Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 13:45

8
مرداد
آموزش استریل کردن شیشه شیر بچه

آموزش استریل کردن شیشه شیر بچه

جوشاندن بطری نوزاد در آب یک راه موثر برای استریل کردن آن است. شما می توانید بسیاری از انواع بطری ها مانند شیشه، پلاستیکی و بطری های سیلیکون را بجوشانید تا زمانی که دستورالعمل های تولید کننده می گویند این درست است.

چگونه بطری های شیر را استریل کنیم

جوشاندن بطری نوزاد در آب یک راه موثر برای استریل کردن آن است. شما می توانید بسیاری از انواع بطری ها مانند شیشه، پلاستیکی و بطری های سیلیکون را بجوشانید تا زمانی که دستورالعمل های تولید کننده می گویند این درست است. بطری ها را در یک قابلمه آب بجوشانید یا بطری ها را با آب پر کنید و آنها را در مایکروویو حرارت دهید تا آب جوشانده شود. ممکن است لازم باشد بطری نوزاد خود را قبل از اولین استفاده بجوشانید یا اگر نوزاد شما زودرس باشد، مشکلات بهداشتی داشته باشد یا بیمار شود.

 

بطری شیر را با صابون ظرف و برس شیشه بشویید

 

جوشاندن بطری شیر داخل آب

ابتدا بطری را با آب گرم و صابون بشویید. قبل از استفاده از بطری شیر، آن را با استفاده از آب گرم و صابون ظرف با یک قلم بطری بشویید. تمام بطری ها، نوک پستان ها و درب ها را پاک کنید. سپس بطری ها و قطعات آنها را در آب سرد یا گرم بشویید تا تمام صابون را از بین ببرید.

 

شما می توانید بطری ها را داخل ماشین ظرفشویی بشویید.

 

نکته: اگر شما یک ماشین ظرفشویی با تنظیمات خاص دارید، ممکن است بتوانید بطری های شیر را از بین ببرید. بررسی کنید که آیا ماشین ظرفشویی شما شستن با آب گرم و خشک کردن گرم است. اگر این کار را می کند، آن را با این تنظیمات اجرا کنید تا بطری ها را در یک مرحله آسان تمیز و استریل کنید.

 

2/3 یک قابلمه بزرگ را پر از آب کنید و بطری ها را در آن بگذارید. مطمئن باشید بطری ها کاملا در آب قرار گرفته باشند و از همه زاویه ها آب روی آن ها قرار گرفته باشد. و به طور کامل درون آب بجوشانید.

 

شعله گاز را روی حرارت متوسط ​​​​روشن کنید و آب را بجوشانید. با توجه به اندازه قابلمه شما، به جوش آوردن آب ممکن است حدود 15 تا 20 دقیقه یا بیشتر طول بکشد. آب را هر 5 دقیقه یا بیشتر بررسی کنید تا بجوشد.

 

بطری شیر را داخل قابلمه آب جوش بجوشانید

 

بعد از جوش آمدن آب به مدت 10 دقیقه بجوشانید. و اجازه بدهید تا سرد شود.

گاز را خاموش کنید با استفاده از یک انبر بطری های شیر را از آب بیرون بیاورید و روی یک دستمال پاک و خشک کنید.

 

بطری شیر را با انبر از داخل آب جوش بیرون بیاورید

 

بطری ها را بر روی ظرف یا دستمال مخصوص بگذارید تا آنها سریع تر خشک شوند.

شما همچنین می توانید بطری ها و اجزای آن را روی یک دستمال خشک کردن بطری قرار بدهید.

بطری ها به طور کامل خشک می شوند.

 

بطری های جوش در مایکروویو

برای این که بطری های خود را در مایکروویو بگذارید و مشکلی پیش نیاید، مطمئن شوید. همه بطری های مایکروویو ایمن نیست، بنابراین دستورالعمل های تولید کننده بطری های خود را برای استریل کردن قبل از مایکروویو و هر قسمت بطری مانند نوک پستان و درب ها بررسی کنید. ممکن است دستورالعمل های خاصی برای پیگیری شما وجود داشته باشد.

 

مطمئن شوید که قطعات بطری شیر در مایکروویو ایمن است

 

به عنوان مثال، بطری های شما ممکن است برای استفاده در مایکروویو مناسب باشد، اما ممکن است نوک پستان ها نباشد. یا ممکن است لازم باشد از یک کیسه بخار خاص برای استریل کردن بطری ها در مایکروویو استفاده کنید.

 

بطری ها و قطعات را با آب گرم و صابون بشویید. بطری ها و قطعات بطری را با یک برس بطری، آب گرم و صابون ظرف تمیز کنید. سپس بطری ها و قطعات را با آب گرم یا سرد بشویید تا تمام صابون را پاک کنید.

 

توجه داشته باشید که شما همچنین می توانید بطری ها را در یک ماشین ظرفشویی تمیز کنید قبل از اینکه آنها را در مایکروویو بگذارید.

 

نکته : ابتدا مایکروویو خود را پاک کنید اگر کثیف است! مایکروویو خود را برای ذرات مایعات و مایعات خود بررسی کنید و آن را قبل از شروع تمیز کنید.

 

بطری ها را تا نیمه از آب پر کنید و آنها را در مایکروویو بگذارید. بطری ها را مرتب کنید تا آنها به طور مرتب و به طور مساوی فاصله داشته باشند.

 

مایکروویو را به مدت 1 تا 2 دقیقه بالا ببرید. آب را از طریق درب تماشا کنید تا ببینید که شروع به جوشیدن می کند. اگر آن زمان نجوشید، آن را 30 ثانیه اضافه کنید. پس از جوش آب، مایکروویو را برای 5 ثانیه دیگر بگذارید و سپس آن را خاموش کنید.

 

برای مثال، اگر آب در 1 دقیقه و 20 ثانیه جوشانده شود، می توانید آنرا 5 ثانیه دیگر بگذارید و سپس مایکروویو را از 1 دقیقه و 25 ثانیه خاموش کنید.

 

بطری ها را تا نیمه از آب پر کنید و آنها را در مایکروویو بگذارید

 

بطری ها را در مایکروویو بگذارید تا 10 دقیقه خنک شود. پس از خاموش کردن مایکروویو، بطری ها را برای مدت 10 دقیقه دیگر بگذارید. این باعث می شود که آب گرم و بخار به بطری ها نفوذ کند و همچنین باعث می شود که آنها را از بین ببرید.

پس از 10 دقیقه بطری ها را از مایکروویو خارج کنید، مراقب باشید. وقتی که بطری ها را اداره می کنید ممکن است هنوز کاملا گرم باشد.

 

آب بطری ها را با دقت داخل سینک خالی کنید

 

آب باقیمانده را با دقت تخلیه کنید. بعد از اینکه بطری ها را برای 10 دقیقه در مایکروویو خنک شد، آنها را با دستگیره با احتیاط ببرید و آب آن را داخل سینک بریزید.

این را برای همه بطری ها تکرار کنید.

 

بطری را بشویید و با یک دستمال سفره تمیز خشک کنید. اجازه دهید بطری ها روی دستمال خشک کن باقی بمانند تا آبی روی بطری ها قابل مشاهده نباشد. هنگامی که بطری خشک شد، آنها را ضدعفونی کرده اید و آماده استفاده می شوند!

 

اجازه دهید بطری ها روی دستمال خشک کن باقی بمانند تا کاملا خشک شوند

 

فقط باید بطری های شیر نوزاد را قبل از اولین استفاده بشویید. بعد از آن شما می توانید بعد از هر بار استفاده آنها را با دست یا ماشین ظرفشویی بشویید.

به یاد داشته باشید ابتدا بطری ها را بشویید و سپس آنها را در یک قابلمه از آب یا مایکروویو بجوشانید تا آنها را پاکسازی کنید.

 

به دلایل بهداشتی روزانه بطری نوزاد خود را در آب جوش بریزید. اگر فقط بخواهید بطری کودک خود را قبل از اولین استفاده بشویید، پس فقط باید 1 بار آن را بجوشانید. قبل از هر بار استفاده از بطری شیر در شرایط خاص آن را بجوشانید. این شرایط عبارتند از:

 

اگر کودک شما بیمار است.

 اگر کودک شما مسائل بهداشتی داشته باشد یا زودتر متولد شده است.

 اگر آب آشامیدنی پاک برای شستن بطری وجود ندارد.

 

اگر متوجه هر گونه آسیب به بطری یا قطعات شدید. اگر بطری یا قطعات شروع به چرخش، ترک و یا نشانه های دیگری از آسیب پس از جوشیدن شد، جوشاندن را متوقف کنید و بطری های آسیب دیده و قطعات آنها را نجوشانید. همه بطری ها در برابر جوش سالم باقی نمی ماند، بنابراین به هرگونه تغییر در بطری یا قطعات آنها توجه شود.

 

نکته : برای اطمینان از دستورالعمل سازنده برای استریل کردن قبل از اینکه بطری یا قطعات را به جوش بیاورید، مطمئن شوید که همه بطری ها و قطعات آنها برای جوشیدن امن است. اگر برای موارد جوش ایمن باشد، ممکن است سازنده دستورالعمل خاصی برای چگونگی انجام این کار داشته باشد.

 

منبع : بیتوته

برچسب ها: بهداشت، مواد شوینده، سرشیشه، شیشه شیر، زندگی آنلاین، ماکروویو، ضدعفونی، بطری شیر، پستونک، سرپستونک، استریل کردن تعداد بازديد: 487 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز