Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 10:19

سلامت روان

بازدید: 53273

  • ۱۱ روش برای کمک به بیمار دوقطبی

    ۱۱ روش برای کمک به بیمار دوقطبی

    حتی کارهای ساده و روزمره هم برای یک فرد مبتلا به اختلال دوقطبی سخت به نظر می رسد. از او بپرسید که چطور می توانید به او کمک کنید. اگر برای خودتان غذا می پزید، برای او هم غذا بپزید و به خانه اش ببرید.

  • من همینم! بدبین و شکاک!

    من همینم! بدبین و شکاک!

    نگاهی روان شناختی به اختلال شخصیت پارانویید یا بدبینانه در افراد مبتلا ، ویژگی های رفتاری ، خصوصیات بالینی ، میزان شیوع ، رابطه با سایر بیماری ها، نمونه شرح حال یک پسر جوان، روش های تشخیصی و درمانی.

  • علائم سرطان پانکراس را بشناسید

    علائم سرطان پانکراس را بشناسید

    سرطان پانکراس، سرطانی است که از هر نقطه‌ای از پانکراس شروع شود. برخی از علائم سرطان پانکراس، علائم شایعی هستند و می‌توانند ناشی از شرایط دیگری باشند.

  • روان درمانی اختلالات انطباقی

    روان درمانی اختلالات انطباقی

    اختلالات انطباق، واکنشهای غیرانطباقی کوتاه مدت نسبت به موضوعاتی هستند که شخص عادی آن را یک مصیبت شخصی و روانپزشک آن را یک استرس زای روانی- اجتماعی می داند.

  • فوبیا یا ترس‌های خاص را چگونه مدیریت کنیم؟

    فوبیا یا ترس‌های خاص را چگونه مدیریت کنیم؟

    فوبیا یا هراس‌های خاص شاید ظاهرا و از نظر دیگران بی اهمیت ، مضحک و حتی احمقانه باشد اما می‌تواند زندگی فرد مبتلا را عملا فلج کرده و انزوا و تنهایی را به او تحمیل کند.

  • وقایع روزانه زندگی چقدر استرس‌آور هستند؟

    وقایع روزانه زندگی چقدر استرس‌آور هستند؟

    یک روانپزشک گفت: اضطراب و افسردگی از نشانه‌های استرس است و استرس می‌تواند موجب تحریک‌پذیری و پرخاشگری در افراد هم بشود.

  • تشخیص و درمان اختلال کمرویی ناشی از استرس

    تشخیص و درمان اختلال کمرویی ناشی از استرس

    دانشجوی رشته ارتباطات هستم و معمولا وقتی می‌‌خواهم برای کنفرانس در کلاس درس صحبت کنم دچار نوعی استرس می‌‌شوم و همین فشار روانی باعث می‌‌گردد که کمرویی بر من غلبه کند

  • راهکاری شاد برای فرار از آلزایمر

    راهکاری شاد برای فرار از آلزایمر

    نواختن ساز منجر به سلامت مغز بهتر در طول زندگی می‌شود. بر اساس مطالعه اخیر دانشگاه اکستر انگلستان، موسیقی و نواختن ساز منجر به سلامت مغز در سنین بالاتر می‌شود.

  • اختلال عاطفی فصلی چیست؟

    اختلال عاطفی فصلی چیست؟

    آیا در ماه‌های زمستان بیش از آنچه فکر می‌کنید احساس بی‌حالی و ناراحتی دارید؟ اگر چنین است، ممکن است به افسردگی فصلی مبتلا شده باشید که به عنوان اختلال عاطفی فصلی (SAD) نیز شناخته می شود.

  • ۷ ترفندجالب برای تقویت‌کننده اعتمادبه‌نفس

    ۷ ترفندجالب برای تقویت‌کننده اعتمادبه‌نفس

    آیا می‌دانستید که اعتماد به نفس مهارتی است که در طول زمان می‌توان آن را پرورش داد؟ بله درست است؛ همه چیز به طرز فکر شما و برخی از ترفند‌های تقویت‌کننده اعتماد به نفس برمی‌گردد.

  • روش جدید درمان افسردگی

    روش جدید درمان افسردگی

    متخصصان علوم پزشکی دانشگاه ناتینگهام در این آزمایشات نشان داده‌اند که استفاده از اسکن‌ها برای تحریک مغناطیسی هدفمند به منظور تحریک مناطقی از مغز در مبتلایان به افسردگی می‌تواند علائم را تا مدت شش ماه کاهش دهد.

  • ۵ راه ساده برای مقابله با کم‌رویی

    ۵ راه ساده برای مقابله با کم‌رویی

    داشتن یک شخصیت خجالتی لزوماً یک مشکل بزرگ نیست اما کمرویی در برخی افراد باعث می شود که نتوانند آنطور که باید با دیگران ارتباط برقرار کنند.

فیلم روز
تصویر روز