Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 18:30

19
اردیبهشت
تارت خرما و گردو ؛ یک دسری مقوی برای افطار

تارت خرما و گردو ؛ یک دسری مقوی برای افطار

در این مطلب دستورالعمل تهیه تارت خرما را به شما عزیزان آموزش داده‌ایم.

 تارت خرما یکی از خوشمزه‌ترین تارتی است که تا به حال خورده‌اید. در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه آن آشنا شوید.

مواد لازم: 

دسر
شیر- یک پیمانه
روغن مایع -یک پیمانه
تخم مرغ - ۸ عدد
بکینگ پودر-یک قاشق غذاخوری
وانیل -نصف قاشق چای خوری
آرد –یک پیمانه
شکر- ۳ قاشق غذاخوری
خرما -۵۰۰ گرم
مغز گردوی کوبیده -۳۰۰ گرم
دارچین و هل کوبیده -از هر کدام یک قاشق مرباخوری

طرز تهیه:

تخم مرغ‌ها را خوب بزنید، سپس شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا کرم رنگ شود. به ترتیب روغن، شیر، وانیل و بکینگ پودر را اضافه کنید و هم بزنید، سپس آرد را در حدی اضافه کنید که خمیر سفت شود. روی سطح کار کمی آرد بپاشید و با وردنه خمیر را به ضخامت یک سانتی متر پهن کنید.

کف قالب مد نظر را چرب کنید و خمیر را در آن قرار دهید، وردنه را روی لبه قالب بغلتانید و حاشیه اضافه خمیر را بردارید. هسته خرما را بگیرید و با یک لیوان آب داغ وهل مخلوط کنید و با همان آب خوب بکوبید یا درغذاساز بریزید تا له شود. مغز گردوی خرد شده و دارچین را به خرما اضافه و خوب با هم مخلوط کنید و روی خمیر پهن شده کف قالب بریزید.

روی آن را با خلال بادام ومغز گردو تزیین کنید و به مدت ۳۰ دقیقه در فر ۱۲۰ درجه سانتی گراد قرار دهید تا بپزد. (برای تهیه حجم کمتر تارت، مواد اصلی را به نسبت کم کنید.) تارت خرما یکی از دسر‌های خوشمزه و مقوی است که می‌تواند به عنوان دسر ماه رمضان، همراه با چای سرو شود.

منبع: روزنامه خراسان

برچسب ها: ماه رمضان، دسر، تارت خرما و گردو، آموزش شیرینی پزی، آموزش آشپزی، افطار، نان خرمایی تعداد بازديد: 541 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز