Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 08:45

1
اسفند
قصه ناباروری؛ غصه ندارد (2)

قصه ناباروری؛ غصه ندارد (2)

بدیهی است شما نمی‌توانید تا روزی كه یك خبر امیدوار كننده راجع به مشكل‌تان بشنوید، ارتباط خود را با اجتماع و محیط پیرامون‌تان قطع كنید.

 

بسته به علاقه و گرایش خود می‌توانید با انتخاب یكی از این روش‌ها مثل: یوگا، مدیتیشن، رسیدن به آگاهی، نفس عمیق، عبادت و تكرار ذكر، رها كردن جسم، از استرس خود بكاهید. پرداختن به شیوه‌های كاهش استرس، باعث نمی‌شود كه دیگر به ناباروری خود فكر نكنید، بلكه نوعی حواس‌پرتی خوشایند به شما می‌دهد كه با كمك آن می‌توانید انتظار یك تجربه جدید را راحت‌تر تاب بیاورید. مزیت دیگر آن نیز بازگشت مجدد شما به اجتماع است.

بدیهی است شما نمی‌توانید تا روزی كه یك خبر امیدوار كننده راجع به مشكل‌تان بشنوید، ارتباط خود را با اجتماع و محیط پیرامون‌تان قطع كنید و به دوستان‌تان (چه آنهایی كه صاحب فرزند شده‌اند و چه آنهایی كه فرزندی ندارند) بگویید تا زمانی كه نتیجه مثبتی در این زمینه دریافت نكرده‌اید، قصد ندارید كسی را ببینید!

حتی اگر بیقراری و انتظار در این راه هرگز شما را رها نكند، می‌توانید راه‌های جدیدی را برای ایجاد تعادل روحی- روانی در زندگی‌تان امتحان كنید. نفس عمیقی بكشید و حركت خود را آغاز كنید.

آیا چندین ماه و یا چندین سال است كه اقدام به بارداری كرده، ولی هنوز در این زمینه موفقیتی به دست نیاورده‌اید؟ وقتی كه باخبر می‌شوید صمیمی‌ترین دوستتان حامله است، افكار زیادی به ذهن‌تان هجوم می‌آورد؛ مثلا دلتان می‌خواهد بدانید كه آیا او برای این كار برنامه‌ریزی داشته یا اینكه مدتی درگیر ناباروری بوده است؟

شاید با خودتان می‌اندیشید كه با این سؤالات او را حساس می‌كنید؛ چرا كه حتما متوجه نگرانی‌های شما خواهد شد و ممكن است فكر كند از شنیدن این خبر خوشحال نشده‌اید و تمام این مسائل روی رابطه دوستی شما از این به بعد تأثیر بگذارد. اگر دوستتان بدون برنامه قبلی باردار شده باشد، حتما به شما می‌گوید كه تصمیمات زیادی برای آینده داشته و حالا همه چیز تغییر كرده است.

در این گونه مواقع شما اصلا نمی‌توانید او را دلداری دهید؛ چرا كه خودتان آرزوی تجربه این موقعیت را دارید. فكر دیگری از ذهن‌تان می‌گذرد: «شاید تصمیم بگیرد سقط جنین كند!» حتی شاید بخواهید این فكر را به زبان بیاورید؛ ولی چنانچه او تصمیم گرفته باشد این مرحله را پشت سر بگذارد و تا چند ماه كودكش را در آغوش بگیرد، مسلما دوستی شما وارد مرحله تازه‌‌‌ای می‌شود.

او نیاز به كسی دارد كه در این مرحله و تجربه تازه، دلگرمش كند؛ اما شما به موقعیت او حسادت می‌كنید. اجازه دهید كمی به عقب برگردیم. شما خبر بارداری دوست‌تان را از یكی از دوستان مشترك شنیدید و همین مسأله ناراحت‌تان كرد؛ چرا كه توقع داشتید در جایگاه دوست صمیمی این خبر را از دهان خود او بشنوید.

اما لزومی ندارد از دوستتان گله‌مند شوید كه چرا این خبر را خودش به شما نگفته؛ زیرا او حتما در پاسخ خواهد گفت: «نمی‌توانستم با گفتن این حرف، آن درد عمیق را در چشمانت ببینم» اگر این خبر را مستقیما از دوستتان شنیده بودید، واكنش شما چگونه بود؟

ظرفیت دوستتان در این‌گونه موارد برای درك شما بستگی به این دارد كه چقدر در گذشته مسائل عاطفی و نیز پزشكی خود را در زمینه ناباروری با او در میان گذاشته‌اید. اگر احساس همدردی او با شما به اندازه‌ای كه توقعش را داشتید، نباشد شما نیز متعاقبا او را از نظر عاطفی حمایت نخواهد كرد و هر دوی شما به نحوی این عدم تعادل را در رابطه خود حس می‌كنید: او لذت تازه‌ای را در زندگی تجربه می‌كند و شما حسادت به او را.

 

 

برای خواندن بخش اول- قصه ناباروری؛ غصه ندارد- اینجا كلیك كنید.

 

برچسب ها: سقط جنین، تعادل روحی- روانی، زمینه ناباروری، تغييرات هورمون، دوران قاعدگي، اثرات مخرب ناباروري، نازايي تعداد بازديد: 746 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين مقاله چيست؟

فیلم روز
تصویر روز