Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 01:05

16
خرداد
رژیم غذایی سالم (2)

رژیم غذایی سالم (2)

بسیاری از افراد معمولا به شدت احساس گرسنگی و خستگی می‌كنند، زیرا غدد درون‌ریز آنها به خوبی فعالیت نمی‌كند.

 

با توجه به متابولیسم بدن هر فرد، برخی افراد نیاز به جذب مقدار چربی بیشتری دارند. روغن همان چیزی است كه به ما احساس سیری می‌دهد؛ ولی نباید خون خود را مملو از روغن‌های حیوانی و كلسترول كنید تا احساس سیری به شما دست بدهد. آجیل‌ها و دانه‌ها معمولا به طور كامل جذب نمی‌شوند؛ زیرا مردم عادت ندارند غذاها را به خوبی بجوند تا بهتر هضم شوند.

در میان چربی‌های گیاهی، بهترین روغن‌هایی كه قابلیت جذب بالایی دارند، روغن اواكادو، كره آجیل، شیرهای دانه‌ها و آجیل‌‌ها و روغن‌های با كیفیت مثل روغن زیتون، روغن كنجد و روغن آفتابگردان می‌باشند. افراد خام خوار و گیاهخوار به شدت از چربی‌ها  گریزان هستند؛ بنابراین ممكن است با كمبود چربی در بدن‌شان مواجه شوند و همین مساله مشكلات گسترده‌ای به وجود آورد؛ مثل گرسنگی سیری ناپذیر.

پس لطفا از مصرف روغن‌های گیاهی گریزان نباشید، زیرا همه ما برای آنكه سیستم عصبی سالمی داشته باشیم، نیاز به چربی‌ها داریم. چربی‌ها و روغن‌های گیاهی فرآوری نشده و خالص دشمن ما نیستند و از آنها باید به اندازه نیاز بدن استفاده كرد.

 مردم ژاپن به رژیم‌های غذایی كه به طولانی‌تر كردن عمر كمك می‌كنند، توجه خاصی دارند. این رژیم‌ها حاوی مواد غذایی كاملا پخته‌شده هستند و ویتامین‌های كمتری نسبت به رژیم‌هایی كه از غذاهای خام استفاده می‌كنند، دارند این كمبود ویتامین‌ها و آنزیم‌ها به احساس گرسنگی بیشتر می‌انجامد. غذاهای خام و گیاهخواری به خاطر داشتن آنزیم‌های بیشتر، هضم و گوارش آسان‌تری دارند؛ اما هضم غذاهای پخته كمی دشوارتر است.

آب میوه‌ها، جذب شونده‌ترین مواد در بدن ما هستند، اما بهتر است قبل از مصرف، آنها را با آب كمی رقیق كنید تا باعث افزایش قند افرادی كه در معرض خطر قرار دارند، نشوند. مهم نیست شما چقدر غذا می‌خورید؛ اگر مواد مغذی مورد نیاز بدن‌تان تامین نشود، مغز همچنان به فرستادن پیغام گرسنگی ادامه می‌دهد و شما احساس سیری نخواهید كرد؛ زیرا مواد مغذی مورد نیاز بدن‌تان تامین نشده است.

بدن نیاز به مواد مغذی مثل سلنیوم، بور، مس، منیزیم، كبالت، كروم، ژرمانیوم، مولیبدن و ... دارد. مواد غذایی سبز به طور معمول حاوی ویتامین و املاح بیشتری هستند؛ اما حتی همین مواد نیز همواره قادر به تامین تمام نیاز بدن ما نیستند. برای دست یافتن به آنها، مهم نیست از چه رژیم غذایی پیروی می‌كنید؛ لازم است از غذاهای فوق‌العاده استفاده نمایید.

جلبك‌های دریایی، غلات، كلم، اسفناج، چغندر، پرتقال، لیمو و برخی مواد غذایی دیگر جزء این سوپر غذاها هستند. آنها كاملا طبیعی‌اند و به خوبی جذب بدن می‌شوند و از همه مهم‌تر اینكه حاوی ویتامین‌ها، املاح، پروتئین‌، كلروفیل، آمینواسیدها، آنزیم‌ها، آنتی‌اكسیدان‌ها و ... می‌باشند. افراد گیاهخوار باید هر روز از این مواد غذایی استفاده كنند. در رژیم‌های غذایی كه گیاهخواران دنبال می‌كنند، غذاهای سبز، جایگاه ویژه‌ای دارند.

بدون آنها، این افراد دچار كم‌خونی می‌شوند و كم‌خونی نیز موجب خستگی مفرط خواهد شد. استفاده از جلبك‌های دریایی در میان شرقی‌ها بسیار متداول‌تر از كشورهای غربی است. شرقی‌ها از جلبك‌های دریایی به عنوان دارویی برای رفع كم‌خونی نیز استفاده می‌كنند.

افزایش میزان كربوهیدارت‌ها در رژیم‌های غذایی كه حبوبات نقش پررنگ‌تری دارند، سبب كاهش قند خون می‌شود. به خاطر داشته باشید كه از تمام انواع حبوبات استفاده كنید، نه حبوبات فرآوری شده. تنظیم میزان قند خون اهمیت بسیاری دارد؛ چه با مصرف حبوبات زیاد و چه حبوبات كم.

بسیاری از افراد معمولا به شدت احساس گرسنگی و خستگی می‌كنند، زیرا غدد درون‌ریز آنها به خوبی فعالیت نمی‌كند. افرادی كه میزان قندخونشان به ناگاه كاهش می‌یابد، بیشتر احساس گرسنگی، تشویش و خستگی می‌كنند. برای گردش قندخون در بدن، تیروئید، آدرنال و غده هیپوفیز نقش اساسی دارند.

علاوه بر این غدد، كبد نیز نقش بسیار مهمی در گردش قند خون دارد. برای ایجاد تعادل در هورمون‌های بدن، برخی گیاهان و روغن‌های اصلی بسیار موثر و مفیدند. ما فقط در دو حالت متوجه می‌شویم كه چقدر بدن‌مان سمی شده است. 1) وقتی كه درون خود را پاكسازی می‌كنیم و بعد احساس می‌كنیم چقدر انرژی، آزادی فكر و راحتی‌مان بیشتر شده است. 2) وقتی كه روی تخت بیمارستان می‌افتیم!

 

 

 

برای خواندن بخش اول- رژیم غذایی سالم- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: متابولیسم بدن، احساس سیری، روغن‌های حیوانی، كلسترول، روغن آفتابگردان، افراد گیاهخوار تعداد بازديد: 852 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز