Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 04:26

20
تیر
شایعات درباره تاثیر کلروکین و هیدروکسی کلروکین در درمان کرونا

شایعات درباره تاثیر کلروکین و هیدروکسی کلروکین در درمان کرونا

کلروکین و هیدروکسی کلروکین توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای درمان بیماری مالاریا، لوپوس و آرتریت روماتوئید تأیید شده است، اما تحقیقات اولیه بر سلول‌های انسانی، همچنین نشان داد.

تحریریه زندگی آنلاین : کلروکین و هیدروکسی کلروکین توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای درمان بیماری مالاریا، لوپوس و آرتریت روماتوئید تأیید شده است، اما تحقیقات اولیه بر سلول‌های انسانی، همچنین نشان داد که این دارو‌ها می‌توانند به طور مؤثرCOVID-19 را نیز درمان کنند.

 

یک مطالعه در سال ۲۰۰۵ نشان داد که کلروکین می‌تواند انتشار ویروس سارس  SARS-CoV در سلول‌های آلوده انسانی در کشت را مهار کند. ویروس SARS-CoV ارتباط نزدیکی با کروناویروس جدید، یعنی SARS-CoV-2 دارد که باعث شیوع سندرم حاد تنفسی در سال ۲۰۰۲ شد. کلروکین توانایی ویروس SARS-CoV در ورود و تکثیر در سلول‌های انسانی را مختل می‌کند. پیش از این نیز Live Science گزارش داد، مطالعات کشت سلولی SARS-CoV-2 نشان داد که کلروکین و هیدروکسی کلروکین که مشتق از آن است، تکثیر کروناویروس جدید را به روشی مشابه تضعیف می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید:

از معجزه ماداگاسکار تا داروی HIV

 

پزشکان چین، کره جنوبی، فرانسه و ایالات متحده در حال حاضر این دارو را به برخی از بیماران مبتلا به COVID-۱۹ با نتایج امیدوارکننده، تجویز کرده‌اند هرچند هنوز فاصله زیادی با تأیید نهایی این دارو داریم. سازمان غذا و داروی ایالات متحده در حال برگزاری یک کارآزمایی بالینی رسمی از این دارو است. تا ۲۳ فوریه، هفت کارآزمایی بالینی در چین ثبت شده است تا آزمایش کند آیا می‌توان عفونت COVID-۱۹ را با هیدروکسی کلروکین درمان کرد. علاوه بر این، دانشگاه مینسوتا در حال بررسی است که آیا مصرف هیدروکسی کلروکین می‌تواند از افرادی که با بیماران آلوده به COVID-۱۹ زندگی می‌کنند، در مقابل ابتلا به ویروس جلوگیری کند.

 

در یک مطالعه‌ای که در فرانسه انجام شد، به تعدادی از بیماران مبتلا به COVID-19، یا هیدروکسی کلروکین به تنهایی و یا هیدروکسی کلروکین به همراه یک آنتی بیوتیک بنام آزیترومایسین، تجویز شد. نویسندگان این مطالعه گزارش داده‌اند که میزان قابل تشخیص SARS-CoV-2 در شرکت کنندگان این مطالعه به طور قابل توجهی سریع‌تر از بیماران کروناویروس در بیمارستان‌های دیگر فرانسه کاهش یافت که هیچ کدام از این دارو‌ها را دریافت نکرده بودند. در شش بیماری که آزیترومایسین نیز دریافت کرده بودند، نتایج حتی امیدوار کننده‌تر بود.

 

بیشتر بخوانید:

دارو‌های موثر در درمان کرونا

 

با این حال، مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های ایالات متحده خاطرنشان کرد که این مطالعه کوچک و غیر تصادفی «مزایای یک مطالعه بالینی در ارتباط با درمان یک بیماری را ندارد. به عبارت دیگر، این تحقیق این مسئله را بررسی نکرد که آیا بیماران تحت درمان، در شرایط حاد بیماری خود نیز بهبود می‌یابند یا خیر. علاوه بر این، آژانس توصیه کرده است که پزشکان هنگام دادن هر دو دارو به بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن مانند نارسایی کلیه، احتیاط لازم را داشته باشند».

برچسب ها: ویروس کرونا، درمان کرونا، کووید19، کلروکین، هیدروکسی کلروکین، ویروس سارس تعداد بازديد: 463 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز