Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 16:11

3
اسفند
روغن زیتون و زیبایی (1)

روغن زیتون و زیبایی (1)

اگر ناخن‌های نرمی دارید یك‌دوم فنجان گردوی آسیاب‌شده را با 1قاشق غذاخوری روغن زیتون، 1‌قاشق غذاخوری روغن كرچك و 1 قاشق غذاخوری عسل تركیب كرده و خمیر به دست آمده را روی ناخن‌های خود بمالید.

اعظم اسلامی‌مجد

 

 

 

روغن زیتون و رشد ابروها

اگر ریزش موهای ابروی شما بسیار زیاد است یا اینكه در اثر چیزی مثل شیمی‌درمانی حجم زیادی از موهای ابروی‌تان ریخته است، می‌توان نتیجه گرفت كه غدد ترشحی موهای‌تان از بین رفته‌اند؛ ولی در اغلب موارد موهای نازك دوباره رشد كرده و كم‌كم جاهای خالی را پر می‌كنند. این مسأله نیاز به زمان دارد؛ زیرا رشد موهای ابرو در مقایسه با موهای سایر قسمت‌های بدن بسیار كند است.

برخی خانم‌ها استاد استفاده از مداد برای پوشاندن نقاط خالی ابروها هستند. برخی دیگر ترجیح می‌دهند كه ابروهای‌شان را تاتو كنند. راحت‌ترین و سریع‌ترین راه حل این مشكل در آشپزخانه شماست.

زنان بسیاری نتایج استفاده از روغن زیتون در رشد مجدد موهای ریخته را باورنكردنی می‌دانند و معتقدند كه روغن زیتون كمك بسیار زیادی به افزایش سرعت رشد این موها می‌كند.

متاسفانه در این زمینه تحقیقات گسترده‌ای انجام نشده است؛ اما به جرأت می‌توان گفت كه اگر هر شب قبل از رفتن به رختخواب به ابروهایتان كمی روغن زیتون بمالید، هیچ خطری سلامت شما را تهدید نخواهد كرد. البته این كار موجب رشد بهتر موها نیز می‌شود. به غیر از روغن زیتون، روغن رزماری و روغن چای نیز همین خاصیت را دارند.

متاسفانه روند رویش موها به‌گونه‌ای است كه به راحتی می‌ریزند و به سختی رشد می‌كنند و به جای اول می‌رسند؛ پس بهتر است هنگام اصلاح موها و استفاده از برخی مواد آرایشی این نكته را هرگز از یاد نبرید. روغن زیتون یك داروی موثر و مطمئن برای رسیدن به این منظور است.

به نظر شما ارزش امتحان كردن ندارد؟! هزاران سال است كه مردم از روغن زیتون استفاده می‌كنند واین روزها استفاده از آن در غذاها امری عادی شده است. همچنین روغن زیتون برای تقویت ناخن‌ها بسیار موثر است و به رشد آنها كمك زیادی می‌كند.

روغن زیتون و ناخن‌های شكننده

برای ترمیم ناخن‌های شكننده خود، یك‌چهارم فنجان روغن زیتون را كمی حرارت دهید و صبر كنید تا كمی سرد شود؛ بعد یك عدد كپسول ویتامین E را باز كرده و محتویات آن را در روغن زیتون حل كنید و محلول به‌دست آمده را روی ناخن‌های خود بمالید.

روغن زیتون سبب استحكام و تقویت ناخن‌ها شده و ویتامین‌E موجود در آن نیز به سلامت ناخن‌ها كمك می‌كند.

روغن زیتون و ناخن‌های نرم

اگر ناخن‌های نرمی دارید و دوست دارید كه كمی سفت‌تر و محكم‌تر شوند، یك‌دوم فنجان گردوی آسیاب‌شده را با 1قاشق غذاخوری روغن زیتون، 1‌قاشق غذاخوری روغن كرچك و 1 قاشق غذاخوری عسل تركیب كرده و خمیر به دست آمده را روی ناخن‌های خود بمالید؛ سپس دست‌های‌تان را با آب نسبتا ولرم بشویید و آنها را خشك كنید. این كار را هفته‌ای دوبار انجام دهید.

روغن زیتون و صاف كردن سطح ناخن‌ها

برای صاف كردن سطح ناخن‌ها، در یك ظرف مقداری آب گرم بریزید و یك‌دوم فنجان روغن زیتون به آن اضافه كنید؛ سپس انگشت‌های‌تان را در این محلول فرو برده و به مدت 10 دقیقه در همان حالت نگه دارید. در آخر دست‌های‌تان را خشك كنید و مقداری كرم نرم‌كننده روی آنها بمالید...

 

برچسب ها: روغن زیتون، روغن زیتون و زیبایی، روغن زیتون و ابرو، روغن زیتون و مو، روغن زیتون و ناخن، مزاياي روغن زيتون، ماسك سر زيتون، خواص زيتون براي مو تعداد بازديد: 951 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز