Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 03:49

4
اسفند
خبرهای خوب و بد از واکسن

خبرهای خوب و بد از واکسن

به نظر می‌رسد، وضعیت کرونا در کشور روز به روز در حال بدتر شدن است، موضوعی که آمار روزانه وزارت بهداشت هم آن را تایید می‌کند.

نیو صدر: به نظر می‌رسد، وضعیت کرونا در کشور روز به روز در حال بدتر شدن است، موضوعی که آمار روزانه وزارت بهداشت هم آن را تایید می‌کند.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، امروز درباره آخرین وضعیت پاندمی در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۳ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۹۳۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۷۴ نفر از آنها بستری شدند. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۹ هزار و ۴۸۳ نفر رسید.

این یعنی آمار کرونا در کشور صعودی است، لاری در این رابطه گفت: بررسی آمار هفته‌های اخیر شیوع بیماری در کشور حاکی از ایجاد شیب صعودی در موارد ابتلا و بستری روزانه دارد و متاسفانه علی‌رغم هشدارهای مکرر و جدی همکاران نظام سلامت شاهد عادی انگاری شرایط در میان هموطنان در عمل به توصیه‌های بهداشتی هستیم.  

وضعیت قرمز در خوزستان

در این متاسفانه وضعیت استان‌ها هم روز به روز بدتر شده است و برای مثال امروز وزارت بهداشت خبر از ایجاد محدودیت‌های سفر به استان خوزستان داد.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت امروز از اعمال محدودیت سفر به استان خوزستان در پی قرار گرفتن ۱۱ شهر این استان در وضعیت قرمز کرونا خبر داد و گفت: جزییات این موضوع تا روز دوشنبه اعلام خواهد شد.

 محسن فرهادی گفت: همچنین برای این استان مقرر شد تا نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی ناوگان حمل و نقل برون شهری با کمک نیروی انتظامی و هلال احمر در گلوگاه‌ها بیش از گذشته جدی گرفته شود. بر این اساس تصمیم گرفتیم در قطارهایی که واگن اتوبوسی دارند، محدودیت همانند محدودیت‌ها در یک اتوبوس اجرا شود و با ۵۰ درصد مسافر حرکت کنند. در این راستا وزارت راه و شهرسازی هم موظف شد اگر قرار است واگن اتوبوسی به سوی خوزستان گسیل کند با ۵۰ درصد ظرفیت حرکت کند. 

وضعیت کرونا در تهران 

حتی وضعیت در پایتخت پر جمعیت ایران هم مناسب نیست و نگرانی‌هایی نسبت به شروع موج چهارم در تهران وجود دارد. انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران درباره وضعیت بیماری کرونا در استان تهران گفت: میزان بیماران مبتلا به کرونا که به صورت سرپایی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، روند رو به رشد دارد و اگر با همین روند پیش برویم، احتمال اینکه یک الی دو هفته دیگر میزان موارد بستری نیز در مراکز درمانی افزایش پیدا کند، بسیار بالاست.

به گفته علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران،  در طول ۲۴ ساعت گذشته ۳۶۲ بیمار جدید در استان تهران با تشخیص کرونا بستری شدند که ۱۰۰ نفر از بیماران در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

وی با بیان اینکه مجموع بیماران کرونایی بستری در ۱۰۸ بیمارستان استان تهران به ۲۰۶۲ بیمار می‌رسد، گفت: از مجموع این تعداد، حدود ۸۶۰ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ۱۷۳ بیمار نیز در ۲۴ ساعت گذشته ترخیص شده‌اند.

خبرهای خوب و بد از واکسن کرونا

در میان این خبرهای نگران‌کننده از اوج‌گیری کرونا، امروز خبرهایی امیدوار کننده از واکسن ایرانی کرونا هم منتشر و نشست خبری ستاد اجرایی فرمان امام برای فاز یک مطالعات بالینی اولین واکسن ایرانی کرونا برگزار شد.

مینو محرز، عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا، در این نشست خبری گفت: خوشبختانه با راه‌اندازی خط تولید واکسن کرونا دیگر محتاج هیچ کشوری نیستیم و این واکسن بر روی نمونه‌های جهش یافته می‌تواند موثر باشد. باور نمی‌کنید در چه شرایط تحریمی سخت و دشواری توانستیم مراحل تولید واکسن کرونای ایرانی را پیش ببریم. شرایط ایران در این تحریم‌های ظالمانه برای تولید واکسن بسیار سخت است اما خوشبختانه با بهترین سیستم‌های ممکن جوانان ایرانی به این تکنولوژی دست یافتند.

او افزود: ‌با وجود اینکه سه ماه گذشته درگیر ابتلا به ویروس کرونا بودم اما به محض اینکه اجازه تزریق واکسن ایرانی داده شود با ۷۵ سال سن تزریق را انجام می‌دهم.

از سوی دیگر اما نگرانی‌هایی نسبت به سرعت کم واکسیناسیون در ایران وجود دارد. به طوری که محمدرضا ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی، در پیامی توییتری گفت: «اولویت تعلق واکسن به کادر شریف درمان و اقشار آسیب‌پذیر؛ غیرقابل تردید است. تا امروز ۲۰ هزار ‎#واکسن_روسی برای جمعیت ۸۰ میلیونی ایران تهیه و توزیع شده‌ است. خوب بود نقادان منصف پی‌گیر علل و عوامل اصلی این عقب‌ماندگی در تهیه ‎#واکسن_کووید بودند.» 

برچسب ها: خوزستان، ویروس کرونا، واکسن کرونا، استان های قرمز تعداد بازديد: 244 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز