Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 30 شهریور 1403 - 19:19

22
آذر
انجام مکانیزه خدمات شهری

انجام مکانیزه خدمات شهری

كليك كنيد.

مکانیزه شدن خدمات شهری، به خصوص در شهرهای بزرگ، علاوه بر اینکه چهره شهر را دگرگون خواهد کرد، باعث ‌می‌شود كارها با نیروی کمتر و با سرعت بیشتر و صرفه اقتصادی مناسب‌تر انجام شود.
خدمات شهری دامنه گسترده‌ای از خدمات را در برمی‌گیرد و از ایجاد فضای سبز مناسب‌تر و جمع‌آوری و انتقال زباله‌ها به کارخانه‌های بازیافت تا انجام هرگونه عملیات ساختمانی و تاسیساتی درون‌شهری را شامل می‌شود که تقریباً تمام خدمات آن توسط شهرداری‌ها صورت گرفته و یا از طرف شهرداری‌ها به پیمانکاران واگذار‌ می‌شود.
از آنجایی که انجام فعالیت در داخل شهر محدودیت‌هایی برای پیمانکاران و شهرداری‌ها به وجود ‌می‌آورد، نیاز به ماشین‌آلات مناسب هر پروژه وجود دارد. به عنوان مثال برای حفر تراشه‌ای به عرض 60 سانتیمتر نمی‌توان از بیل مکانیکی20 تنی يا برای انجام عملیات حفاری درون شهری از بیل مکانیکی چرخ زنجیری استفاده کرد و يا در کوچه‌های با عرض کمتر از 2 متر از لودرهای معمولی برای خاکبرداری و سایر فعالیت‌های عمرانی استفاده نمود.
البته برای اینکه ماشین‌آلات مورد استفاده در پروژه‌ها در کار عمومی مردم اختلال ایجاد نکند باید تا حد امکان از ماشین‌آلات کمتر و با حجم کوچک‌تر استفاده کرد.
بنابراین معمولاً در تمام پروژه‌ها از ماشین‌آلات چندمنظوره استفاده مي‌شود تا هم نیاز به نیروی انسانی کمتری باشد و هم از تعداد ماشین‌آلات کاسته شود.
از جمله این ماشین‌آلات مي‌توان به دو نوع لودر چندمنظوره به نام «ميني‌لودر» و «بكهو لودر» اشاره كرد.
مینی‌لودر نام‌های دیگری هم دارد؛ از جمله آن «بابکت» است. البته باید توجه داشت که بابکت نام تولیدکننده قدیمی و ارائه‌دهنده آن است که در کشور ما به همان بابکت، يعني نام شركت توليدكننده آن، معروف گردیده است.
از آنجایی که لوازم متعددی را مي‌توان به مینی‌لودر متصل كرد، وسیله‌اي مناسب برای انجام امور شهری و کارگاهی است.
استفاده از دستگاه مینی‌لودر بابکت تقریباً از شش سال پیش که تعدادي از پیمانکاران آن را وارد نموده و از نوع مجهز به آسفالت تراش آن استفاده کردند در ایران متداول شد که به تدریج مورد توجه شهرداری‌ها و پیمانکاران قرار گرفت؛ به خصوص که قابل اتصال به مینی‌لودر است و‌ می‌توان تقریباً کلیه فعالیت‌های درون شهری از قبیل جارو کردن، گودبرداری و حفر تراشه را هم با این دستگاه انجام داد. بکهو لودر یک نمونه از ماشین‌آلات چندمنظوره است که از ترکیب بیل مکانیکی و لودر به وجود آمده است.
بکهولودر علاوه قدرت زياد، توانایی انجام کارهای متنوعی را دارد.
دستگاه بکهو را تیم آقای بمفورد اختراع كردند و توسط کمپانی JCB در دنیا مطرح شد، در حال حاضر این کمپانی انگلیسی رتبه نخست جهانی تولید و فروش بکهو را در اختیار دارد که دستگاه‌های این شرکت در بین پیمانکاران و شهرداری‌های کشور نیز محبوبیت فراواني دارد و در بيشتر مكان‌ها از آنها استفاده ‌می‌شود. بکهو لودر علاوه بر بارگیری و حفاری که دو عملکرد اصلی آن هستند، توانایی انجام فعالیت‌های مختلف دیگری را نیز در پروژه دارد و از آنجا که به عنوان یک ماشین چندمنظوره در پروژه‌ها فعالیت می‌کند، فرمان‌پذیری و قابلیت مانور آن بیش از یک لودر است.
همان طور كه گفته شد، گفتیم بکهو لودر علاوه بر بارگیری و حفاری، توانایی انجام فعالیت‌های دیگر را دارد. زمانی که باکت مجهز به Fork به دستگاه متصل‌ می‌شود، امکان استفاده از بکهو به جای لیفتراک نیز میسر ‌می‌گردد. علاوه بر باکت، بر روی بکهو ‌می‌توان چکش هیدرولیکی، آسفالت‌تراش، جاروهای مکانیزه، مته‌های مخصوص حفاری و ... را نصب کرد که به واسطه آن بهره‌وری دستگاه چند برابر‌ می‌شود. با توجه به چندمنظوره بودن بکهو لودر و کاربرد زیاد آن، فروش این دستگاه در جهان نسبت به محصولات دیگر بالاتر است.

تعداد بازديد: 394 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز