Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 30 شهریور 1403 - 03:32

29
شهریور
باگر کیک خوشمزه و ساده

باگر کیک خوشمزه و ساده

باگر کیک در سایز کوچک و متوسط 1 – 2 نفره سرو می شود. باگر کیک را باید با همان ظرفی که کیک را در آن میگذارید ، سرو نمایید. کاسه های پلاستکی باگر در رنگ های مختلف و زیبا تولید می شوند.

تحریریه زندگی آنلاین - گروه آشپزی : باگر کیک در سایز کوچک و متوسط 1 – 2 نفره سرو می شود. باگر کیک را باید با همان ظرفی که کیک را در آن میگذارید ، سرو نمایید. کاسه های پلاستکی باگر در رنگ های مختلف و زیبا تولید می شوند.  با توجه به اندازه دلخواهتان، کاسه باگر کیک را میتوانید در دو سایز کوچک و بزرگ در رنگ های مختلف تهیه کنید. برای تهیه باگر کیک باید یک کیک ساده در قالب مستطیل یا مربع بپزید و با کمک کاتر گرد آن را برش بزنید و لایه لایه با مواد میانی دلخواه داخل قالب بگذارید و رویش را با خامه قنادی فرم گرفته تزئین کنید. 

بیشتربخوانید:

کلوچه توت فرنگی و پرتقال

 

 

 

مواد لازم

تخم مرغ

 ۶ عدد

شکر

۱ لیوان دسته‌ دار فرانسوی

وانیل  

۱/۲ قاشق چای خوری

شیر

۱ لیوان دسته‌ دار فرانسوی ( ۲۰۰ گرم )

  روغن مایع

 ۳/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی ( ۱۵۰گرم )

 آرد سفید قنادی

 ۲ لیوان دسته‌ دار فرانسوی + 2 قاشق غذاخوری

  بیکینگ پودر

۲ قاشق چای‌خوری

  خامه قنادی

۱و ۱/۲ لیوان دسته دار فرانسوی

 رنگ خوراکی

به میزان و رنگ دلخواه

 

 

طرز تهیه

تمام مواد را از دو ساعت قبل بیرون از یخچال بگذارید تا به دمای اتاق برسند.تخم مرغ ، شکر و وانیل را به مدت 8 دقیقه با دور تند همزن برقی بزنید تا حجیم و پفکی شود. دور همزن را کم کنید و شیر و روغن را اضافه کنید و در حد مخلوط شدن 2- 3 دور هم بزنید. آرد و بکینگ پودر را با الک ریز ، 3 بار الک کنید. میتوانید به جای 2 قاشق آرد از 2 قاشق کاکائو استفاده کنید. مواد خشک را در 2 مرحله اضافه کرده و فقط در حد مخلوط شدن هم بزنید که پف تخم مرغ نخوابد. کف سینی فر 30  * 40 سانتی متری را با کاغذ روغنی بپوشانید و مایه خمیر را در سینی ریخته به مدت 30 – 40 دقیقه در فری که از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم شده  است قرار دهید. به مدت 5 دقیقه سینی را بیرون از فر بگذارید از حرارت بیفتد سپس روی توری سیمی منتقل کنید تا کاملا خنک شود. کیک را دوباره به سینی برگردانید و به سر و کف قالب باگر کیک رویش خط بیندازید و سپس با کاتر برش بزنید. یک لایه کیک کف قالب ها بگذرید و روی کیک ها را با قلم مو ، شیر عسلی یا شیر کاکائو بزنید.خامه فرم گرفته را در قالب با ماسوره دلخواه بریزید و یک لایه خامه روی کیک بزنید. گردو خرد شده روی سطح خامه بپاشید و حلقه های موز را رویش بچینید و در صورت تمایل رویش سس شکلات بزنید.لایه رویی را هم به همین شکل بچیند ، تقریبا کاسه باگر کیک شما پر شده است با قرار  دادن یک لایه کیک دیگر کار تمام است و میتوانید روی کیک را با ماسوره خامه بزنید.اگر میخواهید باگر کیک حالت گنبدی داشته باشد میتوانید با 2 -  3 لایه برش های کیک که به ترتیب کوچکتر می شوند. به لایه های کیک ادامه دهید . دور تا دور کیک را با کاتر خامه بکشید تا یکدست شود و سپس با ماسوره M1 یا D2 تمام اطراف کیک را به صورت مخروطی خامه بزنید و تزئین کنید. 

بیشتر بخوانید:

کیک هویج بدون نیاز به فر + دستور تهیه

کیک بادام فرانسوی + طرز تهیه

 

 

تعداد بازديد: 16 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز