Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 21:58

5
شهریور
چرا برخی بانوان بازیگر پوشش‌های غیرمتعارف را انتخاب می‌‌کنند؟ (2)

چرا برخی بانوان بازیگر پوشش‌های غیرمتعارف را انتخاب می‌‌کنند؟ (2)

در قسمت دوم مقاله چرا برخی بانوان بازیگر پوشش‌های غیرمتعارف را انتخاب می‌‌کنند؟، از بازیگران دیگری در خصوص طرز لباس پوشیدن بازیگران زن در مناسک رسمی سوال کردیم.

علاقه به برج آزادی؛ عامل انتخاب این پوشش بود

نفیسه روشن از دیگر بازیگران سینما و تلویزیون است که حضور اخیرش در جشن حافظ و پوشش‌اش که برآمده از نماد قدیمی شهر تهران یعنی برج آزادی بود به شدت حاشیه ساز شد.

روشن درباره چرایی انتخاب چنین پوششی گفت: من به خاطر اینکه از بچگی عاشق برج آزادی بودم و همیشه احساس می‌‌کردم این برج جزو زیباترین آثار ایران است و جایی است که در سازمان ملل و یا یونسکو نمادی از ایران است برای همین چنین پوششی را انتخاب کردم.

درست همان طور که سی و سه پل نماد اصفهان یا آرامگاه حافظ نماد شیراز است من فکر می‌‌کنم این برج آزادی نیز نمادی از تهران پایتخت ایران است.

وی ادامه داد: من خیلی برج آزادی را دوست دارم و زمانی که برج میلاد افتتاح شدم دلم گرفت و احساس کردم که به این اثر فرهنگی ما یعنی برج آزادی اجحاف شده و با این اقدام کم کم به فراموشی می‌‌رود.

همین طور هم شد و این برج به تدریج دارد از فرهنگ و از یادها خارج می‌‌شود؛ من بارها از برج آزادی بازدید کردم و از طبقات و از موزه آن دیدن کردم و فکر می‌‌کنم جا دارد بکوشیم در جهت حفظ چنین بنایی.

بازیگر سریالهایی نظیر «خوش رکاب» و «ماه عسل» خاطرنشان ساخت: ما و بچه‌‌های طراح از پارسال تابستان به فکر این بودیم که طرح لباس امسال چه شکلی باشد و طرح‌‌های مختلفی را دیدیم و اتود زدیم و در نهایت این طرح را انتخاب کردیم.

هدف من این بود که مخاطبان با دیدن این مانتو یاد برج آزادی بیفتند که یکی از آثار فرهنگی ماست و نمی‌توانیم از آن فرار کنیم. این طرح از میان چند طرح انتخاب شد و چون شباهت بسیار به برج آزادی داشت من هم آن را انتخاب کردم.

چه خوب که برخی دلایل منطقی برای انتخابشان دارند

کنار هم گذاشتن دو نقطه نظر الیکا عبدالرزاقی و نفیسه روشن بیش از پیش این واقعیت را مشخص می‌‌کند که در میان بازیگرانی که به خاطر پوشش خاص‌شان حاشیه ساز شده‌اند هم چهره‌ای را داریم که به راحتی همه چیز را به گردن طراحان لباس می‌‌اندازد بی آن‌که به اختیار آدمی در پوشش خود اشاره کند و هم چهره‌ای مانند نفیسه روشن که از دلایل عمیق انتخاب خود حرف می‌‌زند.

اینکه بازیگری مثل نفیسه روشن از علایقش به فرهنگ ایران و نقش این علایق در انتخاب نوع پوشش سخن می‌‌گوید به شدت قابل احترام است.

اما شاید این پرسش هم بد نباشد که آیا در استفاده از همین نماد تهران یعنی برج آزادی نمی شد طراحی بهتر و جذاب‌تری صورت گیرد تا حجم حاشیه‌‌ها کمتر شود؟

مطمئنا امکان این امر وجود داشت. فقط کافی بود بازیگر یکی از طرحهای چنین لباسی را در صفحه اجتماعیش به اشتراک بگذارد تا بتواند با حجم کامنت‌های منفی یا مثبت متوجه این طرح لباس ایرادهای پوشش خود را درک کرده و نسبت به اصلاح آن برای مراسمی رسمی اقدام کند.

 

 

برای خواندن بخش اول -چرا برخی بانوان بازیگر پوشش‌های غیرمتعارف را انتخاب می‌‌کنند؟- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: سینما و تلویزیون، هنرمندان سینما، بازیگران زن، لباس بازیگران، پوشش بازیگران، طراح لباس، طرز لباس پوشیدن تعداد بازديد: 745 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز