Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 - 10:39

21
بهمن
هک خودروها: شايعه يا واقعيت؟

هک خودروها: شايعه يا واقعيت؟

این روزها سیلی از فناوری‌های جدید در حال راهیابی به نسل جدید خودرو...

این روزها سیلی از فناوری‌های جدید در حال راهیابی به نسل جدید خودروهاست که از وسایل نقلیه‌ای که به طور نیمه‌خودکار کار می‌کنند تا جاری‌سازی داده‌های بلادرنگ بر روی نمایشگرها درون‌خودرویی را در برمی‌گیرد. حال این پرسش مطرح می‌شود: آیا این فناوری‌ها در برابر ترفندهای سایبری در امان هستند یا اینکه باید روی خودرو های نسل جدید نرم‌افزار امنیتی نصب کرد؟ برخی تولیدکننده‌ها امیدوارند سیستم‌های اطلاعاتی مبتنی بر مکان را به کار گیرند، آیا ممکن است تبهکاران و سارقان از این پیشرفت عقب مانده باشند؟ قدرت پردازش لازم برای راه‌اندازی این خودروهای داده‌محور به رایانه‌های تعبیه شده با ویژگی‌های کامل منجر خواهد شد. همان‌طور که دیده‌ایم با وجود حفره‌های جدید مرتبط با جاوا، تصور راه‌یابی یک برنامه جاوا به سیستم‌ها و برای مثال انجام کارهایی که به آنها مشکوک نمی‌شوید مانند انتقال داده‌ها به یک مکان دور یا انجام کاری شیطانی‌تر، آسان است.
فراخوانی بدافزار
مطمئناً تولیدکننده‌های خودرو نسبت به طراحان برنامه‌ها سیستم‌های خود را تا حدی به طور کامل‌تر آزمایش می‌کنند. اما خودروها معمولاً برای10 سال یا همین حدود مورد استفاده قرار می‌گیرند. این امر مدیریت آسیب‌پذیری‌ها در بسته‌های نرم‌افزاری را به خصوص در طول زمان مشکل‌تر می‌سازد. به طور کلی، تولیدکننده‌های خودرو در حال طراحی مجموعه واسط‌های فقط خواندنی بیشتر نسبت به مجموعه واسط‌های خواندنی-نوشتنی هستند تا خودرو صرفاً درباره سیستم‌ها و اطلاعات گزارش دهد و احتمال بروز مشکلات از طریق سیستم‌ها کاهش یابد. این فکر خوبی است. اما هنوز هزاران فناوری بی‌سیم برای ارائه اطلاعات به سرنشینان خودرو در دست تولید است که معمولاً در برابر بدافزارهای مخرب قابل بارگیری آسیب‌پذیر هستند.
ضد ویروس برای خودرو؟
آیا در آینده شاهد طراحی نرم‌افزارهای ضد بدافزار برای خودروها خواهیم بود؟ هنوز برای پاسخ دادن به این پرسش زود است. امیدواریم طراحی خوب این نیاز را کاهش دهد یا به طور کامل برطرف نماید. از طرف دیگر، این امر مطمئناً فرصت‌های جدیدی را برای افرادی فراهم می‌کند که قصد دارند شما را بر اساس اطلاعاتی که ممکن است به طور اخلاقی یا به هر نحو دیگر از سیستم‌های خودروی شما جمع‌آوری شود مهندسی اجتماعی کنند. اگر فروشنده‌ها بدانند که شما همیشه با خودروی خود از کنار فروشگاه آنها رد می‌شوید، ممکن است پیام‌های بازرگانی برای شما ارسال کنند. به خصوص اگر بتوانند جریان‌های داده‌ای که خودروی شما گزارش می‌دهد را جستجو و پیدا کنند. تصور یک بدافزار باج‌گیرِ مبتنی بر خودرو در واقع بسیار ترسناک است. چه بتواند خودروی شما را غیرفعال کند یا خیر یا اینکه صرفاً ادعا کند که این کار را انجام می‌دهد، باز هم ناراحت‌کننده است. جای امیدواری است که تولیدکننده‌ها از آغاز و در طول فرایند تولید از کمک متخصصان امنیت در زمینه تجزیه و تحلیل، ارائه توصیه و انجام آزمایش استفاده می‌کنند و امید است این امر همگان را در برابر هک‌های مبتنی بر خودرو ایمن‌تر سازد.

تعداد بازديد: 525 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز