Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 10:03

15
دی
زنان در دوران گذر مدرنیته مراقب فرهنگ باشند

زنان در دوران گذر مدرنیته مراقب فرهنگ باشند

زنان در دوران گذر مدرنیته مراقب فرهنگ باشند و مفاخر را بی‌رحمانه نفروشند. هویت هر جامعه به دست خود آنان شکل می‌گیرد که هم اینک باید از مفاخر مذهبی، علمی، فرهنگی، هنری و سایر مراقبت کنیم و مفاخر

دکتر زهرا عبدخدایی -  مشاور امور زنان معاونت فرهنگی وزارت علوم

 

تحریریه زندگی آنلاین : زنان در دوران گذر مدرنیته مراقب فرهنگ باشند و مفاخر را بی‌رحمانه نفروشند. هویت هر جامعه به دست خود آنان شکل می‌گیرد که هم اینک باید از مفاخر مذهبی، علمی، فرهنگی، هنری و سایر مراقبت کنیم و مفاخر خود را به دزدان نفروشیم.

با توجه به دوران کرونا و افزایش استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، استفاده از این بستر مزایا و معایبی دارد که هم اینک باید از آن به‌عنوان یک فرصت استفاده کرد و فرهنگ غنی خود را در جامعه نهادینه کنیم. هم‌اکنون باید تلاش کنیم و اجازه ندهیم که فرهنگ بیگانه وارد فرهنگ غنی ما شود.

پروین اعتصامی این بانوی فعال در حوزه ادبی به جایگاه زن در جامعه در آن دوران پرداخت. اعتصامی صرفاً یک شاعر نبود، وی جریان‌ساز و هویت‌ساز بود و در زمینه‌های مختلف فرهنگ و هنر را جریان سازی می‌کرد. پروین اعتصامی و سایر شاعران و نویسندگان بزرگ به مقوله عشق  به‌طور معنوی می‌پرداختند اما هم اینک در اشعار برخی از افراد به عشق نگاه پستی شده است که هم‌اکنون نگذاریم چنین جریانی در جامعه بیشتر رسوخ پیدا کند.

ادبیات و هنر در جامعه به ایجاد فرهنگ غنی کمک خواهد کرد باید زمینه رونق آن را بیشتر فراهم کنیم تا استعدادهای خلاق در این زمینه شکوفا شوند. پروین اعتصامی؛ این بانوی شاعر جایگاه و نقش زن را در جامعه تبیین کرد و بالندگی زن  را محصول دانش می‌دانست. این شاعر بر تربیت دختران در جامعه تأکید داشت و فرهنگ‌سازی می‌کرد تا زنان به گوهر علم و دانش دست یابند.

 بیشتربخوانید:

زنان حامل پیام های زیبایی‌شناسی و تغییر در شرایط سخت هستند ( قسمت اول)

علت اصلی خشونت فیزیکی مردان علیه زنان چیست؟

زنان و یک تأیید تشریفاتی

زن ، نبض خانواده و جامعه است ( قسمت اول )

 

 

 

 

 

برچسب ها: زنان، عشق، فضای مجازی، فرهنگ، جامعه، مدرنیته، شبکه‌های اجتماعی تعداد بازديد: 248 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز