چند سالی است که فورد تبلیغات خود را روی جسارت و تحول در تولیدات خود متمرکز کرده و تاکنون خودروهای بدیعی مانند فورد فلکس، فیوژن هیبریدی و رپتر F-150 را عرضه کرده است. اکنون نیز با وجودیکه کمی از آن شوروحال کاسته شده اما فورد هنوز از تکاپو نیفتاده و برای سال 2013 فورد سی- مکس انرگی و هیبریدی را عرضه کرده است.
مدل سی- مکس هم اکنون در بازار اروپا عرضه ميشود، اما مدل 2013 آن برای عرضه در آمریکا طراحی گردیده است. این خودرو از یک موتور چهار سیلندر 2 لیتری در کنار یک موتور الکتریکی برخوردار است. ترکیب آنها با داشتن یک باتری لیتیومی 141 اسب بخار قدرت تولید ميکند که در بازار خودروهای بنزینی- الکتریکی مقدار قابل قبولی است. بعلاوه سی- مکس انرگی اولین خودروی هیبریدی الکتریکی فورد است که به تولید انبوه ميرسد.
فورد ادعا ميکند که مصرف سوخت آن هم در شهر و هم خارج شهر 47 مایل در هر گالن است. همچنین طراحان آن مدعیاند که این خودرو میتواند 500 مایل را با موتور بنزینی و باتریهای لیتیومی خود بپیماید و در طول یک شب با یک پریز 120 ولتی شارژ شود.
ارتفاع سقف سی- مکس بالاست و در نتیجه فضای راحتی برای سرنشینان فراهم ميکند. بعلاوه ردیف دوم صندلیهای این خودروی پنج نفره تاشو هستند. فضای بار سی-مکس حدود نیم مترمکعب است که با تا شدن صندلیهای ردیف دوم به 22/1 مترمکعب افزایش ميیابد.
اصلیترین رقیب سی- مکس را ميتوان تویوتا پریوس هیبریدی دانست که در مقایسه با آن سی- مکس جذابتر بوده و فضای داخلی بهتری دارد. البته مزیت سی- مکس نسبت به پریوس رابط کاربر الکترونیکی آن است، زیرا استفاده از آن سادهتر از سیستم لمسی سی مکس است.