Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 08:16

25
تیر
رژیم غذایی نامناسب و کم فیبر عامل بروز سرطان پروستات

رژیم غذایی نامناسب و کم فیبر عامل بروز سرطان پروستات

یکی از سرطان های رایج میان آقایان سرطان پروستات می باشد که تا حدودی با تغذیه مناسب می توانید از آن پیشگیری کنید

شیوع این بیماری در بین مردان سیگاری و افرادی که دارای چاقی شکمی و سابقه خانوادگی این بیماری هستند، بیشتر است و رژیم های غذایی کم فیبر، با گوشت قرمز فراوان و دارای چربی های اشباع نیز از عوامل خطر سرطان پروستات محسوب می شوند.


مصرف متعادل غذا، کاهش مصرف لبنیات پرچرب، تبعیت از رژیم های غذایی آسیایی یا مدیترانه ای ممکن است از سرطان پروستات جلوگیری کند.

 عوامل حفاظتی و پیشگیری از سرطان پروستات شامل سبزیجات آلیوم (سیر، پیازچه، پیاز، پیازچه و تره فرنگی)، سبزیجات خانواده کلم، زنجبیل، غلات، آجیل، چای سبز، رژیم کم چرب، فعالیت بدنی و ورزش، سویا، رژیم های گیاهخواری، ویتامین D، ویتامین E(گردو، دانه کنجد، ذرت و روغن های کنجد)، روی و ماهی است.


 ماهی موجود در رژیم غذایی مدیترانه ای و همچنین اسیدهای چرب امگا 3 موجود در رژیم غذایی ممکن است در برابر سرطان کشنده پروستات محافظت کنند ،این درحالی است که مکمل‌ های رژیمی چنین عملکردی ندارند و حتی ممکن است اثر تشدید کنندگی بر سرطان داشته باشند. بنابراین باید از مصرف ویتامین ها یا سایر مکمل ها به منظور پیشگیری از سرطان پروستات خودداری کرد. سطوح پایین سلنیوم، روی و سطوح بالای مس، آهن و منگنز با خطر ابتلا به سرطان پروستات مرتبط می باشد.

بیشتربخوانید:

سرطان پروستات از اولین نشانه تا آخرین درمان

 

 

نقش تغذیه در درمان سرطان پروستات

 اطمینان از دریافت کافی کالری و پروتئین و اجتناب از مصرف زیاد کالری، رعایت رژیم غذایی مناسب و رسیدن به وزن مناسب، دریافت منابع غذایی ویتامین C و روی(Zn) پس از عمل جراحی به منظور بهبود سریع زخم ها و همچنین دریافت غذاهای غنی از سلنیوم، کنترل دریافت نمک و سدیم در صورت مصرف داروهای کورتون، افزایش استفاده از میوه ها و سبزیجات، به ویژه سبز و زرد نارنجی، و منابع اسید فولیک، افرایش مصرف فرآورده های گوجه فرنگی و میوه های هندوانه، گریپ فروت قرمز و توت فرنگی، لوبیا، سویا، عدس، توفو، تمپه، آجیل سویا، شیر سویا و میوه های خشک از مداخلات تغذیه ای مناسب در درمان سرطان پروستات است.

 با داشتن یک برنامه غذایی مناسب و کم کردن مصرف موادغذایی مضر همچون چربی ها، گوشت قرمز و مصرف بیشتر سبزیجات و حبوبات می توان خطر ابتلا سرطان پروستات را کاهش داد. چرا که برخورداری از تغذیه مناسب می تواند یکی از راه های موثر برای پیشگیری از سرطان پروستات باشد.

 بیشتربخوانید:

دومین سرطان شایع دستگاه گوارش را بشناسید

قصه پر غصه تغذیه در ایران

چرا کرونا سبب افزایش بیماران با سرطان‌های پیشرفته شد؟

 

برچسب ها: رژیم غذایی، گیاهخواری، پروستات، سرطان پروستات، فیبر، امگا 3، ویتامین D تعداد بازديد: 272 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز