Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 - 02:29

28
دی
جنتلمن اشتوتگارتی

جنتلمن اشتوتگارتی

مهندسان کمپانی معظم مرسدس بنز همواره سعی در ارائه بهترین، پرقدرت‌...

مهندسان کمپانی معظم مرسدس بنز همواره سعی در ارائه بهترین، پرقدرت‌ترین و کامل‌ترین مدل در هر رده از محصولات خود را دارند اما عده‌ای به بهترین‌ها هم قانع نیستند. چاره چیست؟چگونه می‌توان به این جاه‌طلبی‌های بی‌حد و حصر پاسخ داد؟  شرکت‌های تیونینگ برای همین منظور تاسیس شده‌اند تا به عطش سیری‌ناپذیر سرعت و برتری طلبی مشتریان ثروتمند کمپانی‌های مشهور خودروسازی پاسخ دهند و خودرویی اختصاصی و متناسب با سلایق شخصی مشتریان به دست آن‌ها برسانند. در این میان تیونر‌های اختصاصی خودروسازان مشهور با اطلاع از خواسته‌ها و طیف مشتریان محصولات مختلف کمپانی متبوع خود، نمونه‌هایی جذاب‌تر نسبت به خودروی اصلی روانه بازار می‌کنند. بی‌شک برابوس تیونر اختصاصی مرسدس بنز، یکی از بهترین‌هاست.

 و حالا محصول جدید برابوس
این شرکت به تازگی از یک پکیج جذاب برای CLS Shooting Brake جدید پرده برداشت. قطعات جدید آیرودینامیک که برابوس به این شاهکار مهندسی آلمانی افزوده عبارتند از: قطعات تقویتی بدنه، رینگ‌های آلیاژی اختصاصی 17 تا 20 اینچی، خروجی‌های اسپرت، براگیر جلو، ضربه گیر‌های سپر جلو، سپر و گلگیر اسپرت، باله‌های برجسته جانبی و چراغ‌های روشنایی در روز LED. که همگی کلیه مراحل آزمون آیرودینامیک را در تونل باد گذرانده‌اند. اما تغییر اصلی صورت گرفته روی این جنتلمن اشتوتگارتی افزایش قدرت پیشرانه CLS63 AMG نصب شده روی آن به 611 اسب بخار است.
اگر چه این میزان، قدرت دیوانه کننده‌ای محسوب نمی‌شود اما این نمونه تیونینگ شده با گارانتی سه سال یا یکصدهزار کیلومتری برابوس برای محصولاتش می‌تواند تلنگری جدی به عضو دیگری از خاندان عظیم مرسدس بنز، مک لارن 12C محسوب شود.
برابوس با استفاده از یک اینترکولر و ECU جدید توانسته قدرت پیشرانه هشت سیلندر خورجینی bi-turbo AMG این سی‌ال‌اس (CLS63) را از 549 اسب بخار به 611 اسب بخار برساند و گشتاور آن را از 800 نیوتن متر به یکهزار نیوتن متر ارتقا دهد. می‌توان گفت با این میزان افزایش قدرت اضافه بهای پرادختی برای گونه مجهز به کیت برابوس، برای بسیاری منطقی به نظر می‌رسد. وظیفه انتقال این قدرت به جاده، همچنان بر اساس سنت دیرینه مرسدس بنز و یارانش بر عهده چرخ‌های عقب این سی‌ال‌اس خواهد بود. موضوع جالب در مورد این بنز برابوس رکورد دستیابی آن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت ظرف مدت تنها 2/4 ثانیه است، رقمی که بی‌تردید پورشه باکستر را برآشفته خواهد کرد.گذشته از رینگ‌های بزرگ آلیاژی اختصاصی برابوس، شما می‌توانید یک کیت بدنه سبک ساخته شده از پلاستیک یا فیبر کربن لاکی رنگ به همراه فنرهای کوتاه اسپرت Bilstein متناسب با سامانه تعلیق گازی و نیمه فعال AIRMATIC سی‌ال‌اس را به کمپانی سفارش دهید تا با کاهش ارتفاع 35 میلی‌متری و خروجی‌های زیبای برابوس ظاهر بی‌نقص و اسپرت خودرویتان تکمیل شده باشد.
جالب است که برابوس معتقد است هیجان و لذت شما از خودرویتان دلیل بر آزار و اذیت همسایگان با طنین قدرتمند پیشرانه V8 این خودرو نخواهد بود و به همین جهت این کمپانی سامانه‌ای با عنوان «به خانه می‌آیم» روی این محصول نصب کرده تا راننده بتواند صدای غرش پیشرانه را در مواقع لازم توسط آن کنترل کند.
کابین شوتینگ بریک برابوس چگونه است؟
کابین CLS با چرم Mastik و آلکانترا مزین به نام برابوس در نهایت دقت و سلیقه آراسته شده و اضافه کردن قطعه‌ای از جنس فیبر کربن برای قرار دادن آی پاد به داشبورد بر زیبایی و کارایی آن افزوده است. در کنار آن پدال‌های آلومینیومی، جعبه دنده پدالی و صفحه کیلومتر شمار با نشانگر 340 یا 400 کیلومتر بر ساعت، حس یک رانندگی اسپرت را بیش از پیش به راننده القا خواهد کرد.
و در آخر، بهای این آلمانی مغرور چقدر خواهد بود؟
قیمت برابوس شوتینگ بریک هنوز به صورت رسمی اعلام نشده، اما ما این گونه حس می‌کنیم که برابوس تعیین بهای این خودرو را به مکانیزم بازار سپرده است، ولی به هر صورت اگر نمی‌توانید صبر کنید، سری به نزدیکترین نمایندگی برابوس بزنید، اطمینان داشته باشید پشیمان نخواهید شد.
 

 

تعداد بازديد: 463 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز