Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 30 شهریور 1403 - 21:04

26
آذر
مگان استیشن؛ جلوه‌ای کاربردی و زیبا از مگان

مگان استیشن؛  جلوه‌ای کاربردی و زیبا از مگان

كليك كنيد.

مگان استیشن(Estate Megan) پنجمين مدل از خانواده مگان جدید (New Megane) مي‌باشد كه پس از مدل‌هاي‌ هاچبک و کوپه عرضه شده است. اين خودرو قرار است تا پايان ماه جاري ميلادي وارد بازار شود. مگان استیشن جديد نه تنها زيباست و ظاهري پويا دارد، بلكه خودرويي بسيار كاربردي همراه با قابليت‌هاي فراوان در زمينه حمل لوازم مي‌باشد. اين خودرو در كارخانه پالنیکا رنو دراسپانيا در خطوط توليد مشترك با مدل‌هاي ‌هاچبک و كوپه آن توليد مي‌شود و در نتيجه از تمامي امكانات و تجهيزات توسعه ‌یافته اين كارخانه بهره مي‌جويد.ظاهر پويا و منحصر به فرد اين خودرو حاصل حساسیت طراحان آن نسبت به طراحي ظاهري آن است. نمای خارجی خودرو اسپرت مي‌باشد اما این ویژگی‌های اسپرتی با ويژگي‌هاي كاربردي خودروهاي استيشن تلفیق شده كه اين امر قابليت حمل لوازم و همچنين محفظه بار  را كه ویژگی کلیدی برای خريداران محسوب مي‌گردد  به خودرو افزوده است. طول اين خودرو چهار متر و 56 سانتيمتر است و به راحتي پنج سرنشين بزرگسال را همراه با بار در خود جاي مي‌دهد. در اين خودرو سعي بسياري شده كه تا حد ممكن فضاي رانندگي مناسبي براي راننده وجود داشته باشد. در ادامه بیشتر با قسمت‌های مختلف خودرو و ویژگی‌های آن آشنا می‌شویم.

طراحی
طراحی این خودرو طبق قولی که رنو هنگام عرضه مدل‌ هاچبک مگان داده بود، منحصربه فرد است. در آن زمان رنو اعلام کرد طراحی هریک از انواع مگان منحصربه فرد است و این مسأله را ما تاکنون در مدل‌های مختلف مگان دیده‌ایم. البته انتهای جلوی مگان استیشن شباهت بسیاری با نوع‌ هاچبک آن دارد. برای مثال می‌توان به خطوط برجسته‌ای که از پایین شیشه‌های جلو تا آرم روی جلو پنجره کشیده شده است، اشاره کرد؛ اما مگان استیشن از نیمرخ به دلیل افزایش طول محور به اندازه 62 میلي‌متر نسبت به نوع‌ هاچبک، کمی متفاوت است. طول این مگان 4558 میلی‌متر مي‌باشد که 263 میلی‌متر نسبت به نوع‌ هاچبک طویل‌تر است. به سبب این افزایش طول و فاصله دو محور رنو، تمهیداتی نیز برای حفظ تعادل و پویایی خودرو اندیشیده است. شیب خطوط سقف، شیشه عقب شیب دار و طویل، شیشه‌های جانبی با خطوطی به سمت جلو، نمای ظریف و اسپرتی به خودرو داده‌اند.

امکانات و فناوری‌های پیشرفته
مگان استیشن، صندوق عقبی به حجم 524 متر مکعب دارد و با این ویژگی جزء جادارترین خودروهای استیشن است. کل فضای بار خودرو با احتساب تاشدن صندلی‌های عقب می‌تواند به حجم 1595 مترمکعب برسد. همچنین ارتفاع کم ستون‌های اتاق (561 میلیمتر)، دسترسی به فضای بار عقب خودرو را بسیار راحت کرده است.
علاوه بر گستردگي فضای بار، این فضا بسیار کاربردی  مي‌باشد و صندوق عقب آن می‌تواند به دو قسمت مجزا تقسیم شود: یک محفظه بزرگ در جلو و یک محفظه کوچک در عقب که مي‌توان چیدمان بارها را مطابق نیاز انجام داد. برای مثال یک بسته کوچک باید در فضای بار کوچک تر قرار گیرد تا این دو مزیت را برای راننده ایجاد کند که اولا در صندوق عقب سر نخورد و ثانیا دسترسی به آن بسیار راحت باشد. همچنین با تاکردن صندلی‌ها می‌توان اشیايی به طول 2550 میلی‌متر را در این قسمت جای داد. برای جاي‌گيري مناسب اشیاي طویل، قسمت جلوی محفظه بار بالا می‌آید تا هنگامی که صندلی عقب تا می‌شود یک سطح همسطح و واحد در فضای بارایجاد گردد. به علاوه، این ویژگی هوشمندانه فضایی در زیر کف صندوق عقب در پشت صندلی‌ها ایجاد می‌کند. سرنشینان این مگان نیز از راحتی مضاعفی برخوردارند. فاصله دو ردیف صندلی در خودرو به 218 میلی‌متر می‌رسد؛ یعنی سرنشینان عقب فضایی به این میزان در جلوی خود خالی دارند. راننده نیز از ویژگی‌های خاص این مگان بی نصیب نبوده است و 1476 میلی‌متر فضا در جلوي خود خالی دارد که درکنار قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی‌ها به میزان 70 میلی‌متر، راحتی و کارایی اين خودرو را دوچندان مي‌كند.

امکانات و تجهیزات
مگان استیشن همانند دیگر انواع مگان از جدیدترین تجهیزات رنو برخورداراست. این امکانات معمولی برای نسل‌های بعدی خودروهای این کلاس طراحی شده‌اند، اما رنو کلیه آنها را برای این سری از خودروهایش عرضه کرده است. این تجهیزات عبارتند از:
 سیستم کارتی هندز فری قفل خودرو با امکان قفل کردن خودکار خودرو هنگامی که راننده از خودرو دور می‌شود
 ترمز خودکار هنگام پارک کردن
 سیستم کنترل هوا دو نقطه‌ای با سه حالت تنظیم دما
 چراغ‌های زنونی گردشی
 صفحه نمایش دیجیتال و آنالوگ
 واسط کاربر رنگی برای سیستم کروز کنترل و محدود‌کننده سرعت
 تنظیم دلخواه بسیاری از ابزارها مانند سیستم چراغ‌های روشن در روز و سیستم هشدار صوتی حسگرهای پارک خودرو
 سیستم‌های صوتی سه بعدی آرکامی
 سوکت RCA و جک و پورت‌های USB

قوای محرکه و فرمانپذیری
فرمانپذیری و ازجمله سیستم تعلیق این مدل نیز همانند دیگر انواع مگان؛ يعني سیستم مک فرسون در چرخ‌های جلو به همراه چارچوب‌های شاخکی و میله پیچشی در عقب مي‌باشد.
رنو در زمینه تنوع قوای محرکه و به خصوص موتور خودرو بسیار مشهور است. قوای محرکه این مگان نیز همانند دیگر انواع مگان و محصولات رنو بسیار متنوع مي‌باشد. رنو در مورد این مگان سنگ تمام گذاشته و حدود 10 نوع قوای محرکه برای آن عرضه کرده است كه سه نوع قوای محرکه دیزلی و شش نوع بنزینی مي‌باشند. این موتورها که حاصل اتحاد رنو- نیسان هستند، توان این اتحاد را در کوچک سازی موتور نشان مي‌دهند و این کوچک سازی در 130 TCE کاملا نمود یافته است. این موتور بنزینی که جدیدترین موتور عرضه شده رنو مي‌باشد، حجم 1.4 لیتر دارد و با وجودی که به اندازه یک موتور دو لیتری گشتاور و به اندازه یک موتور 1.8 لیتر توان دارد، اما گسیل گاز دی اکسيد کربن آن به اندازه یک موتور 1.6 لیتری است. دیگر موتورهای بنزینی رنو شامل دو موتور 1.6 لیتری با توان‌های 100 و 110 اسب بخار است که به همراه جعبه دنده‌های پنج و شش سرعته به خودرو نیرو می‌‌دهند. این موتورها دربرخی بازارها با سوخت بیواتانول نیز عرضه می‌شوند. نوع دیگر، موتوری 2 لیتری با توان 140 اسب بخار مي‌باشد که به همراه جعبه دنده‌ای از نوع CVT لذت و راحتی رانندگی مضاعفی به خودرو می‌دهد. سری موتورهای بنزینی این مگان با موتوری به نام 180 TCE خاتمه می‌یابد که از لحاظ انعطاف‌پذیری و پویایی عملکرد در سری موتورهای رنو بی نظیر است. حجم این موتور 2 لیتر است.
موتورهای دیزلی این مگان به حجم 1.5 لیتر با چهار سطح توان خروجی شامل 85، 90، 105 و110 عرضه می‌شوند. همچنین فیلتر ذرات می‌تواند به صورت آپشن برای این موتورها عرضه گردد. گسیل بسیار کم دی‌اکسید‌کربن این موتورها نيز از ویژگی‌های منحصربه فرد آنهاست. موتورهایی با توان 85 و 90 اسب بخار، گسیلی به میزان 118 گرم در کیلومتر و موتورهایی با توان 105 و 110 گسیلی به میزان 120 گرم در کیلومتر دارند.

موتور دیزلی دیگر برای مگان استیشن، یک موتور دیزلی با توان 130، که تنها موتور در کلاس خود با گسیل دی‌اکسیدکربن کمتر از 140 گرم مي‌باشد. این موتور برای مصرف‌کنندگان برخی کشورها که مشوق‌های مالیاتی برروی موتورخودروها دارند، بسیار جذاب است. آخرین نوع از موتورهای دیزلی این مگان یک موتور 2 لیتری است که با توان‌های 160 و 150 قابل عرضه است. این موتور با جعبه دنده‌های دستی شش سرعته توان 160 و با جعبه دنده خودکار شش سرعته توان 150 اسب بخار را تولید می‌کند.

تجهیزات ایمنی
جدیدترین تجهیزات ایمنی فعال و غیرفعال در این مگان به کارگرفته شده‌اند تا رانندگی لذتبخش، ایمن و آسوده را به سرنشینان آن ارائه دهند.
 لیست طولانی تجهیزات ایمنی این خودرو به قرار زیراست:
 چراغ هشداردهنده کمربند ایمنی برای هر پنج سرنشین
 سیستم کنترل فشار تایر
 چراغ‌های جلو و راهنمای زنونی
 سیستم خودکار فعال سازی چراغ‌های جلو
 سیستم کروز کنترل با محدودکننده سرعت
تجهیزات کمک راننده این مگان شامل موارد زیر می‌باشد:
 سیستم ترمز ضد قفل با سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز
 سیستم کمک ترمز اضطراری
 سیستم کنترل ثبات خودرو
همچنین این مدل از کلیه تجهیزات ایمنی غیرفعال که مگان‌ هاچبک را شایسته دریافت پنج ستاره ایمنی یوروانکپ کرد و نيز از حسگرهاي ابداعی برای دو طرف خودرو که اولین بار در رنو لاگونا عرضه شد، برخوردار است. این حسگرها هنگام فعال کردن کیسه‌های هوا دو محفظه را به دو قسمت تقسیم مي‌كنند تا محافظت از سرنشین به بهترین صورت انجام گیرد.

تعداد بازديد: 479 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز