Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 04:57

1
آبان
چگونه پسوریازیس را درمان کنیم؟

چگونه پسوریازیس را درمان کنیم؟

پسوریازیس یک بیماری ایمنی است که می تواند در هر ناحیه ای از بدن از جمله پوست سر، دست ها، پاها و اندام تناسلی ایجاد شود.

 پسوریازیس یک بیماری ایمنی است که می تواند در هر ناحیه ای از بدن از جمله پوست سر، دست ها، پاها و اندام تناسلی ایجاد شود. بیماری پوستی که معمولاً در اوایل بزرگسالی و سپس در سنین ۵۰ سالگی ظاهر می شود و دلیل آن، تسریع فرآیند جایگزینی پوست است.

 
 
 

چگونه پسوریازیس را درمان کنیم؟

در حالی که سلول‌های طبیعی پوست انسان معمولاً در عرض ۲۱ تا ۲۸ روز جایگزین می‌شوند، سلول‌های پوستی افراد مبتلا به پسوریازیس در عرض چند روز جایگزین می‌شوند و باعث ایجاد پلاک‌های برجسته در پوست می‌شوند که به شکل پوسته پوسته خود را نشان می دهند و با خارش‌ همراه است. این لکه های پوستی، بسته به رنگ پوست می توانند قرمز یا تیره باشند.

 بیشتربخوانید:

اگر دچار این بیماری پوستی هستید کبدتان چرب است

 

چگونه پسوریازیس را درمان کنیم؟

هیچ درمانی برای پسوریازیس وجود ندارد، با این حال، علائم را می توان به روش های مختلفی از جمله رژیم غذایی کنترل کرد.

 

چه رژیمی به تسکین پسوریازیس کمک می کند؟

چگونه پسوریازیس را درمان کنیم؟

غذاهایی که سرشار از آنتی اکسیدان هستند مانند میوه ها، سبزیجات و گیاهان دارای خواص ضد التهابی، می توانند به تسکین پسوریازیس کمک کنند.

 بیشتر بخوانید:

علائم پوستی ناشی از بیماری‌های کبدی

چگونه پسوریازیس را درمان کنیم؟

سایر غذاهای ضد التهابی که برای افراد مبتلا به پسوریازیس توصیه می شود شامل آجیل، دانه ها و ماهی سالمون است، زیرا این غذاها حاوی چربی های سالم هستند که می توانند به کاهش التهاب در بدن و پوست ما کمک کنند. اگر طرفدار غذاهای دریایی نیستید، مکمل های روغن ماهی را امتحان کنید.

چگونه پسوریازیس را درمان کنیم؟

تحقیقات جدید همچنین نشان داده است که رژیم غذایی بدون گلوتن می تواند به افراد مبتلا به پسوریازیس کمک کند. گلوتن در گندم، جو و چاودار یافت می شود، بنابراین بهتر است از غذاهایی مانند نان، پاستا، غلات، بیسکویت، پای، سس و شیرینی ها خودداری کنید.

بیشتربخوانید:

آشنایی با بیماری پسوریازیس

 

چگونه پسوریازیس را درمان کنیم؟

انجمن پسوریازیس توصیه می‌کند برای پیگیری غذاهایی که ممکن است باعث تشدید علائم شوند، یک دفترچه یادداشت غذایی داشته باشید.


آیا رژیم غذایی ضد التهابی می تواند پسوریازیس را درمان کند؟

در حالی که تغییرات رژیم غذایی و رژیم ضد التهابی می تواند به مدیریت این بیماری کمک کند، انجمن پسوریازیس گفته است که ارتباط مشخصی بین رژیم غذایی و وضعیت پوست پیدا نشده است.

چگونه پسوریازیس را درمان کنیم؟

این موسسه اظهار داشت: «تحقیقاتی در مورد سایر بیماری های التهابی مانند آرتریت روماتوئید انجام شده است که نشان می دهد خوردن غذاهایی که التهاب را در بدن کاهش می دهد ممکن است برای این بیماری نیز مفید باشد و رویکردی باشد که به برخی افراد کمک کند.»

 

 

برچسب ها: پوست، حساسیت پوستی، مراقبت از پوست، خشکی پوست، پسوریازیس، اگزما، خارش پوست، درمان پسوریازیس، التهاب پوست تعداد بازديد: 118 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز