Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 10:13

7
بهمن
کودکان را بدون صبحانه راهی مدرسه نکنید

کودکان را بدون صبحانه راهی مدرسه نکنید

متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی گفت: در این زمینه گفت: نداشتن وقت کافی برای خوردن صبحانه و پوشیدن لباس و دیر کردن سرویس مدرسه از عوامل تهوع صبحگاهی در دانش‌آموزان است.

تحریریه زندگی آنلاین : به گزارش کودک سالم به نقل از ایرنا، دکتر تیرنگ نیستانی؛ متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی گفت: در این زمینه گفت: نداشتن وقت کافی برای خوردن صبحانه و پوشیدن لباس و دیر کردن سرویس مدرسه از عوامل تهوع صبحگاهی در دانش‌آموزان است. بچه‌های کوچک‌تر برای رسیدن به‌موقع به مدرسه و سر کلاس هیجان و اضطراب بیشتری نسبت به سایر دوره‌ها دارند و همین اضطراب و تنش می‌تواند مانع از خوردن صبحانه شود. خانواده‌ها باید توجه داشته باشند که با رفتارهای خود به این اضطراب دامن نزنند؛ گاهی پدرو مادرها برای رسیدن به محل کار خود عجله دارند و با شتاب کارهای خود را انجام می‌دهند و وعده صبحانه را در منزل میل نمی‌کنند، خود این موضوع موجب می‌شود که اضطراب در کودکان تشدید شود. کودکان هرگز نباید صبحانه نخورده به مدرسه بروند و در این‌ بین سال اول مقطع دبستانی از اهمیت بیشتری نسبت به سایر دوره‌ها برخوردار است. مطالعات زیادی نشان داده‌اند بچه‌هایی که صبحانه نمی‌خوردند، احتمال چاق شدن‌شان بیشتر از کودکانی است که صبحانه می‌خورند. ترکیب صبحانه بسیار مهم است. اگر پدر و مادر بخواهند صبحانه را محدود به بیسکویت، شیرکاکائو و یا شیرهای طعم‌دار کنند، مطمئنا مقصود حاصل نمی‌شود. بخش مهمی از عادات غذایی در سنین کودکی شکل می‌گیرد و تغذیه در دوره کودکی از اهمیت بالایی برخوردار است و تأثیر ویژه‌ای در سنین بالاتر دارد.

بیشتربخوانید:

7ماده خوراکی که باعث افزایش قد می‌شوند

فرمولی برای خوش اشتهایی کودک

 

برچسب ها: تغذیه، چاقی، کودکان، میان وعده، مدرسه، اضطراب، وعده غذایی، صبحانه تعداد بازديد: 133 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز