Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 - 09:19

21
بهمن
بازگشت رونق به جاده‌ها با CX/03

بازگشت رونق به جاده‌ها با CX/03

در خلال موتور شو‌هانوفر، مدیر عامل رنو تراکس، ‌هاینز یورگن لو (Heinz-Jurgen Low)...

وعده‌های شیرین رنوتراکس در موتورشو‌هانوفر
در خلال موتور شو‌هانوفر، مدیر عامل رنو تراکس، ‌هاینز یورگن لو (Heinz-Jurgen Low)، از جایگزینی محصولات و تحول ساختاری در تولیدات و نحوه توزیع محصولات شرکت رنو تراکس تا بهار 2013 خبر داد.
بنا بر سخنان وی رنو تراکس با نوسازی ساختار خود، سعی در از بین بردن فاصله با گروه ولوو دارد و رویای حاکمیت بر بازار کشنده‌های لوکس و مدرن را در سر می‌پروراند.
در حین کنفرانس مطبوعاتی در نمایشگاه‌ هانوفر، ‌هاینز یورگن‌لو اعلام داشت معرفی استاندارد جدید یورو 6 با جایگزینی محصولات طویل و تغییرات جامع در ساختار و نحوه توزیع تولیدات رنو تراکس در ژوئن 2013 همراه خواهد بود.
مطمئنا آزمایش‌های متعدد رنو تراکس که در حال سپری کردن مراحل پایانی و بررسی عملکرد واقعی سامانه‌های جدید به کار گرفته شده بر روی تولیدات این کمپانی است، کلیه وسایل نقلیه رنو را تحت تاثیر قرار خواهد داد هر چند که به کارگیری این سامانه‌ها بر روی محصولات تجاری نیازمند پذیرش آنها از سوی شرکا و مشتریان رنو خواهد بود. اگر چه طراحی و توسعه این وسایل نقلیه کاملا بر اساس نیاز‌ها و خواسته‌های مشتریان صورت گرفته است. و این رده جدید هدفی جز شکوه و راحتی بیشتر را دنبال نمی‌کند و رنو تراکس برای دستیابی به این هدف از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهد کرد.
هاینز یورگن لو با چنین بیانات سر بسته‌ای زمینه را برای تحول ساختاری در تولیدات آینده رنو تراکس آماده کرد : «در ژوئن (2013) یک انقلاب حقیقی رخ خواهد داد. وسایل نقلیه نوین ما می‌آیند تا شما را شگفت‌زده کنند، نه فقط با طرح‌های شگفت‌آورشان، بلکه با عملکرد بی‌نقصشان! هدف ما چیزی جز دستیابی به شکوه و نهایت یک وسیله‌نقلیه نیست و برای دستیابی به آن با تمام توان تلاش خواهیم کرد.»
نسل نوین استاندارد‌های یورو
در نمایشگاه‌ هانوفر امسال همچنین فرصتی دست داد تا رنو تراکس فناوری‌های جدید و نسل آینده پیشرانه یورو 6 خود را به معرض نمایش بگذارد. پیشرانه قدرتمند 11 لیتری مجهز به 6 سیلندر که با کد DTI 11  شناخته می‌شود. پاشش سوخت در این پیشرانه توسط سامانه ریلی معمول صورت می‌پذیرد، اما زمانیکه عملکرد آن با کارایی فوق ارتقا یافته سامانه دیگری با عنوان SCR ترکیب می‌شود، اسباب کاهش انتشار گازهای آلاینده و تطابق با استاندارد آلایندگی یورو 6 را فراهم می‌آورد.
رنو تراکس برای آنکه از نهایت کارایی این پیشرانه اطمینان حاصل کند، ترکیبی از راه‌حل‌های مختلف همچون استفاده دوباره از گازهای خروجی پیشرانه در زمان شروع به کار آن(start-up phases) ، به علاوه اجازه ورود دوباره گازهای قابل اشتعال خروجی به فرآیند احتراق را به کار بسته است.
عملکرد فوق ارتقا یافته این سامانه‌ها با یک فیلتر قدرتمند کامل می‌شود که بر روی تمامی پیشرانه‌های یورو 6 رنو تراکس نصب خواهد شد.
فناوری مشابهی نیز بر روی پیشرانه 13 لیتری رنو تراکس با کد DTI 13 استفاده می‌شود. اما این مدل از سامانه اختصاصی پاشش سوخت توسط یک پمپ الکتریکی که مختص پیشرانه‌هایی با این حجم طراحی شده سود می‌برد.
رنو تراکس برای رده متوسط خود نیز از یک پیشرانه مدرن 4 سیلندر با حجم 5 لیتر و کد DTI 5 استفاده می‌کند که عملکرد و توانی برابر با پیشرانه 8 لیتری و 6 سیلندر DTI 8 و هر دو خصوصیت سامانه EGR را داراست .
با بکارگیری این سامانه (EGR) که در آن گازهای خروجی دوباره به چرخه احتراق باز می‌گردند، از میزان اکسید نیتروژن (NOx) تولیدی توسط پیشرانه کاسته می‌شود. و NOx باقیمانده نیز به وسیله سامانه SCR تجزیه و زدوده می‌گردد.
و سر انجام فیلتر قدرتمند جدید رنو تراکس، با جلوگیری از عبور ریزترین ذرات آلاینده، باز هم میزان این ذرات را به کمترین حد ممکن و مورد تایید استاندارد یورو 6 می‌رساند.
سوخت فسیلی یا انرژی‌های جایگزین، مسئله این است!
رنو تراکس با ارائه پیشرانه‌های جدید خود یک هدف اصلی را دنبال می‌کند:
پاسخ به خواسته‌های مشتریان با پیشرانه‌های یورو 6 که مصرف سوخت کمتر و همان اطمینان و تمایز پیشرانه‌های یورو 5 را همراه خود دارند.در حال حاضر مشتریان از عملکرد رده‌های فعلی رنو تراکس، رضایت کامل دارند اما همگی خواهان کاهش مصرف سوخت این کامیون‌ها هستند.
«شبکه جهانی رنو تراکس، برای تمامی مشتریان»
این شعار رنو تراکس است اما در تفسیرآن باید تلاش بی‌وقفه برای کاهش مصرف سوخت تا کمترین میزان ممکن را نیز اضافه کرد. که شامل تمامی ابزار، امکانات و خدماتی می‌شود که به مشتریان امکان مدیریت وسیله نقلیه‌شان را می‌دهد. خدماتی چون امکان انتخاب منبع انرژی (الکتریسیته، هیبریدی، سی ان جی یا دیزل)، امکان پایش، مدیریت و تحلیل بخش‌های حیاتی وسیله نقلیه حین حرکت توسط راننده با هدف نگهداشتن آن در بهترین حالت ممکن و تمرکز بر مصرف سوخت کمتر. علاوه بر تمامی اینها جعبه دنده خودکار رنو تراکس که در حالت معمول تا 7 درصد و در حالتیکه راننده از برنامه بهینه‌سازی سوخت رنو تراکس که بر روی کامیون نصب شده است تبعیت کند، تا 15 درصد نسبت به گونه‌های تجاری معمول در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد کرد.
رنو تراکس با عرضه وسایل نقلیه 8/2 تا 120 تنی سطح کاملی از خواسته‌های مشتریان را پاسخ می‌دهد. همچنین این شرکت بازار وسیع وسایل نقلیه با انرژی‌های جایگزین را در نظر دارد. این بازار کلیه وسائط نقلیه الکتریکی (4.5t)، وسایل نقلیه هیبریدی (19t/26t) و وسایل نقلیه‌ای که با استفاده گاز فشرده طبیعی سی‌ان‌جی (19t/26t)کار می‌کنند را شامل می‌شود.
رنو تراکس همچنین همزمان با ارتقا تولیداتش، برنامه‌های تحقیقاتی خود را نیز پی می‌گیرد و در حال حاضر آزمایش کامیون الکتریکی رنو در دستور کار بخش تحقیقاتی این شرکت قرار دارد و سه دستگاه از این کامیون‌ها توسط مشتریان رنو تراکس، Carrefour و STEF در شهر لیون فرانسه و Nestle سوئیس در زوریخ و لوزان، مراحل آزمایش دراز مدت را پشت سر می‌گذارند.
با وجود تمام اینها، گرچه وسایل حمل و نقل شهری با پیشرفت سریع و روزافزون خود شانس استفاده از فناوری‌ها و انرژی‌های جایگزین را بالا برده‌اند، اما همچنان برای حمل و نقل کالا در مسیر‌های طولانی پیشرانه‌های دیزلی باقی خواهند ماند و حتی باید اقرار کرد تا سال‌های سال جایگزینی برای آن‌ها وجود نخواهد داشت. و همین موضوع نیز دلیل صرف زمان و هزینه بیشتر بر راه‌های کاهش مصرف سوخت نسبت به استفاده از انرژی‌های جایگزین توسط رنو تراکس است.
CX/03 مفهوم کامیون از دید رنو تراکس...
در پروژه صنعتی CX/03 که محصول آن در نمایشگاه‌ هانوفر به نمایش گذاشته شد، هر آنچه که باید، برای ارتقا آیرودینامیک و سبک‌سازی یک کشنده(Trailer)، صورت پذیرفته است. برای مثال جلو پنجره آن از یک ساختار میان تهی مرکب از آلومینیوم و فیبر کربن همراه با سه تیغه آیرودینامیک ساخته شده است که جریان باد رو به رو را به طرفین هدایت می‌کند و نقش مهمی در آیرودینامیک، چسبندگی به جاده و صرفه‌جویی در مصرف سوخت ایفا خواهد کرد. صادقانه باید گفت CX/03 جوهره اصلی محصولات رنوتراکس یعنی مصرف سوخت فوق‌العاده پایین و شکوه و عظمت را بر روی جاده به بهترین شکل با هم تر کیب کرده است. و این پروژه کاملا اهداف و تعهدات زیست محیطی رنو تراکس را در نظر دارد.
کامیون‌ها نقش کلیدی در زندگی مدرن بشری ایفا می‌کنند. آنها کالا، سوخت، غذا، بذر و محموله‌های کشاورزی، محصولات فرهنگی و کمک‌های بشردوستانه را به نقاط مختلف کره خاکی حمل می‌کنند. و باید گفت رنو تراکس با ارائه چنین محصولاتی خواهان بازگرداندن رونق و افتخار سال‌های گذشته به صنعت حمل و نقل جاده‌ای و عرضه راه‌حل‌هایی جدید برای حمل و نقل کالا در سایه احترام به طبیعت و سود رسانی به مشتریان خود و جامعه بشری است.
 

تعداد بازديد: 659 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز