Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 22:22

21
بهمن
رکوردزني ايران خودرو در جشنواره جايزه ملي کيفيت ايران

رکوردزني ايران خودرو در جشنواره جايزه ملي کيفيت ايران

در نهمين دوره ارزيابي جايزه ملي كيفيت، شركت ايران خودرو موفق به كسب ...

در نهمين دوره ارزيابي جايزه ملي كيفيت، شركت ايران خودرو موفق به كسب تنديس برنز جشنواره، گواهي‌نامه اشتهار يك،‌ دو و سه ستاره و اهتمام به کيفيت در سال حمايت از توليد ملي،‌ كار و سرمايه ايراني شد.
به گزارش ايكوپرس، در نهمين دوره ارزيابي هاي جايزه ملي كيفيت ايران، شش محصول و دستاورد شركت ايران خودرو مورد ارزيابي قرار گرفت و هر يك از محصولات ارزيابي شده موفق به دريافت جايزه كيفيت از سوي انجمن مديريت كيفيت ايران شدند. طي مراسمي كه به منظور اهداي جوايز در روز 17 آبان ماه در محل سالن همايش هاي صدا و سيما برگزار شد شركت ايران خودرو جوايز خود كه شامل يك تنديس برنز و چهار گواهي‌نامه اشتهار يك،‌ دو و سه ستاره و گواهي اهتمام به کيفيت بود از سوي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات دريافت كرد.
اين اولين بار است كه انجمن ملي كيفيت ايران به واحدهاي صنعتي كه مورد ارزيابي قرار مي گيرند جايزه در سطح تنديس اعطا مي كند. جوايزي كه ايران خودرو در اين دوره از ارزيابي هاي انجمن ملي كيفيت دريافت كرده است به اين شرح است:

تقديرنامه هاي اشتهاربه کيفيت
انجمن ملي كيفيت ايران همه ساله در هفته كيفيت و در روز ملي كيفيت به برترين سازمان‌هاي ايراني حايز شرايط در بخش‌هاي مختلف كشور كه در زمينه ارتقا و بهبود مستمر كيفيت محصول خود فعاليت‌هاي چشم‌گيري انجام داده اند، گواهي‌نامه، تقديرنامه يا تنديس جايزه كيفيت اعطا مي كند.
 براي متقاضياني كه با مديريت خوب به پيشرفت‌هايي در جهت اشتهار به كيفيت در محصول خود نايل شده‌اند، به شرط كسب امتيازي بالاتر از حد نصاب مربوطه به عنوان سطح رشد كيفيت تقديرنامه اشتهار به كيفيت اعطا مي شود. تقديرنامه‌هاي اشتهار به كيفيت در دامنه امتيازات تعريف شده در درجات يك تا سه ستاره اعطا مي‌شوند كه تعداد بيش‌تر ستاره مبين سطح بالاتر است. تقديرنامه اشتهار به كيفيت از اشتهار به كيفيت يك ستاره تا چهارستاره از حداقل امتياز 300 تا 500 را شامل مي شود.
امتياز كم تر از 300 موفق به دريافت گواهي‌نامه اهتمام به كيفيت مي‌شود.

تنديس برنزين
از ميان نامزدهاي جايزه، سازمان‌هايي در هر گروه محصول كه دومين امتياز بالاتر در حد نصاب سطح تنديس را داشته باشند به عنوان برنده تنديس برنز معرفي مي‌شوند. امتياز تعيين شده براي دريافت تنديس برنزين 500 تا 600 تعيين شده است. تندر 90 ايران خودرو با كسب 512 امتياز موفق به دريافت تنديس برنزين كيفيت شد. براي دريافت تنديس سيمين 600 تا 700 امتياز و براي تنديس زرين امتياز 700 تا هزار درنظر گرفته شده است.

تندر90 ايران خودرو
محصول تندر 90 ايران خودرو در جشنواره ملي كيفيت ايران موفق به كسب امتياز 512 از مجموع 600 امتياز شد و به اين ترتيب اولين تنديس انجمن ملي كيفيت ايران كه در سطح برنز بود به تندر 90 ايران خودرو تعلق گرفت. اين محصول ايران خودرو طي سال هاي 87 تا 90 توسط ارزيابان انجمن ملي كيفيت مورد ارزيابي قرار گرفته‌ و در هريك از ارزيابي ها موفق به دريافت جايزه شده است. به گونه اي كه در فاصله اولين ارزيابي تاكنون موفق به طي مراحل كيفي شده و از اولين جايزه در سال 87 كه گواهي نامه اهتمام به كيفيت بوده در ارزيابي هاي سال 91موفق به دريافت اولين تنديس انجمن ملي كيفيت در سطح برنزين شده است.

خدمات مونتاژ گراندويتارا ايران خودرو خراسان
ايران خودرو خراسان به عنوان يكي از قطب هاي صنعت كشور از دانش ابزاري بالايي بهره مند است و با استقرار سيستم هاي مديريتي نوين سعي در برآوردن انتظارات مشتريان نهايي خود در زنجيره ارزش از قطعه ساز تا خدمات پس از فروش دارد.
خدمات مونتاژ محصول گراندويتاراي ايران خودرو خراسان كه براي اولين بار در ارزيابي هاي جايزه ملي كيفيت شركت كرد موفق به دريافت گواهي‌ اشتهار سه ستاره شد. اين محصول توانست چهار مرحله ارتقا را در اولين بار حضور خود براي دريافت جايزه كيفيت هم زمان طي كرده و اين جايزه را از آن خود كند.

موتور TU5
موتور TU5 از ديگر محصولات شركت ايران خودرو و حاصل زحمات كارشناسان و متخصصان اين شركت است. داخلي سازي اين موتور با رانا شروع شد.  موتور TU5 از موتور هاي کم مصرف ايران خودرو است که به ميزان بيش از 90 درصد ساخت داخل شده که روند داخلي سازي آن رو به افزايش است.
اين محصول در ارزيابي هاي جايزه ملي كيفيت روند بهبود كيفي را تجربه كرده است. موتور TU5 در ارزيابي هاي امسال موفق به دريافت گواهي نامه اشتهار به كيفيت سه ستاره شده است. اين محصول در سال گذشته گواهي نامه اشتهار به كيفيت دوستاره دريافت كرده بود.
موتور EF7
موتور EF7 نقش مهمي در راهبرد قواي محرکه ايران خودرو دارد. اين موتور در دو حالت دوگانه سوز و بنزيني توليد مي شود و با توجه با استقبال بازار و خواسته مشتريان، بيش از 70 درصد آن به مدل پايه گازسوز اختصاص دارد.
تمامي قطعات اين موتور در داخل کشور توليد مي شود، اما با توجه به بالا بودن سطح فناوري آن، توانمندسازي قطعه سازان براي اين کار، مستلزم زمان است. کسب دانش فني قواي محرکه روز جهاني از دستاوردهاي موتور EF7 در ايران است به طوري كه با داخلي سازي سيلندر و سر سيلندر موتور ملي، ايران خودرو توان توليد روزانه 700 دستگاه از اين نوع موتور را دارد. ايران خودرو در سال گذشته موفق به توليد 65 هزار دستگاه از اين نوع موتور شد كه بيش از 70 درصد آن پايه گاز سوز بوده است. موتور EF7 براي نخستين بار در جايزه ملي كيفيت امسال شركت كرد و موفق به اخذ گواهي‌نامه اشتهاربه کيفيت يك ستاره شد.

سيستم جامع توليد
معاونت سيستم جامع توليد، براي برنامه ريزي تامين، توليد و لجستيک، تقديرنامه اشتهاربه کيفيت دو ستاره را به دست آورد. خدمات لجستيك ايران خودرو در سال گذشته موفق به كسب تقديرنامه يك ستاره شده بود. اين معاونت عهده دار برنامه ريزي كلان توليد و تامين براساس نتايج مطالعه بازار و پورتفوليوي محصول، پشتيباني اطلاعاتي و لجستيكي سايت‌هاي مختلف توليد، بازنگري مستمر طرح‌هاي بسته بندي، چابك سازي سيستم‌هاي لجستيكي و حمل ونقل دركلاس جهاني است.
مراحل ارتقاي كيفي خدمات سيستم جامع توليد روند افزايشي را تجربه كرده و نتايج ارزيابي ها و كسب گواهي‌نامه اهتمام به كيفيت در سال نخست و گواهي نامه اشتهار به كيفيت دوستاره در سال 91 مويد اين امر است. نقشه راه تعالي خدمات لجستيك ايران خودرو نيز نشان از افزايش كيفي خدمات درسال‌هاي آينده دارد.

ريخته گري آلومينيوم ايران خودرو در توليد سرسيلندر XU7
شركت ريخته گري آلومينيوم ايران خودرو با ارايه محصول سرسيلندر XU7 در ارزيابي هاي انجمن مديريت كيفيت ايران حضور پيدا كرد. اين شركت نيز موفق شد گواهي نامه اهتمام به كيفيت را كسب كند و با نقشه راهي كه براي تعالي خود طراحي كرده است كسب جوايز بالاتر در سال هاي آينده را با افزايش كيفيت محصولاتش در دستور كار قرار داده است.

بازتاب خبر دريافت جوايز در ميان کارکنان ايران خودرو
انعكاس خبر موفقيت ايران خودرو در افزايش كيفي محصولات و دريافت شش جايزه در جشنواره ملي كيفيت ايران، براي كاركنان اين مجموعه بسيار خوشايند بود. در شرايطي كه اتكا به توليد داخل و بهره مندي از توانمندي و قابليت هاي نيروي انساني مهم ترين عامل در پايداري هر بنگاه اقتصادي به شمار مي رود، اين دستاورد از نظر كاركنان بسيار مهم و ارزشمند تلقي مي شود. پرواضح است كه كاركنان، مهم ترين نقش را در ارتقاي كيفي محصولات ايران خودرو داشته اند.

درباره جايزه تعالي و کيفيت گروه
جايزه ملي كيفيت ايران وسيله اي براي اطلاع و تاييد تلاش و كوشش سازمان هاي توليدي و خدماتي كشور و بيانگر تعهد سازمان‌هاي متقاضي در استقرار نظام مديريت كيفيت و بهبود مستمر آن است. نتيجه گرايي، مشتري مداري، رهبري و ثبات در مقاصد، مديريت مبتني بر فرايندها و واقعيت‌ها، توسعه مشاركت كاركنان، يادگيري، نوآوري و بهبود مستمر، توسعه شراكت‌ها و مسووليت اجتماعي سازمان معيارهايي است كه سازمان هاي متقاضي براساس آن مورد ارزيابي قرار مي گيرند.
جايزه ملي کيفيت ايران مدت نه سال است که برگزار مي شود و طي آن محصولات و فرآيندهاي توليد شرکت هاي صنعتي مطابق معيارهاي ويژه كيفي كه برشمرده شد، توسط ارزيابان، مورد بررسي قرار مي گيرد و اين شرکت ها براساس امتيازهايي که كسب مي كنند، جوايزي را درسطوح مختلف دريافت مي‌کنند. شركت ايران خودرو نيز به عنوان يكي از شركت هاي پيشگام در تعالي، تاكنون در كليه ارزيابي هاي كيفيت با رويكرد ارزش آفريني براي سازمان و باهدف دست‌يابي به بهبود در محصولات، حضور داشته است.
جايزه تعالي به عنوان عاملي براي تقويت پويايي در ايران خودرو به شمار مي رود و اين شركت با ترسيم نقشه راه تعالي به دنبال دستيابي به اهداف كيفي محصولات خود است.

تعداد بازديد: 497 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز