دار در حجم‌های مختلف استفاده كنید كه در سمت راست بالای بشقاب قرار می‌گیرد.

 

برچسب ها: دکوراسیون میز، چیدمان میز غذا، طرز چیدن میز، تزئین میز غذا، اتاق پذیرایی تعداد بازديد: 2521 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز