Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 00:57

8
آبان
تارت شاهتوت

تارت شاهتوت

برای فراهم كردن خمیر؛ بادام، پودر شكر، آرد و نمك را در كاسه دستگاه غذاساز بریزید و دستگاه را روشن كنید تا مواد با هم مخلوط شوند. آن‌گاه كره را خرد كنید و به مخلوط آرد بیفزائید و دستگاه را روشن كنید.

افسانه ظروفی

 

 

مواد لازم

بادام آسیاب كرده             30 گرم

پودر شكر                       2 قاشق سوپخوری

آرد                                250 گرم

نمك                              1 پینچ

كره سرد                        150 گرم

زرده تخم‌مرغ                  1 عدد

آب سرد                        1-2 قاشق سوپخوری

مواد لازم برای تهیه كرم

شیر                             250 میلی‌لیتر

خامه ساده                    180 میلی‌لیتر

زرده تخم‌مرغ                  3 عدد

شكر                             75 گرم

وانیلین                          یك‌چهارم قاشق چایخوری

آرد ذرت                          35 گرم

ژلاتین                            2 ورق

كره                               25 گرم

مواد لازم رویه

شكر                             50 گرم

آرد ذرت                          30 گرم

آب شاهتوت                   250 میلی‌لیتر (1 پیمانه)

شاهتوت                        400 گرم

وانیلین                          یك‌چهارم قاشق چایخوری

كره                               20 گرم

روش تهیه تارت شاهتوت

برای فراهم كردن خمیر؛ بادام، پودر شكر، آرد و نمك را در كاسه دستگاه غذاساز بریزید و دستگاه را روشن كنید تا مواد با هم مخلوط شوند. آن‌گاه كره را خرد كنید و به مخلوط آرد بیفزائید و دستگاه را روشن كنید تا مواد به شكل خرده نان درآید. سپس زرده تخم‌مرغ و آب را بیفزائید تا خمیر مناسبی حاصل شود.

حال خمیر را در كیسه نایلونی بگذارید و نیم‌ساعت در یخچال نگه دارید. اكنون خمیر را روی سطح آرد پاشیده و یا بین دو لایه كاغذ روغنی، با وردنه باز كنید و در قالب چربكرده تارت به قطر 23 سانتیمتر، پهن نمائید. قالب را در یخچال بگذارید و نیم ساعت دیگر صبر كنید تا خمیر كاملاً سرد شود.

اینك روی خمیر را با كاغذ روغنی بپوشانید و با قدری حبوبات سنگین كنید و 10 دقیقه، در فر گرم كرده با دمای 200 درجه سانتیگراد، بپزید. سپس كاغذ و حبوبات را بردارید و 10 دقیقه دیگر نان تارت را بپزید تا طلائی رنگ شود. اینك صبر كنید تا نان تارت خنك شود و بعد كرم خنك‌شده را در آن بریزید و رویش را صاف كنید.

آن‌گاه مواد رویه را روی كرم بریزید و تارت را دست‌كم 6 ساعت در یخچال بگذارید تا آماده مصرف شود.

روش تهیه كرم: شیر و خامه را در ظرف مناسبی بریزید و روی اجاق بگذارید تا گرم شود. آن‌گاه زرده‌های تخم‌مرغ، شكر و وانیلین را با همزن برقی بزنید تا كمرنگ و غلیظ شود و بعد آرد ذرت را به آن بیفزائید. حالا مخلوط شیر و خامه را به زرده‌های تخم‌مرغ اضافه كنید.

ورقه‌های ژلاتین را در آب سرد بخیسانید و همینكه نرم شد، آن را به مایه بیفزائید و روی حرارت ملایم قرار دهید. حالا كرم را پیوسته هم بزنید تا غلیظ شود و كره را به آن بیفزائید. كرم را از روی حرارت بردارید و رویش را با نایلونی بپوشانید تا كرم رویه نبندد!

روش تهیه مواد رویه: شكر و آرد ذرت را در ظرف مناسبی بریزید و آب شاهتوت را به آن بیفزائید و مخلوط كنید. آن‌گاه ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید و مخلوط را پیوسته هم بزنید تا غلیظ شود. سپس شاهتوت، وانیلین و كره را بیفزائید و بعد از یك دقیقه از روی حرارت بردارید. حالا صبر كنید خنك شود و بعد آن را مصرف كنید.

یاد‌آوری: ‌می‌توانید برای تهیه تارت شاهتوت از خمیر هزارلا – میل‌فوی – نیز بهره بگیرید.

 

 

برچسب ها: تارت، مواد لازم تارت، شاهتوت، روش تهیه تارت شاهتوت، تارت شاهتوت، آموزش تارت شاهتوت، تارت با شاهتوت تعداد بازديد: 618 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز