Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 08:15

3
مهر
چگونه اولین روز مدرسه را به سلامت بگذرانید

چگونه اولین روز مدرسه را به سلامت بگذرانید

روز اول مدرسه، معمولاکودکان اضطراب و نگرانی دارند و اگر هم برای اولین بار است که به مدرسه می آیند، نمی دانند که واقعا باید چه کار کنند و اینکه چه چیزی در انتظارشان است.

تحریریه گروه ترجمه زندگی آنلاین

 

سخنی با معلمان

روز اول مدرسه برای معلم ها هم، روز نسبتا هیجان انگیزی است. آنها با شاگردان جدیدی آشنا می شوند و یک سال تحصیلی دیگر را شروع می کنند.

البته گاهی اوقات این روز، برای معلم های تازه کار بسیار سخت است و آنها نمی دانند باید چه کنند تا دانش آموزان از بودن در کلاس لذت ببرند.

در این مورد، معلم های مختلف، روش های گوناگونی دارند، اما در ادامه این مقاله چند روش آورده شده است که معلم ها می توانند روز اول مدرسه از آنها استفاده کرده و سال تحصیلی خوبی را شروع کنند.

البته بدین ترتیب می توانند دانش آموزان خود را هم تا حدی بشناسند.

بازی هایی برای شناخت دانش آموزان

بازی اکتشاف

بازی های کشف کردن بسیار جذاب است. به طور مثال، جسمی را در جایی پنهان کنید و از دانش آموزی بخواهید تا آن را پیدا کند.

بقیه دانش آموزان هم باید او را راهنمایی کنید. یا می توانید از آنها بخواهید که مثلا، حدس بزند که یکی دیگر از دانش آموزان تعطیلات خود را چگونه گذرانده است. با این کار آنها یکدیگر را بهتر می شناسند.

کشف توانایی ها

معمولا بازی کردن، دانش آموزان بزرگتر را راضی نمی کند و آنها به دنبال کار بهتری هستند.

بنابراین با آماده کردن پرسشنامه های هوش، آنها را سرگرم کنید و در عین حال می توانید توانایی های شان را محک بزنید.

دانش آموزان هم متوجه می شوند که شما به آنها اهمیت می دهید و قصد کمک به آنها دارید و در آینده به شما و کلاس اهمیت می دهند.

کشیدن تصویر خود

از دانش آموزان بخواهید که با استفاده از کلمات و یا تصاویر، کولاژ یا مداد، تصویری از یک دانش آموز یا حتی خودشان را بکشند. این کار بسیار فرح بخش و سرگرم کننده است.

کپسول زمان

می توانید برای هر یک از کودکان یک کپسول زمان ایجاد کنید. کپسولی که در آن توانایی های فعلی کودکان را حفظ می کنید.

به طور مثال از آنها بخواهید یک انشاء در مورد هر چه که دوست دارند، بنویسند، یا متنی را با صدای بلند بخوانند و هر کاری که سطح تحصیلی شان را نشان دهد، انجام دهید و با کمک بچه ها تمام موارد را یادداشت کرده و سه ماه بعد که مدتی از درس دادن و خواندن گذشته است، یک روز را به باز کردن این کپسول های زمان اختصاص دهید تا هریک از دانش آموزان متوجه مقدار پیشرفت شان بشوند.

این کار علاوه بر اینکه جالب است، وضعیت درسی دانش آموزان را نیز به آنها متذکر می شود.

بازی هایی برای معرفی موضوعات درسی سال جدید

حدس زدن

فعالیت های پیش بینی کردن و حدس زدن، بهترین روش برای این است که داشن آموزان بتوانند از محتویات درسی شان، شناختی نسبی پیدا کنند و متوجه شوند قرار است در آینده چه درسی بخوانند.

این کار حتی برای آنها هیجان انگیز هم خواهد بود.

* مثلا می توانید برای آنها یکسری عبارت درست یا غلط آماده کنید و بخواهید بهترین گزینه را انتخاب کنند و سپس پاسخ صحیح را بدهید.

* یا آزمایشی را شرح دهید و از دانش آموزان بخواهید، نتایج را حدس بزنند.

گفتگو و مباحثه

این کار برای دانش آموزان بزرگتر بسیار جذاب است. می توانید سوژه ای مطرح کنید و نظر دانش آموزان را در مورد آن بخواهید.

دانش آموزان از اینکه در موردی ابراز عقیده کنند، لذت می برند و سپس از دانش آموزان بخواهید از یکدیگر سوال کنند و موضوعات مورد بحث را بسط دهند.

با این کار ساده، می توانید روز اول خوبی را در کلاس بگذرانید.

استفاده از کتاب

می توانید کتاب یا کتاب هایی را که قرار است در آن سال تحصیلی آموزش دهید به دانش آموزان معرفی کنید.

اگر کتاب کودکان باشد، مسلما عکس هایی دارد. با استفاده از آن عکس ها، توضیحاتی در خصوص موضوع مربوط به آن عکس بدهید.

از دانش آموزان بخواهید کل کتاب را ورق زده و تمام صفحاتش را ببینند و احساس شان را نسبت به درسی که می خواهند بخوانند بیان کنند.

هر روشی که شما انتخاب کنید، چنانچه با حوصله و خلاقانه باشد، می توانید در کنار دانش آموزان تان روز اول پرباری را بگذرانید.

 

برچسب ها: بازگشایی مدارس، درس خواندن، کودک و مدرسه، روز اول مدرسه، روش های درس دادن، دانش آموز و معلم، روش تدریس تعداد بازديد: 1006 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز