Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 22:22

28
دی
آيا ميتسوبيشي با ASX به ايران باز مي‌گردد؟

آيا ميتسوبيشي با ASX به ايران باز مي‌گردد؟

خودرویی را تصور کنید که در آن تمامی مزایا و قابلیت‌های یک SUV همچون ...

خودرویی را تصور کنید که در آن تمامی مزایا و قابلیت‌های یک SUV همچون فضای نشیمن و جلوی پای بسیار، ارتفاع بالاتر از سایر خودروها و تسلط بهتر بر جاده؛ با یک رانندگی آسان و لذت بخش و مصرف سوختی چون یک‌هاچ بک کوچک ترکیب شده باشد، حاصل کار چه خواهد شد؟
اگر خواهان چنین خودرویی هستید درنگ نکنید. میتسوبیشی برای شما، ASX را پدید آورده است.
شرکت آرین موتور پویا که نمایندگی خودروهای میتسوبیشی موتورز ژاپن را در ایران داراست به تازگی واردات یک کراس اور کوچک شهری با نام ASX آغاز کرده است و با آگهی فروش در رسانه‌های مختلف قیمت ثبت‌نامی این خودرو را 500/79 میلیون تومان در ابتدای تابستان و در حال حاضر 84 میلیون تومان با موعد تحویل پنج ماهه اعلام کرده است. قیمتی که در بازار تا بهای غیر منطقی بیش از 100 میلیون تومان رسید.
میتسوبیشی در دهه نود میلادی با واردات گسترده محصولات با کیفیتش نبض بازار خودروهای وارداتی ایران را به دست گرفت و این برند ژاپنی با پیشینه‌ای درخشان در بازار کشورمان از محبوبیت ویژه‌ای در میان ایرانیان برخوردار است.
و اکنون نیز با واردات این قدبلند ژاپنی بخش اس یو وی‌های کوچک شهری در بازار کشور رقابتی‌تر شده و کمی از اختیار کره‌ای‌های تک تاز خارج خواهد شد.
ASX همچون سایر محصولات امروز میتسوبیشی طرحی خشن و جذاب دارد، جلوپنجره ذوزنقه‌ای آن گرچه ممکن است همه پسند نباشد اما دلچسب و گیراست.
این کراس‌اور بر پایه پلت‌فرم لنسر به تولید رسیده و در طرح خارجی نیز کم شباهت به این سدان محبوب نیست تا جایی که می‌توان آن را یک لنسر بلند قد نامید.
پیشرانه 2 لیتری آلومینیومی ASX با سیستم الکترونیکی زمان‌بندی سوپاپ‌ها (MIVEC) توان تولید 148 اسب بخار نیرو و 197 نیوتن متر گشتاور را داراست. گیربکس شش سرعته دستی یا اتوماتیک CVT (سامانه انتقال نیروی پیوسته)آن قدرت پیشرانه را با کنترل الکترونیکی کوپلینگ به چرخ‌ها منتقل می‌کند.
با این پیشرانه برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت 5/11 ثانیه زمان لازم دارید.  نهایت سرعت قابل دستیابی با این کراس اور 190 کیلومتر بر ساعت است.
مصرف سوخت 7/7 تا 9/7 لیتری در سیکل ترکیبی نیز از این میتسوبیشی یک خودروی بسیار صرفه‌جو ساخته و بد نیست بدانید ASX با این پیشرانه برنده عنوان مقرون به صرفه‌ترین SUV دو لیتری نیز شده است.
در بخش ایمنی، میتسوبیشی ASX با بدست آوردن 5 ستاره ایمنی و تجهیزاتی چون 7 کیسه هوا در جلو، پهلوها، پرده‌ای و زانوی راننده به همراه ترمز ضد قفل و سیستم کنترل پایداری ASC و کنترل کشش TCL، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز کمکی برای مسیرهای شیب‌دار HSA کاملا راضی‌کننده است.
امکانات مدل‌های 2012 این خودرو شامل رینگ‌های 17 اینچی آلیاژی، صندلی‌های چرمی مجهز به گرمکن، استارت دکمه‌ای هوشمند، فرمان تلسکوپی، نمایشگر هفت اینچی رنگی لمسی همراه با سیستم تفریحی 2-DIN، سامانه ناوبری، بلوتوث و پورت اتصال به ipad، کنترل‌های سیستم صوتی روی فرمان، سیستم صوتی با شش اسپیکر و قابلیت پخش DVD با ظرفیت 6 دیسک، سنسورهای باران و نور، سنسورهای پارک در جلو و عقب، دوربین دید عقب، سقف پانوراما و رنگ‌های متنوع است که برای خودرویی در این کلاس کافی به نظر می‌رسد.
هدف میتسوبیشی از تولید چنین خودرویی رقابت با هموطنان همکلاسش نیسان قشقایی و سوزوکی گرند ویتارا بود. جالب است که هر دو رقیب نیز در ایران حضور دارند؛ یکی بسیار کمرنگ و دیگری سر در گم در قیمت گذاری!
امیدواریم آرین موتور که پس از این خودرو وعده لنسر، گالانت و اوتلندر را نیز داده با سیاست‌گذاری منطقی و عرضه هر چه سریع‌تر این ژاپنی با کیفیت، اجازه ندهد ASX به سر نوشت خودروهایی چون اپل کورسا در واردات و نیسان قشقایی در فروش دچار شود.
امیدی که تحققش با این قیمت و شرایط فروش که نقطه ضعف تمامی خودروهایی از این دست در بازار ایران است کمی سخت به نظر می‌رسد و همچنان باید منتظر ماند تا مشخص شود، آیا میتسوبیشی با ASX به ایران باز می‌گردد؟

تعداد بازديد: 472 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز