Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 01:51

21
تیر
داروی شکست خورده ابولا ناجی مبتلایان کرونا می شود!

داروی شکست خورده ابولا ناجی مبتلایان کرونا می شود!

یک داروی Gilead Science یعنی رمدسیویر که در ابتدا در افراد مبتلا به ابولا آزمایش شده بود، مجدداً بر سر زبان‌ها افتاد تا مگر اینکه بتواند به طور مؤثر COVID-19 را درمان کند. این دارویی بود که نتوانست کارایی خود را بر روی بیماری ابولا به اثبات برساند.

تحریریه زندگی آنلاین : یک داروی Gilead Science یعنی رمدسیویر که در ابتدا در افراد مبتلا به ابولا آزمایش شده بود، مجدداً بر سر زبان‌ها افتاد تا مگر اینکه بتواند به طور مؤثر COVID-19 را درمان کند. این دارویی بود که نتوانست کارایی خود را بر روی بیماری ابولا به اثبات برساند، اما در مطالعات آزمایشگاهی، در مهار رشد ویروس‌های مشابه همچون سندرم حاد شدید تنفسی (SARS) و سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS) موفق عمل کرد. براساس مقاله‌ای که در ماه فوریه در مجله Nature منتشر شده است، تأکید شد که رمدسیویر می‌تواند از آلوده شدن سلول‌های انسانی به SARS-CoV-2 جلوگیری کند.

سازمان غذا و داروی آمریکا در حال حاضر استفاده از رمدسیویر را برای شرایط اضطراری تصویب کرده است، به این معنی که فقط بیماران حاد COVID-19 می‌توانند برای درمان از این دارو استفاده کنند. با این حال در کشور‌های دیگر، الزامات و محدودیت‌های دریافت این دارو ممکن است حساسیت کمتری داشته باشد. به گزارش سایت خبری پزشکی STAT، در حال حاضر پنج کارآزمایی بالینی در چین و ایالات متحده مشغول بررسی این موضوع هستند که آیا رمدسیویر می‌تواند باعث کاهش عوارض و یا مدت بیماری، در COVID-19 شود.

 

بیشتر بخوانید:

شایعات درباره تاثیر کلروکین و هیدروکسی کلروکین در درمان کرونا

به نظر می‌رسد بسیاری از پزشکان از پتانسیل این دارو هیجان زده هستند. «بروس آیلوارد» از سازمان بهداشت جهانی در ماه گذشته گفت، در حال حاضر تنها یک داروی وجود دارد که فکر می‌کنیم می‌تواند اثر واقعی بر COVID-19 داشته باشد و آن هم «رمدسیویر» است. «جورج تامپسون»، متخصص بیماری‌های عفونی در مرکز پزشکی UC که یک مورد شدید COVID-19 را معالجه می‌کند، به مجله Science گفت که بیمارشان پس از دریافت این دارو، حدود ۳۶ ساعت پس از تشخیص، بهتر شد. تامپسون گفت، پزشکان در ابتدا فکر می‌کردند که این بیمار خواهد مرد.

با این حال، چنین شواهدی هنوز نمی‌تواند اثربخشی این دارو را تأیید کند و آزمایشگاه‌ها هنوز نمونه خون این افراد را تجزیه و تحلیل نکرده‌اند تا نشان دهد پیشرفت بالینی بیمار پس از تجویز رمدسیویر بوده است. همچنین، یک مطالعه ارسال شده به پایگاه داده medRXiv که سه بیمار تحت درمان با رمدسیویر را مورد بررسی قرار داده، نتایج جالبی را ارائه می‌دهد. در این مطالعه، هیچ رابطه مستقیمی بین مصرف دارو و بهبود علائم در افراد، مشاهده نشد. بیماران همچنین خونریزی، آنزیم‌های کبدی بالا، استفراغ و حالت تهوع را تجربه کردند که به طور بالقوه می‌تواند به این دارو گره خورده باشد.

 

 

بیشتر بخوانید:

از معجزه ماداگاسکار تا داروی HIV

 

 

دکتر تامپسون در گفتگو با نشریه Science علت انجام آزمایشات بالینی اندک بر روی این دارو را محدودیت‌های اعمال شده توصیف کرد. وی گفت: یک مورد دیگر این است که دارو‌های ضد ویروسی معمولاً هنگامی بهتر عمل می‌کنند که در مراحل اولیه بیماری تجویز شوند، اما از آنجایی که سازمان غذا و داروی ایالات متحده، اجازه استفاده از رمدسیویر را برای مصارف عمومی نداده، فقط بیماران حاد قادر به استفاده از آن هستند. روز یکشنبه (۲۲ مارس)، Gilead Sciences اعلام کرد که به دلیل «تقاضای زیاد»، استفاده اضطراری از رمدسیویر را متوقف کردند.

برچسب ها: ابولا، ویروس کرونا، درمان کرونا، کووید19، داروی کرونا، سندرم حاد تنفسی تعداد بازديد: 341 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز